tatlidede

3 Günlük Mardin Turu / Mardin'de nereler gezilir / Mardinîn en meşhur yerleri

Medeniyetler beşiği olarak anılan Mardin’de görülmesi gereken pek çok yer vardır. Geçmişte onlarca medeniyeti ağırlamış olan bu kadim topraklarda; kiliseler, manastırlar, tarihî çarşılar ve müzeler gibi ziyaret edilmesi gereken ilginç yerler bulunur. Bunların başında Mardin Kalesi ve Mardin evleri gelir. Mardin’de Mutlaka Görmeniz Gereken Yerler Nerelerdir?
  • 16.05.2022 10:24

Neden Tatilinizi Mardin’de Yapmalısınız?

Tatil denilince pek çok kişinin aklına kum, deniz ve güneş üçlüsü gelir. Ancak büyük bir çoğunluk için de tatilin anlamı yeni yerler görmek, farklı kültürleri keşfetmek ve deneyim kazanmaktır. Tatil anlayışı özellikle tarihî yerleri keşfetmek olanlar için Mardin harika bir seçenektir. Yüzlerce taş ve kil binanın yer aldığı bu şehirde; Mardin Kalesi’nden Süryani kiliselerine, tarihî çarşılardan şehre özgün sokaklara kadar keşfedilecek birçok alan bulunur.

Şehrin dokusunu doyasıya hissetmenizi sağlayacak olan onlarca mekâna, otantik restoranlara ve tarihî kalıntılara ev sahipliği yapan Mardin, kültürel bir tatilin hayalini kuranların uğrak noktalarının arasındadır. Bu şehirde hem tek başınıza hem de sevdiklerinizle unutulmaz anlar yaşayabilirsiniz.

Pek çok farklı medeniyete ev sahipliği yapmış olan Mardin, mutfağı ile de kişileri büyüler. Tatil süreniz boyunca lezzetli yemekler tatmak istiyorsanız Mardin otellerinde bulunan restoranlar beklentilerinizi karşılar. Bölgenin yerel lezzetleri, farklı deneyimler yaşamanızı mümkün kılar.

Mardin’de Mutlaka Görmeniz Gereken Yerler Nerelerdir?

Medeniyetler beşiği olarak anılan Mardin’de görülmesi gereken pek çok yer vardır. Geçmişte onlarca medeniyeti ağırlamış olan bu kadim topraklarda; kiliseler, manastırlar, tarihî çarşılar ve müzeler gibi ziyaret edilmesi gereken ilginç yerler bulunur. Bunların başında Mardin Kalesi ve Mardin evleri gelir. Mardin’de ziyaret edebileceğiniz diğer yerler ise şunlardır;

● Ulu Cami
● Bakırcılar Çarşısı
● Kırklar Kilisesi (Mor Behnam)
● Hasan Ammar Çarşısı
● Dara Antik Kenti
● Meryem Ana Kilisesi Patrikhanesi
● Zinciriye Medresesi
● Mardin Müzesi
● Sabancı Mardin Kent Müzesi
● Deyrulzafaran Manastırı

Mardin’de farklı kültürlerin izlerini bulacağınız ve her an yeni deneyimler kazanacağınız unutulmaz bir tatil yaşayabilirsiniz. Tüm bu yerleri tek başına gezmeyi tercih etmeyenler için ise Mardin turları harika bir alternatiftir. Bu geziler, çeşitli yapılar hakkında detaylı bilgiler edinmenizi de sağlar.

