tatlidede

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları - Ali Bulaç Kitap özeti, konusu ve incelemesi

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kimin eseri? İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kitabının yazarı kimdir? İslam Dünyasında Düşünce Sorunları konusu ve anafikri nedir? İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kitabı ne anlatıyor? İslam Dünyasında Düşünce Sorunları PDF indirme linki var mı? İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kitabının yazarı Ali Bulaç kimdir? İşte İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...
  • 16.05.2022 00:00
İslam Dünyasında Düşünce Sorunları - Ali Bulaç Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kitap Künyesi

Yazar: Ali Bulaç

Yayın Evi: Çıra Yayınları

İSBN: 9786353219900

Sayfa Sayısı: 186

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

İslâm dünyasının çağdaş düşünce sorunları nelerdir? Bu sorunları doğru anlamak ile modern dünyanın İslâm olgusunu kavrayıp anlamak arasında dolaysız bir bağ vardır. Bu kitabın amacı, giderek önemini ve ciddiyetini artırmakta olan bu konuya belli bir açıklık getirmektir.

Ancak oldukça güç ve karmaşık bir konuyla karşı karşıya olduğumuzu belirtmeliyiz. Bunun başta gelen nedeni, çağdaş Batı kültürünün genelde "din" olgusuna yüklediği yanlış ve çarpık anlam ile İslâm toplumunun, deyim yerindeyse bir tür başkalaşıma uğratılmasıdır.

İslâm düşüncesinin bugünkü durumunun doğru kavranabilmesi için, 1400 yıllık gelişmesinin ve özellikle 19. yüzyılda boy atıp günümüze kadar etkisini sürdüren İslâm anlayışlarının da genel hatlarıyla belirtilmesi gerekir. Bunu göz önüne alarak, bu yüzyılın başından günümüze kadar etkisini gösteren İslâmî düşünüş şekilleri genel hatlarıyla anlatıldı.

(Arka Kapak)

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları Alıntıları - Sözleri

  • Tevhid dini İslamda takvadan başka hiçbir ölçü geçerli değildir. Ne ilginçtir ki, takvayı da, ne kendisine biat edilen önder, ne de ümmetin diğer birimleri ölçebilir. Bunu bilebilecek ve ölçebilecek yalnızca Allah’tır.
  • Şeytana karşı koymanın en güvenilir yolu, bilgi ve hikmetten geçer.
  • Müşrik toplumda, insan kendini, dışındaki bütün varlıklara karşı kesintisiz bir mücadele içinde görür ve en çok savunma mekanizmaları geliştirir. Tabiatı tahrip eder, öldürücü silahlar üretir ve gücünün yettiği her şeyi her varlığı kayıtsız - şartsız egemenliğine geçirmek ister. Yani şirk, despotizmin ve sömürünün felsefesidir.
  • Şeytana karşı koymanın en güvenilir yolu bilgiden geçer. Eğer bilginin kaynağı vahiy değilse, evren, insan ve tarih hakkında yine bilgi edinmek mümkündür. Ama bu ancak «cahili» bilgi türüdür.
  • Bugün Üçüncü Dünya'da ve özellikle İslam toplumunda genç kuşakları yiyip bitiren şeytani bir mekanizma vardır. Bu mekanizma, her üç beş kitap okuyan gencecik çocukları hemen sanat ve edebiyata transfer eden bir mekanizmadır. Türkiye'de sanat ve edebiyat, soyutlamalarla, genellemelerle ve içinden çıkılamaz spekülatif cümle kurma, mısra yazma tutkularıyla binlerce beyni eritip bitiren bir teolojik alan oluşmuştur. Tarihin hiçbir döneminde, hiçbir felsefik ya da teolojik tartışma, Türkiye'de sanatın ve edebiyatın içine saplandığı karmaşıklık ve anlaşmazlık kadar olamamış ve üstelik bu «yüksek kültür ve entelektüel düşünme yeteneği» sayılmamıştır.
  • Bir ülkede olmayan ve belki de hiç olmayacak sorunların çözümü, bilim olarak okutulmaktaysa ve bunun için milyonlarca lira harcanmaktaysa, o ülkede doğal olarak yalnızca iyi yabancı dil bilen başarılı çevirmenler ve sanatçılar yetişir.
  • Bunalım ve nihilizm. Bütün Üçüncü Dünya'nın aydını bu iki lanetli çemberin mahkumudur.
  • Kendi toplumunun, kendi halkının, kendi tarihinin kültürünü, düşüncesini ve medeniyetini asla kavrayamamış, milyonlarca insanın yürekten inandığı dini ve yaşattığı geleneği hakkında cehaleti bilim sayan bir aydın sınıfı, doğal olarak sanatçı ve edebiyatçı olma yolunu seçecektir. Darmadağınık saçları, keçi kuyruğunun doğal estetiğini dahi kazanamamış iğrenç bir sakal, pejmurde bir kıyafet, ağızda pipo ve ardı arkası kesilmeyen içki meclisleri... İşte Üçüncü Dünya'nın aydını, sanatçısı, şairi, romancısı budur.

