# Asgari Ücrete Zam!

> Memur ve emekli memurlara yapılan maaş zammının ardından, asgari ücret de 1 Temmuz'dan itibaren yükseliyor.

- Kaynak: Mardin Life
- URL: https://www.mardinlife.com/ekonomi/asgari-ucrete-zam
- Dil: tr-TR
- Yayın tarihi: 2012-06-19T13:12:59+03:00
- Güncelleme: 2012-06-19T13:12:59+03:00
- Yazar: Mardin Life
- Kategori: EKONOMİ
- Görsel: https://cdn.mardinlife.com/2012/06/asgari-ucrete-zam-6193.jpg

Takvim'de yer alan haberde asgari geçim indirimi ile birlikte net 701.14 lira olarak uygulanan asgari ücret, 1 Temmuz'dan itibaren yüzde 6.09 oranında zamlanacak. 
Halen brüt 886 lira 50 kuruş, asgari geçim indirimi ile birlikte net 701 lira 14 kuruş olan asgari ücret, 1 Temmuz'dan itibaren yüzde 6,09 artacak.
Yeni brüt asgari ücret tutarı 940 lira 50 kuruş, asgari geçim indirimi ile birlikte ise net 739 lira 79 kuruş olacak.
Bu arada, yaklaşık 2 milyon memur emeklisinin altı aylık zam farklarının hesaplama işlemleri devam ediyor.
Yetiştirilebilirse 22 Haziran'da, aksi takdirde 25-26 Haziran tarihlerinde farklar ödenecek.
Memurlar da, 1 Temmuz'dan itibaren geçerli olmak üzere yüzde 4 artışla ikinci altı aylık zamlarını alacak.
BAKAN YILBAŞINDA ZAM ORANLARINI AÇIKLAMIŞTI
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik Asgari ücret 1 Ocak 2012'den itibaren 16 yaşından büyükler için aylık net 701.14 lira, ikinci 6 ay içinse 739.80 lira olacak demişti.
Faruk Çelik, asgari ücretin yılın ilk 6 ayı için yüzde 5.91, ikinci 6 ay için yüzde 6.09 arttığını bildimişti. 
Asgari ücret böylelikle Aylık net ücret ilk 6 ay için 701.14 lira olmuştu, ikinci 6 ay için 739.80 lira olacak. 16 yaşını doldurmamış işçiler için aylık brüt ilk 6 ay için 760.50 lira, ikinci 6 ay için 805.50 lira oldu.

---
Kaynak: [Mardin Life](https://www.mardinlife.com/ekonomi/asgari-ucrete-zam)