Badem hasadı devam ediyor

21 Eylül 2020 Pazartesi Saat 08:45 0

Mardin'in dağlık kesimlerinde yetişen badem, hasadına başlandı. Her sene ağustos ayının ortalarında başlayan badem hasadı, Midyat ve Dargeçit ilçe kırsalındaki köylerde halen devam ettiriliyor.

Topladıkları bademleri tüccarlara sattıklarını ifade eden köylüler, “Her sene ağustos ayında badem toplamaya başlıyoruz. Badem ağaçlarının altına çadır brandalarımızı serdikten sonra uzun sopalarla bademleri ağaçlardan döküyoruz. Bademlerimizi ağaçlardan topladıktan sonra temizleyip çuvallara koyduktan sonra at ve eşeklerimize yükleyip eve götürüyoruz. Kendi evimize bir miktar badem ayırdıktan sonra gerisini köye gelen tüccarlara satıyoruz.” dedi.

Bu yıl badem veriminden memnun kaldıklarını vurgulayan bir diğer köy sakini Zekeriya Kaya, “Badem toplama zamanı olduğu için bademlerimizi topluyoruz. Bademlerimizi şu anda ağaçlardan topluyoruz, ev için belli bir miktar ayırdıktan sonra geri kalanını tüccarlara satıyoruz. Bu yıl badem veriminden memnunuz. Bu sene bademin fiyatları acılı olanı toptan kilosunu 5 lira, tatlı olanı da 8 ila 10 lira arasında köye gelen tüccarlara satıyoruz. Acı bademler şifa niyetine ilaç olarak kullanılıyor.” ifadelerini kullandı.