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları İncelemesi - Şahsi Yorumlar

İslam Dünyasında Düşünce Sorunları PDF indirme linki var mı?

Ali Bulaç - İslam Dünyasında Düşünce Sorunları kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de İslam Dünyasında Düşünce Sorunları PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ali Bulaç Kimdir?

Mardin’de,1951 yılında dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini Mardin’de, yüksek öğrenimini İstanbul Yüksek İslâm Enstitüsü (1975) ve İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde (1980) yaptı. Hareket dergisinde bir süre çalışmasının ardından 1976’da Düşünce dergisi ve Düşünce Yayınları’nı, 1984’te de İnsan Yayınları’nı kurdu. 1998 yılında ise bir kez daha Zaman Gazetesi'nde yazmaya başlamıştır. Bu gazetenin dışında çeşitli dergilerde,birçok gazetede çok sayıda yazı ve araştırmaları yayımlanmıştır

Ali Bulaç Kitapları - Eserleri

  • Çağdaş Kavramlar ve Düzenler
  • İnsanın Özgürlük Arayışı
  • Orta Doğu Gerçeği
  • Din ve Modernizm
  • İslam Dünyasında Düşünce Sorunları
  • Modern Ulus Devlet
  • İslam Düşüncesinde Din -felsefe - Vahiy - Akıl
  • Kıble Arayışı
  • İslam ve Demokrasi
  • Bilgi Neyi Bilmektir
  • Din ve Siyaset
  • Hedefteki Ülke İran
  • Kürtler Nereye?
  • İslam Dünyasında Toplumsal Değişme
  • Bir Aydın Sapması
  • Tarih, Toplum ve Gelenek
  • Modernizm, İrtica ve Sivilleşme
  • Kadını Kim Örttü?
  • Nuh'un Gemisine Binmek
  • Kur'an ve Sünnet Üzerine
  • Medine Sözleşmesi
  • Avrupa Birliği ve Türkiye
  • Ortadoğu'dan İslam Dünyasına
  • Aydın Sapması'ndan Aydın Ulemâ Profiline
  • Kutsala, Tarihe ve Hayata Dönüş
  • Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı
  • Göçün ve Kentin Siyaseti
  • Din - Kent ve Cemaat
  • Göçün ve Kentin İktidarı
  • İslam'dan Korkmalı Mıyız?
  • Vahiy Nedir?
  • Kur'an Dersleri
  • İslam ve Fanatizm

