Libyalı isyancılar, Türk askeri istemiş

25 Şubat 2011 Cuma Saat 19:43 1

Libya'dan Tahliye Edilen Mardinli Vatandaş İsyancıların Türk Askerini İstediğini Belirtti.

LİBYA'dan Orhan Gazi-1 ve Osman Gazi-1 feribotları ile Marmaris'e getirilen Türk işçiler arasındaki Güneydoğulular da memleketlerine geldi. Bingazi'deki bir Arap firmasında tapograf olarak çalışan Mardinli İsmail Hakkı Doğan, isyancıların Türklerle bir problemi olmadığını belirterek, isyancıların kendilerine, "Türk askerleri gelip sizi götürsün, buradaki güvenliği de sağlasın" dediğini aktardı.

Marmaris'ten dün akşam kiralanan otobüsle hareket eden Libya'daki işçileri taşıyan otobüs, bugün öğlen saatlerinde Diyarbakır otogarına vardı. Güzergah üzerindeki Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa şehirlerinde inen yolculardan sonra Diyarbakır otogarına gelen otobüsten inen Diyarbakır, Mardin ve Batmanlı işçiler, ayrı araçlarla memleketlerine doğru yola çıktı.

Libya'nın Bingazi kentindeki bir Arap firmasında tapograf olarak çalışan Mardinli 37 yaşındaki İsmail Hakkı Doğan, yaşadığı kabus dolu anları detaylarıyla anlattı. Doğan, 7 aydan beri orada Bingazi'de çalıştığını belirterek, "Olaylar Bingazi'de Cuma günü patlak verdi. Biz de işi bıraktık şantiyede. Oranın yerel halkı, Libyalı işçiler paralarını alamadıkları için şantiyeyi bastı, yağmaladı. Şantiyede çalışanlar, parası olanlar, birleşerek taksi tutup havalimanına kaçmaya çalıştı. . Şantiye yetkilileri bize 10 otobüs bulacaktı. Ama malsef bulamadı. Firmanın başındaki bir iki kişi kaçtı gitti. Cumartesi günü kendi imkanlarımızla daha güvenli olduğu bildirilen, Bingazi Hava Limanına gittik. İşte Kaddafi'nin askerleri hava limanını koruyor diyorlardı. Akşam saatlerinde havalandırmadan giren silahlı isyancılar, önce askerleri etkisiz hale getirdi. Çatışmalar başladı. Ortalık mahşer günü gibiydi. Kaçan kaçana herkes birbirini eziyordu" dedi.

Hava limanında hakimiyeti sağlayan isyancıların oradaki herkesi topladığını anlatan Doğan, hacıların toplanma yeri olarak kullandığı güvenli bir hangara götürdüklerini bildirdi. İsyancıların Türklere çok iyi davrandığını aktaran Doğan, şunları söyledi:

"Hangarda bize battaniye yiyecek, içece hatta süt bile verdiler. Ambulans ve sağlık görevlileri getirdiler. Bize, 'Türklerle problemimiz yok, sizi sağ salim götürmek istiyoruz. Sizin korumanız, güvenliğiniz bize ait' dediler. O gün uçak gelecekti fakat Kaddafi gelen uçağı vurarak indireceğini söylediği için uçak inememiş. O gün orda kaldık. Öğlen saatlerinde bizi stadyuma götürdüler. Valizleri bavulları hangarda bıraktık. İsyancılar, daha sonar arabalarıyla bizim bavul ve valizlerimizi getirdiler. Bize, 'Alın eşyanızı' dediler. Bize aslınad şunu söylemek istediler; 'Bizim ne sizin canınınzda ne de malınızda gözümüz var.' Stadyumda bize yine yiyecek, içecek ve battaniye verdiler. Bir kişi bile kaldım diyemez. Daha sonra oranın istihbaratı geldi, uçak mı helikopterin stadyumu 1.5 saat içerisinde bombalayacağını söyledi. Ama olmadı çok şükür. Türk konsolos Ali bey vardı, ona söylemişler. İsyancılar, 'Türk askeri buraya gelsin. Yani hem sizi götürsün, hem de buranın güvenliğini sağlasın' demişler. Daha sonra ne konuştular bilmiyorum. Stadyumda kalırken, gece karanlığında izli mermileri havada izleyebiliyorduk. Mermi ve silah sesleri vızır vızır geliyordu. Artık bize ninni gibi gelmeşe başlamıştı."

Salı günü isyancıların Türk işçileri kendi araçlarıyla Bingazi Limanı'na götürdüğünü ifade eden İsmail Hakkı Doğan, aynı gün öğlen satlerinde gelen gemiyle Türkiye'ye hareket ettiklerini kaydetti. Çarşamba günü Marmariz limanına vardıklarını dile getiren Doğan, işçiyi deniz tuttuğunu ve bu yüzden Marmaris'teki bir otele yerleştiklerini aktardı. Bir gün dinlendikten sonra kiralanan otobüslerle insanların memleketlerine doğru hareket ettiklerini belirten Doğan, işçilerin güzergah üzerinde bulunan başta Adana olmak üzere Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa'da indiklerini dile ifade etti. Son olarak kalan yolcuların da Diyarbakır otogarında indiğini ifade eden Doğan, sözlerini şöyle tamamladı:

"Aslında Libyalıların farklı farklı talepleri vardı. Mesela bizim şantiyemizde çalışanlar, kaç aydan beri paralarını alamadıkları için isyan çıkardılar. Şantiyeyi yaktılar yağmaladılar. Kamyon, mikser ve arabaları alıp gittiler. Yani şantiyedekilerin talepleri farklı, şehir içindekilerin talepleri farklıydı. Bize dediler ki, 'Siz gidin. Buradaki yerlileri keseceğiz. Burda çalışan Sudan ve Çatlıları keseceğiz' dediler. Çünkü Kaddafi'nin paralı askerleri Sudan ve Çatlı'ydı. O yüzden şantiyede çalışan diğer yerli masum insanları da keseceklerini söylüyorlardı. Türkiye'de ölü sayısının 200-300 olduğu söyleniyor ama çok daha fazla. Öldürülen Türk görmedim ama limandayken Trabzonlu bir arkadaşımızın şehit olduğu haberini aldım. Ayrıntılarını haberlerde dinledik. Bizim şantiyede çalışan bir arkadaşımız da, biz geldikten sonra kalp krizi geçirerek şehit olduğunu duyduk."