Muammer Güler’in Adaylığı Kayıp mı, Yoksa Kazanç mı?

12 Nisan 2011 Salı Saat 04:57

“Bir siyasetçi gelecek seçimi, bir devlet adamı ise gelecek nesilleri düşünür.”  

Geçen seçimlerde yazdığım yazılarımdan birinde not aldığım James F. Clarce’in bir sözü ile başlamak istedim yazıma. Ve yazımda “Ne yazık ki ilimiz gerçek anlamda yeni nesilleri düşünecek bir devlet adamını yetiştirmediği gibi en azından siyasette gündem yaratacak bir siyaset adamını da yetiştirememiştir.”şeklinde kendimce bir tespitte bulunmuştum.

Tabi aradan 4 yıl gibi uzun ama çabucak geçen bir dönem geçti. Malumunuz partilerde beklenen milletvekili adaylarının isimleri kesinlik kazandı. Adaylar tek tek açıklandı. Açıklananlar arasında devlet adamlığı vasfını taşıyanların yer alması yukarıdaki söz açısından benim için geçen seçimden bu seçime kazanılan en büyük başarı oldu.

DANANIN KUYRUĞU KOPTU

Bugün geçen yazımın devamı olan bu haftaki yazımı yayınlamak için son rötuşları yapıp yayına verme düşüncesindeydim. Aslında biraz da siyasetten uzak kalma taraftarıydım ama yine de kalemi elimize aldık işte…  Siz değerli okuyucularımla dananın kuyruğunu koparan bu listeler üzerinde uzun uzadıya görüşmeler yapınca bu yazı kafamda şekillenmişti bile. 

Şüphesiz ilimizde de en çok merak konusu olan AK Parti adaylarının isimleriydi. Okuyucularımın çoğu özellikle AK Parti listesini sürprizle karşıladıklarını söylüyorlardı. Bunun sebebi de özellikle birinci sırada İstanbul eski Valisi Muammer Güler, ikinci sırada Gönül Bekin Şahkulubey ile üçüncü sırada Abdurrahim Akdağ’ın olmasıydı.  

Tabi benim için sürpriz olmadığını sizlere söylesem. Belki sizlerde şaşırıyorsunuz, ki görüştüğüm okuyucuların çoğu benim bu tavrıma şaşırmışlardı. Oysa önceki gün avukat Abdulmenaf Baysal’ın düğün törenindeyken bize ayrılan masada yaptığımız kritikte AK Parti listesindeki il 3 adayı sıralaması ile selpak üzerine yazıp liste üzerinde uzun uzadıya konuşmuştuk. (Ki bu vesile ile Abdulmenaf kardeşime ve eşine bir kez daha ömür boyu mutluluklar diliyorum) Tabi bu sıralamayı daha önce de değerlim dostum Dr.Adem Özden ve Kadir Üründü ile de konuşup bir yere not almıştık.

BAŞBAKAN İPUÇLARINI ZATEN VERMİŞTİ

Bunu nerden mi sallamıştık? Aslında bu sıralamayı Başbakan’ın açıklamalarındaki satır başlarını iyi okuyarak çıkarmıştık. Başbakan’ın sahil bölgelerine ve BDP’nin ağırlık verdiği yerlere ağır toplarını göndereceği iması,  mevcut milletvekillerinde büyük bir değişime gideceğini söylemesi, kadın adaylarına pozitif ayrımcılık yapacağını ifade etmesi, Kürtlerin ağırlıkta yaşadığı illerde demokratik açılımın önünü açacak adaylara destek vereceğini söylemesinin yanında temayül yoklamalarının aday sıralamasında tek kriter olmadığı açıklamalarındaki ipuçlarını bir araya getirdiğimizde hali ile 141 aday adayı arasında böyle bir sıralama ortaya çıkıyordu. Bu demek değildir ki aday adayları arasında listeye girmeyi hak eden başka kimse yoktu. Bilakis liste içinde bilgi ve birikimi ile donanımlı birçok aday adayı mevcuttu. Ki aday adaylığı sürecinde genel anlamda hemen herkes milletvekilliği çıtasının AK Parti’de yüksek olacağına dikkat çekiyordu.