ÜÇ GÜNLÜK MARDİN TURU

1 Gün : Mardin, Deyrulzafaran Manastırı, Kasımiye Medresesi, Kırklar Kilisesi, Kültür Sokak, Ulu Cami, Abbaralar

Siz Değerli misafirlerimiz ile birlikte belirtilen uçuş  ile Mardin Havalimanı’ na hareket ediyoruz. Uçağımız Mardin'e iniyor ve bizi bekleyen aracımıza binerek 640 yıl boyunca Süryani Ortodoks patriklerinin ikamet yeri olan; kubbeleri, kemerli sütunları, ahşap el işlemeleri, iç ve dış mekanlardaki taş nakışları ile insanın ilgisini çeken Deyrulzafaran Manastırı’nı geziyoruz. Sin Mabedi, Mezarlık, Kilise ve Teras bölümlerini görüyoruz. Manastır ziyaretimizin ardından Mezopotamya Ovasının üstünde kurulu Artuklular döneminde yapımına başlanan ve 15. yüzyılın sonlarında Akkoyunlu sultanı Kasım ibn Cihangir döneminde tamamlanan Kasımiye Medresesi’ni ziyaret ediyoruz. Medrese ziyaretimizin ardından öğle yemeğimizi meşhur Mardin kebabı olarak alıyoruz. Öğle yemeği sonrası bir çok din, dil ve ırkın bir arada anlayış içerisinde yaşadığı Mardin’i keşfetmeye başlıyoruz. Diyarbakır kapıda aracımızdan iniyor ve uzun bir yürüyüş ile başlayacak olan gezimize ilk olarak 569 yılında Süryaniler tarafından yapılmış olan Kırklar Kilisesi' ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında Kültür Sokağı' nı geziyoruz. Yürüyüşümüze; Cumhuriyet Meydanı' ndan geçerek Artuklu Dönemi mimari örneklerinden, dilimli kubbesi ve minaresiyle Mardin'in sembolü olan Ulu Cami ile devam ediyoruz. Mardin' in meşhur çarşıları ve Abbara'larını görerek gezimizi noktalıyor ve otelimize ulaşıyoruz. Günün geri kalanında tarihi Mardin' i keşfetmeniz için serbest zaman veriyoruz. Konaklama otelimizde.

2 Gün : Mor Gabriel Manastırı, Midyat, Hasankeyf

Sabah otelde alacağımız kahvaltının ardından Midyat ilçesinin 23 km güneydoğusunda kurulu Süryani Kadim Ortodoks'larının ünlü ve büyük yapıtlarından biri olan Mor Gabriel (Deyrulumur) Manastırı' nı ziyaret ederek gezimize başlıyoruz. Manastırda Yemekhane, Mezarlık ve Meryemana Kilisesi' ni görüyoruz ve Midyat'a hareket ediyoruz. Midyat' ta ilk olarak bir çok diziye ev sahipliği yapan Devlet Konukevine geçiyoruz. Midyat sokaklarında yürüyüş yapıyor ve telkari çarşısında sizlere alışveriş için serbest zaman veriyoruz. Serbest zamanın ardından öğle yemeğimizi Çağdaş Et Lokantası'nda alıyoruz. Öğle yemeği sonrasında Dicle nehri üzerinde yapılan Ilısu Barajı suları altında kalmış olan Yeni Hasankeyf'e hareket ediyoruz. Buraya taşınan yapılardan birisi olan Zeynel Bey Türbesi görebileceğimiz tek örnek olacak. Mimarisi bakımından ülkemizdeki unik türbe olan yapıyı görüp burada vereceğimiz serbest zamanın ardından Mardin'e geri dönüyoruz. Konaklama otelimizde.

3 Gün : Dara Antik Kenti, Diyarbakır, Ulu Cami, Cahit Sıtkı Tarancı Evi Kültür Müzesi, Surlar, 10 Gözlü Köprü

Otelimizde aldığımız sabah kahvaltımızın ardından otelden çıkış işlemlerimizi yapıyor ve Mardin'e 30 km uzaklıkta bulunan Yukarı Mezopotamya' nın en önemli yerleşim yerlerinden biri olan Dara Antik Kenti'ne hareket ediyoruz. Roma Dönemi'nde, 'Yeniden Diriliş' törenlerinin yapıldığı, binlerce mezarın bir arada olduğu henüz yeni ziyarete açılan 1400 yıllık galeri mezarlığı ziyaret ediyoruz. Dara' dan ayrılıyor ve Diyarbakır’ a hareket ediyoruz. Diyarbakır' da ilk olarak öğle yemeğimizi alıyoruz. Öğle yemeğinin ardından Anadolu’nun en eski camilerinden birisi olarak kabul edilen 5. Harem-i Şerif (kutsal mabet) olarak görülen Ulu Cami’yi ziyaret ediyoruz. Cahit Sıtkı’nın doğduğu ev olan Cahit Sıtkı Tarancı Evi Kültür Müzesi’ ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeğimizi Meşhur Diyarbakır Ciğercilerinde alıyor ve Suriçi’nden geçerek gördüğümüz meşhur surların Mardin Kapısı’ndan çıkarak Hevsel Bahçelerine can veren Dicle’ye ulaşmış olacağız. Burada ilk durağımız Dicle Nehri üzerindeki en önemli tarihi köprü olan 10 Gözlü Köprü olacaktır. 10 kemerinden dolayı 10 gözlü diye adlandırılan köprü ile birlikte çevresindeki yeşil alan nedeniyle Diyarbakır’lıların sayfiye yeri niteliğindedir. Diyarbakır Havalimanı’na hareket ediyoruz. Belirtilen dönüş uçağımız ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘ na varıyoruz. İstanbul' a varışta tekrar görüşmeyi dileyerek vedalaşıyoruz.