tatlidede

Demokratik İslam Kongresine Dair

Demokratik İslam Kongresine Dair

         BDP’liler, “Demoktatik İslam” söylemini çıkardılar…  “Ilımlı islam”, “radikal islam” söylemlerine bir yenisi daha eklendi  “Demokratik İslam”… Gezi imamı, sol cenahın yeni Yaşar Nurisi İhsan Eliaçık; bu söylemi, islam’ın “demokratik yönünün vurgulanması” olarak anladığını söyleyerek savunuyor… “Haydi, oradan” demek gelir içimden ama değmez… “Delidir ne yapsa yeridir” sözünü hatırlayıp geçiyorum…

      Eliaçık’a “deli” dediğimi zannetmeyin… Haşa… Bu ona bir lütuf olur… Çünkü deliler söylediklerinden Allah katında mesul değiller ve bundan dolayı yargılanmazlar… Eliaçık akıllı delilerden, kaçıklardan… Sorumluluğu ağır söylemlerin altına imza atıyor… Eliaçık’ın sözleri karşısında; “Ey cehennem! İyi ki varsın değilse öfkemden patlardım” diyebiliyorum sadece… Artuklu üniversitesinin İlahiyatçı rektör yardımcısı Prof. Dr. Kadri Yıldırım’ın “Demokratik İslam” söylemine destek vermesi ise “etnik milliyetçiliğe dayalı hassasiyetlerin” dini hassasiyetlerin önüne geçtiğini göstermektedir…

        Abdullah Öcalan’ın son dönem söylemlerine dikkat ettiniz mi… Sanki o Marksist adam gitmiş yerine bir mümin gelmiş… Tövbe etmiş olabilir diyorlar… Belki de… Ama Demokratik İslam Kongresine gönderdiği mesajlarda sarf ettiği sözler tövbe eden birinin sözlerine benzemiyor… Neye mi benziyor? Daha çok İslam ile halkı kandırmaya çalışan, İslam’ı belli bir zamana kadar binilmesi gereken bir araç olarak gören, halkın kontrolünü kaybettiği için halkın inancını kullanmaya başlayan birinin sözleri olarak görüyorum…  Hem Öcalan neden tövbe etsin ki yanlış mı yapmıştı(?)

           “Demokratik İslam Kongresi” bana “mescidi dırar’ı” anlatıyor… Katılımcılar hep Medine Vesikasına gönderme yapmışlar ve bu Kongrenin böyle bir oluşumu hedeflediğini söylemişler… Keşke öyle olsa… Temeli fitne olan, Allah rızasına dayanmayan mescitleri Kur’an “mescidi dırar” olarak değerlendirir… Temeli samimi niyetlere dayanmadığına inandığım bu kongreyi de “dırar kongresi” olarak değerlendiriyorum…

            Neden mi? İçeriğini bir kenara bırakın, sadece Kongrenin ismi bile yaptığım bu nitelendirmeyi hak ettiğini gösterir… İslam Allah’ın dinidir ve kimsenin bu dini bölüp parçalamaya, bu dine başka isimler takmaya hakkı yoktur… İslam’ın kendisine uyamayınca İslam’ı kendi söylemlerine uygun hale getirmeye çalışanların samimi olduklarını söylemek ne kadar doğru olur?

          BDP’nin Abdullah Öcalan’ın talimatıyla başlattığı bu süreç yeni bir BDP vizyonunun başladığını göstermektedir… Düne kadar dini gerileme sebebi olarak gören bir kitlenin şimdi çıkıp İslam’ı kullanması hem gülünç hem de acı verici…

       Dine teslim olmamış insanların sırf halklarını kontrol edebilmek ve halkın inancıyla barışık olduklarını gösterip oylarını arttırabilmek için başlattıkları bu surecin samimiyetinden bahsetmek mümkün mü? Ne Abdullah Öcalan kitaplarında yazdığı gayri İslam’i fikirlerden vazgeçtiğini yazmış ne de BDP daha önce İslam hakkında sarf ettiği sözlerden dolayı halktan özür dilemiştir…