Ben sadece hayırlısını diliyorum. İsimlere ve kişilere takılmıyorum. Listeler kesinleştikten sonra yanlışta olsa doğruda olsa, bu listeyi kabul etmek zorunda kalıyor seçmen. Daha önce de söylediğimiz gibi kim gelecekse gelsin ama adam gibi adamlar gelsin. Kendi için değil Mardin için çalışan, Hakka ve halka karşı olan sorumluluklarını yerine getiren, var olanla yetinmeyip, yeniliklere imza atan, sorunları çözmenin yanında akla hayale gelmeyen projeler üretip herkesi şaşırtan isimler istiyoruz demiştik. İnşallah bu isimler bu dilek ve temennilerimizi boşa çıkarmaz.

MUAMMER GÜLER KAYIP MI YOKSA KAZANÇ MI?

İşte bu isimlerden Muammer Güler’in Mardin’den aday gösterilmesi kazanç mı? Yoksa kayıp mı? konusu çok konuşulacak ve tartışılacak. Kimilerine göre kayıp. Nedeni, Muammer Güler’in uzun süre valilik yaptığı İstanbul veya başka bir şehirden aday gösterilmesi Mardin’in yararınaydı, çünkü bu hesapla Mardin’in milletvekili sayısı 7’e çıkmış oluyordu. Bu düşünceyi benimseyenler arasında aday adayları ve mevcut milletvekilleri vardı. Çünkü Muammer Güler şartlar ne olursa olsun bir milletvekilliğini kapatıyordu, bu da siyasetçilerin hesabına gelmiyordu. Ki bazıları da Güler’in Mardin doğumlu olmasına rağmen Mardin ile ilgili herhangi bir çalışmanın içinde olmamasını örnek vererek adaylığına tepki gösteriyorlardı.

Bize göreyse Muammer Güler’in Mardin’den aday olması Mardin için inanılmaz bir kazançtır. Muammer Güler vali ve müsteşarlık görevlerinde olmasına rağmen döneminde Mardin’e 10-20 milyonluk maddi destek sağlamışken, Mardin’den aday olması halinde ise bu rakam 4-5 katına çıkacak. Nitekim bunun göstergesi olarak birkaç örnek verecek olursam kendisi İstanbul Valisi iken bugünkü değeri ile 10 milyon TL’yi geçen Sabancı Kültür Merkezi ve Kent Müzesini Mardin’e kazandırmıştı. Müsteşarlık görevindeyken ise eski hükümet konağının onarılarak üniversiteye devir edilmesi ile bir lisenin yaptırılması için 10 milyon TL değerinde bir paranın Tekstil İşverenler Sendikası aracılığıyla aktarılmasını sağlamıştı. Kendi düşüncem ve beklentim de bu katkının giderek devam edecek olması yönünde. Elbette Muammer Güler’e bir bakanlık veya AK Parti genel merkezinde verilecek üst düzey bir görevle takdim edilmesi de ilimiz açısından ayrı bir güzel ve gurur verici olacak.

Özellikle İçişleri bakanlığına getirilmesi konuşulan, hem bürokratik görevler de, hem de devlet adamlığı vasfı ile kendisini kabul ettirmiş bir kişinin Mardinli olması ve bu ilden aday gösterilmesi Mardinliler açısından çok anlamlıdır. Kendisinin Mardin’den aday gösterilmesinin ilimiz açısından önemi büyüktür. Bilgi ve birikimiyle Muammer Güler’e bundan sonra daha da fazla sahiplenilmelidir. Ama siyaset öyle bir şey ki; birileri bundan rahatsızlık duyacak ve Muammer Güler’in adaylığına karşı çıkanlar da olacaktır. Ki en çokta Güler’in gelişi ile parti teşkilatına kurumsal bir kimlik kazandırılacağı için teşkilatı ellerinde bulunduran mevcut kelli felli adamların homurtacağına inanıyorum. Bu arada geçenlerde AK Parti İl başkanlığı tarafından düzenlenen basın toplantısında Muammer Güler’in adaylığını sorduğumuz İl Başkanı Lokman Sinanoğlu’nun açıklamalarına baktığımızda ise il başkanının kendisine çoktan sahiplendiğini gösteriyor.

Tabi bu tartışmalar daha çok su götürecek gibi. Bizler de önümüzdeki günlerde bunun değerlendirmesini yapacağız. Sürprizleri konuşacağız, beklentileri paylaşacağız ve ortaya çıkan listeye rağmen nelerin konuşulduğunu sizlere aktaracağız.