Ali Bulaç Alıntıları - Sözleri

  • " Tanzimatçı dışişleri bakanlarından Fuad Paşa,batılı dostlarına : Yavaş yavaş diyordu,siz sadece kulağımıza fısıldayın,oyunu sahneye koymak ve oynamak bizden." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • FATIR SURESİ 36. 37. AYETLERİ "İnkar edenlere gelince, onlar için de cehennem ateşi vardır. Onlar için ne, karar verilir, ki böylece ölüversinler, ne de kendilerine onun azabından (bir şey) hafifletilir. İşte Biz, her nankör olanı böyle cezalandırırız." "İçinde onlar (şöyle) çığlık atarlar: "Rabbimiz, bizi çıkar, yaptığımızdan başka salih bir amelde bulunalım." Size orda (dünyada), öğüt alabilecek olanın öğüt alabileceği kadar ömür vermedik mi? Size uyaran da gelmişti. Öyleyse (azabı) tadın; artık zalimler için bir yardımcı yoktur." (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Bir toplum kendinde olanı değiştirmedikçe ( tağyir ) Allah da onun hakkındaki hükmünü değiştirmez." İşte temel kural budur. (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • Seçimsiz biat , yönetimi meşru kılmaya yetmez . Muaviye'den başlamak üzere tarihi İslami yönetimlerin tamamı seçimsiz biatle yetinmişlerdir. (Medine Sözleşmesi)
  • Zihnin ufukları daralmışsa, dünya da küçülür. Yürekleri küçük olanların dünyaları da küçülür (Kıble Arayışı)
  • Ben , ben olduğum için sen , sensin ; sen , sen olduğun için ben , benim . ( Nelson Mandela ) (Medine Sözleşmesi)
  • "Ant olsun, biz Kur'an'ı öğüt alıp düşünmek (zikr) için kolaylaştırdık. Fakat öğüt alıp düşünen var mı?" (54/Kamer, 17) (Kur'an Dersleri)
  • Avrupa, iç enerjisi tükenmekte olan bir uygarlığın temsilcisidir. (Orta Doğu Gerçeği)
  • Dünya, ona yabancı duran insana bir zindan değil, gelip geçici bir mekân, yolculukta verilen bir mola, bir duraktır. Asıl vaat edilen sonsuz ve mutlu hayat buradan geçerek kendisine ulaşacağımız ebedî yurttur. (İnsanın Özgürlük Arayışı)
  • Bu durumda siz Hıristiyan, Budist ve Müslüman okullar, kolejler, üniversiteler kurabilirsiniz; ama modern hayatın üretimini sağlayan standartların dışına çıkıp başka hayatların sürebileceği özgür ve muhalif alanlar yaratamazsınız. Bu bağlamda sivil talepler de birer sahte rehabilitasyonlardır ve esasında modern devletin böyle şeylere ihtiyacı vardır. (Modern Ulus Devlet)
  • Dünya hayatı bir merdiven gibidir kimisi merdiveni çıkar, bitirir ; kimisi yeni yeni tırmanmaya başlar. (İnsanın Özgürlük Arayışı)
  • Müşrik toplumda, insan kendini, dışındaki bütün varlıklara karşı kesintisiz bir mücadele içinde görür ve en çok savunma mekanizmaları geliştirir. Tabiatı tahrip eder, öldürücü silahlar üretir ve gücünün yettiği her şeyi her varlığı kayıtsız - şartsız egemenliğine geçirmek ister. Yani şirk, despotizmin ve sömürünün felsefesidir. (İslam Dünyasında Düşünce Sorunları)
  • Her kapitalizmde komünizm de her iki düzende kadının düşmanıdır İkisi de kadının fıtrî temellerini anlamamakta onun kişiliğini öldürmektedir (Çağdaş Kavramlar ve Düzenler)
  • Geleneğin en büyük tehlikesi, içinde bilinç kalmamış davranışları alışkanlık haline getirmesidir. (Kürtler Nereye?)
  • "muttakiler için yol gösterici bir kitaptır." |Bakara,2 (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Felsefe aklın ürünü olan bir zihin faaliyetidir; buna karşılık din vahy ürünüdür. Felsefe mantık yöntemine, din ise iman yoluna dayanır." (İslam Düşüncesinde Din -felsefe - Vahiy - Akıl)
  • " 1.Abdülhamit zamanında ( 1774-1789 ) İstanbul'a gelen Fransız elçisine Paris'ten şu direktif verilmiştir : Eğer Osmanlı,büyük devletler arasında kalmak istiyorsa ülkenin yalnız yönetimini değil,Osmanlıların karakterini de değiştirmek zorundadır." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • (Allah'tan )Sabır ve namazla yardım isteyin. Bakara,45 (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Güneş tutulmasını,güneşin üzerindeki lekelerin varlığını ve dünyanın durmadığını ilk defa müslümanlar ortaya koymuşlardır." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • Eğer bir toplumda - o toplumsal düzenin Şeriat esasları üzerine kurulduğu iddia ediliyorsa da - adalet yoksa sömürü , yalan , gelir adaletsizliği , yoksulluk , siyasi baskı , tahakküm varsa ifade özgürlüğü kısıtlanıyorsa , o toplumda peygamber ve Kitabın etkisi yok demektir ; takvası olmayanı Kur'an doğru yola erdirmez . (Medine Sözleşmesi)

Yorum Yaz