        Peki, bu kongrenin amacı ne? Söyleyeyim… BDP bu son seçimlerde yerinde saydığını hatta oy kaybına uğradığını gördü… Bakmayın Doğu ve Güneydoğu’da birçok belediyeyi aldığına... Oy oranlarına baktığınızda BDP’nin yerinde saydığını hatta oy kaybettiğini görürsünüz… Doğu ve Güneydoğu’da oyların çoğunu Ak Parti alıyor…

        Kürt halkı inançlı gördüğü Ak Partiyi her seçimde desteklemektedir… Bu da BDP’yi düşündürtmüş ve bir arayışa sevk etmiştir… Sadece bu mu? Değil elbette… Bu seçimlerde ilk defa seçimlere giren ve daha çok Doğu ve Güneydoğu’dan oy alan Hüda Par gerçeğini görüyoruz…

        İnançlı olan Kürt halkının çoğunluğunun seçimlerde ırkını değil inancını oylayacağını BDP artık alenen gördü… Bunun için birkaç yıldır, İslam’la barışık olma serüvenini başlattı… Cuma namazları, âlim toplantıları, kutlu doğum kutlamaları, başörtülü belediye başkan adayları ve şimdi de “Demokratik İslam” açılımı…

         Olması muhtemel bir bölgesel yönetimin temelleri bu kongrede atılmak istenmektedir… Dine dayalı olmasa da dinle barışık bir yönetimin olacağı mesajı verilmek isteniyor… Çünkü seçimlerle belirlenecek bir bölgesel yönetimi, dine uzak duruşu nedeni ile BDP’nin kazanması mümkün gözükmüyor… Bunun için dindar bir BDP algısı empoze edilmek isteniyor… Yani olabileceği düşünülen bölgesel bir “Kürdistan Eyaletinin” yönetiminin BDP’nin elinde olabilmesi için bu toplantılar düzenlenmekte ve bunun için özellikle “din adamları(!)” kullanılmaktadır…

        Kuran; Firavun’un, Musa’ya karşı dini kullandığını anlatır… Firavun’un, “Musa sizi dininizden etmek istiyor” diye kötülediğini bildirir… Ardından Musa’nın Firavun’i hesapları yerle bir ettiğini de ifade eder… Allah bu misalle, dini afyon gibi kullanmaya çalışanların başarılı olmayacaklarının mesajını vermek ister…

       Kongrenin sonunda yayınlanan sonuç bildirgesine göre dini faaliyetler diyanetten alınıp medreselerin kontrolüne bırakılmalı… Kadınlara erkeklerle aynı haklar tanınmalı… Kimin kontrolünde olduğu belli olmayan ve çok başlılığın hakim olduğu medreselerin dini eğitim ve faaliyetleri yürütme konusunda yeterli olmadığı ve böyle bir oluşumun yarardan çok zarar getireceği ehlinin malumudur… Kadının toplum içinde hak ettiği konumu alması önemli ve zaruri iken kadının erkekle eşitlenmek istenmesi ise başta kadının kendisine zulümdür…

        İslami bakış açısına uymayan barış ve demokrasi temelli tertiplenen bu kongrede Türkiye’deki İslam’i camialardan kimsenin davet edilmemiş olması bu kongrenin demokrasiyi ne kadar önemsediği göstermektedir… Çok iyi bilinmelidir ki! İslam muharref beyinlerin oyuncağı değildir… İslam’ı kim kullanmaya kalkarsa kulların kapısında kul olmaktan kurtulamayacaktır… BDP ve Abdullah Öcalan bir an önce bu “Demokratik İslam” söyleminden vazgeçmeli ve dine ayar verme hadsizliğine son vermeliler…

13.05.2014

Yorumlar

Image
Şeyhmus
17.05.2014 / 06:18

Kemal kardeş. AKP'den Saadete geçenlere çıkarcı demişsiniz de... AKP'ye geçenler sahi niye oradalar!? Dindar oldukları için desem dindar değiller. Çünkü 12 yıldır o biçim zengin oldular ama ufacık bir baş örtüsünü bile halledemediler. Kanunda olmayan bir yasağı yönetmelikten kaldıramadılar. Sahi neden!?<br>Ayrıca kendilerine karşı azıcık sesini çıkaranlara Soma'da Israil .... diye hakaret edenler, Güney sınırlarımızı mayın temizleme karşılığında kime peşkeş çekmişlerdi!? Danıştay bunu iptal etmeseydi halimiz nice olurdu! Hiç düşündün mü? Selamlar...

Image
Kıdır
16.05.2014 / 14:24

AKP'nin İslamla ne alakası var. İşi ehline mi veriyor, hayır. Osmanlıyı çökerten ne kadar kayırmacılık, kul hakkı yeme varsa hepsini hem de alenen yapıyor. Müslümanların başörtüsü ile ilgili tek sorununu çözmedi. Basit bir yönetmeliği bile düzenlemedi. Yandaşlarının zenginlikle ilgili bütün sorunlarını çözdü. Müslüman ülkelerle aramızı bozuyor. Ülkemizi sürekli olarak geriyor.

Image
murat
15.05.2014 / 10:50

Bir de şöyle bir durum da var:Ak Parti'nin Kürtler ile ilgili attığı adımları ne kadar samimi buluyorsak BDP'nin de bu konuda attığı adımlar o kadar samimidir.Bu konu BDP'ye çıkar sağlar ve muhafazakar kitlenin BDP'ye kayması söz konusu olabilir, dolayısıyla bu tehlikeli birşeydir diyorsanız şayet artık onu da muhafazakar Kürtler düşünsün.Türkiye Cumhuriyeti BDP'nin bugün yaptığını 90 sene önce denedi ve hala da çok yoğun bir şekilde devam ettiriyor bu durumu.Yani Diyanet diye bir teşkilat kurdu 1927'de.Bu teşkilat devletin öngörmüş,onay vermiş olduğu bir islamiyet üretti ve muhafazakar kitleyi tamamen devletin öngörmüş olduğu bu dine inandırdı.Bugün Kürdistan dışındaki imamların minberde söylediklerini bir Nazi propaganda subayı ancak söyler.Bundan da hiç kimse rahatsızlık duyduğunu belirtmiyor malesef.Kötülükleri söyleyelim ama o konudaki kötülükleri sıralayarak büyükten küçüğe doğru söylersek anlamlı olur.

Image
cahit karaalp
15.05.2014 / 10:23

hayrettin kardeşim teşekkür ederim...elbette anlayışla karşılamalıyım... eğer doğruları tarafsız ve dosdoğru bir şekilde yazmazsak, hakkın dili olmazsak allah bunun hesabını sorar... doğru bildiğini yazmanın festekim keme umirt..emrolunduğun gibi dosdoğru ol ayetinin gereği olduğuna inanıyor ve bunun için yazıyorum...

Image
cahit karaalp
15.05.2014 / 10:17

nihal hanım bence ak partiyi hazmedemiyorsunuz..ak parti dini kullanan bir parti değil bilakis dine ve dindarlara hizmet eden insanı önceleyen bir parti..her parti geçmişi ile anılır ve yaptığı ile gündeme gelir..yazımı anlamadığınız belli... bu kongreyi ak parti de yapsaydı aynı eleştirirdim...ben sorumluluğunun bilincinde bir yazarım ve asla kör yazı yazmam..bugünkü yazımı okursanız başbakanı da eleştirdiğimi görürsünüz... insaf çizgisinde kalır inancınızı ideolojinize öncelerseniz inanın çok başarılı olursunuz..bu yazım demokratik islam söylemi üzerine bir eleştiri idi... yorum yapmadan önce anlamanızı beklerdim..

Image
kemal
15.05.2014 / 08:32

Ak partiye karşı saaadete geçen çıkarcılar mardine en büyük zararı vermişlerdir. Çoğu da bunu para karşılığı yaptı. Para oldumu ne din kalır ne de iman

Image
nihal
15.05.2014 / 03:48

sanırım yine bir hasımsızlık seziyor gibiyim.Bana göre de AKP dini kendisi için kullanan bir siyasi parti. Din din diyerek, toplumu bölen bir politika sergilediğini düşünüyorum.Allah, Kur'an, Peygamber, Cami, namaz, ümmet, dindar-dini bütün gençlik, Hazreti ..., din, din ve din. Kendini millete "dini bütün adam" olarak göstererek, muhafazakar kitleden bu sayede destek alıyor. İnancı kendisine kalmış ancak dini kullanarak oy kazanmaya çalışması, din üzerinden kişisel ve siyasi çıkarlar sağlaması, dini kendisi ve çevresini zengin etmek için kullanması hakkında nedense hiç bir yorum yapmamıs farklı bir partiyi eleştirerek sempati duydugunuz hatta tapmaya bile basladığınız parti hakkında en ufak bir yorum yapmamıssınız.<br>AKP ve Tayyip Erdoğan'ın çok tuhaf bir dindarlık anlayışı var aslında. Dindar adam aşağıdakileri yapmaz:<br>1) Yalan söyler.<br>2) Toplumu böler.<br>3) Vatanına ihanet eder.<br>4) Milletin özel hayatına karışır.<br>5) Gavura duacı olur, gavur için çalışır, Siyonistin dostu olur.<br>6) Her şeyi para ve maddiyat olur.<br>7) Gösteriş yapar.<br>8) Müslümanı, Müslümana kırdırır.<br>9) Dini tamamen ibadetten ibaret olduğunu kabul eder.<br>Ama Başbakan Erdoğan ve Akp bu ve bu gibi maddeleri çiğneyerek dindar oluyor, muhafazakar oluyor da siz neden baska partileri sucluyorsunuz

Image
Ahmet
14.05.2014 / 15:35

Bu konularda islami yazılar yazan ve aynı zamanda Memursen başkanı olan Mustafa aydından yorum bekliyoruz...

Image
murat
14.05.2014 / 14:22

Herşeyde bir hayır görme taraftarı değilim lakin ille de bir kötülük beklentisi içerisinde de olmayalım diyorum.Umarım BDP gerçekten de bu konuda değişir ve Kürt halkının diline de dinine de mezhebine de gerçek manada sahip çıkıp politika üretir.Kürtlerin ve Kürdistan'ın geleceği söz konusudur çünkü.Kürtleri temsil ettiğini düşünenlerin de ona göre adım atmaları gerekiyor.Aksi taktirde hepimiz kaybederiz.

Image
murat
14.05.2014 / 14:15

Dini siyasete ve çıkarlarına alet etmeyen hiçbir siyasi ya da sivil yapılanma bulamazsınız.Özellikle dini kisve adı altında faaliyet yürütenler bu işi en iyi şekilde kotarıyorlar.BDP'nin bu konuda samimi olup olmadığından bağımsız olarak değerlendirmemiz gerekir bu adımı.Örnek olarak başbakan Erdoğan'ın Ermeniler'den özür dilemesindeki maksadını bilmiyoruz ve çok da önemli değil.Bizim için önemli olan başbakanın yapmış olduğu bu özrün sonucunda neler olabileceğidir.100 yıllık bir tabuyu yerle bir etti bu özür.Demekki herşeye baştan karşı çıkmamak gerekiyor.Bu konferans özellikle muhafazakar Kürler için çok iyi de sonuçlar üretebilecek bir adım olabilir.Tabi eğer amacımız bağcıyı dövmek değil de üzüm yemekse şayet.CHP'nin din konusundaki tutumunda yumuşama olması kime zarar verdi?bizim için burda önemli olan muhafazakar kitle için daha da rahat bir ortam sağlayacak adımların atılmış olmasıdır.

Image
Molla
14.05.2014 / 09:40

değerli hocam duygularımıza tercüman olmuşsunuz. cezekellahu xayran kesiran...

Image
Hayrettin
14.05.2014 / 08:37

Son üç yazınızı okudum. Seçimlerle ilgili tespitinizi ve Oy satanlarla ilgili yazılarınız tamamen doğru. Bu yazıda olduğu gibi doğruları yazıyorsunuz, Doğruyu yazanlar bazen tepki alabiliyor, bunları anlayışla karşılayın. Bu siteyi kral çıplaktır dediğiniz için,takip etmeye başlayacağım.

Image
doğrucu davut
13.05.2014 / 18:50

Yazılarınızı daha önceden takip etmediğim için üzülüyorum. Olaylara bakış açınız doğruları tüm çıplaklığıyla dile getirmeniz gerçekten takdire şayandır.<br><br>Bdp ile ilgili tespitlerinize tamamen katılıyorum. Oy kaygısı ile dini siyasete alet etmeye başlaması kaygı verici. Umarım insanlarımız buna alet olup kanmazlar.

Image
engin eren a
13.05.2014 / 16:47

Kongreyi BDP yapmıyor, Demokratik Toplum Kongresi yaptı.

Yorum Yaz