Bu süreçte Mardin halkı, sonuç ne olursa olsun ve milletvekilliğine kim seçilirse seçilsin Mardin´e hizmeti şiar edinen isimlerin kazanmasından yanadır ve bu tavrını da sanırım sandıklara kesinlikle yansıtacaktır diye düşünüyorum.

CHP SÜRPRİZ YAPTI

Kulislerde halkın geniş bir kesimi eğer AK Parti yeni isimlerle liste oluşturması halinde eski konumunu koruyabilir. Yoksa eski tas eski hamam misali olursa Ak Parti Mardin’de hayal kırıklığı yaşar diyordu. Bu değişim büyük oranda gerçekleşmiş oldu. CHP’ye gelince bence CHP şimdiden yenilgiyi kabullenmiş durumda. Ve bana göre en büyük sürprizi CHP yaptı. Oy potansiyeli olanları göz ardı edip parti küçük olsun benim olsun yolunda hareket ettiği görülüyor onun için CHP’ye söylenecek çok fazla söz yok. Çünkü partide ismi geçen ve aday olması beklenen birçok isim listede yer almadı. İsmi geçenlerin yerine en azından Mustafa Tuğmaner’e birincilik verilebilirdi. Mardin’in CHP acısından tek kazanımı Derikli hemşerimiz olan Aydın Ayaydın’ın İstanbul’dan seçilebilecek yerden listeye girmesidir.

***

Mardin’in mevcut fotoğrafı bu. Unutulmaması gereken milletvekili seçiminden sonra ne olursa olsun fark etmeyecek olan tek şey; halkın hizmet beklentisidir.


YORUMLAR :::

  1. veysel
    18 Nisan 2011 Pazartesi Saat 16:36 CEVAPLA
    Ak Parti Teşkilatından daha şimdiden seçim paniği,Ak Partide küskün yokmuş,kahvaltıya gelenlerin %85 küskün olduklarını gayet iyi biliyorlar.
  2. hamit
    18 Nisan 2011 Pazartesi Saat 15:58 CEVAPLA
    2011'in, MUHTEŞEM SÜLEYMAN'ı geliyor.
  3. veysel
    18 Nisan 2011 Pazartesi Saat 15:54 CEVAPLA
    Bu gidişat gösteriyor ki,demedi demeyin,belediye seçimleri dahil bu memlekette Ak Parti nin yüzü bundan sonra gülmeyecek.
  4. GERÇEKÇİ OLMAK
    16 Nisan 2011 Cumartesi Saat 18:54 CEVAPLA
    BDP 3 ALIR. SÜLEYMAN BÖLÜNMEZ GARANTİ. ABDURRAHİM AKDAĞA YAZIK OLACAK ÇÜNKÜ AK PARTİ İKİDEN FAZLA ALMAZ.
  5. Seçmen
    16 Nisan 2011 Cumartesi Saat 16:16 CEVAPLA
    demir nickli arkadaşım 3 milletvekili çıkarması zor 4 m.vekili ancak rüyanızda görürsünüz kızıltepe'de alsa alsa 3-4 bin oydur başka ne alacak o da yanlı polıs'ın oyları gerisi bdp..
  6. DEMİR
    16 Nisan 2011 Cumartesi Saat 01:37 CEVAPLA
    AKĞARTİ 4 MİLLET VEKİLİ GARANTİDİR.AK PARTININ OYLARI BELLİ MİDYAT VE KIZILTEPE BU İŞİ GÖTÜRÜR.EDİP DEMİRDAĞA BAŞARILAR DİLİYORUZ GÖNLÜMÜZÜN BAŞKANI DURMAK YOK YOLA DEVAM
  7. MARDİN_MARDİNnn
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 22:29 CEVAPLA
    CHP sana 1 sırayı verseydi sen sıranı musatafa tuğmanare verirmiydin yine aynı şeyi mustafa tuğmaner için söylermiydin acaba çok merak ediyorum
  8. nusret kızılçınar
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 16:01 CEVAPLA
    evet mardin için hayırlı olsun ...
  9. KALİMANJERO
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 15:56 CEVAPLA
    Abdurrahim Bey'le bir iki karşılaşmamız oldu.Çok yakından tanımıyorum.Bende bıraktığı izlenim; Beyefendi, Kibar,Güleryüzlü,Samimi ve İçten bir insan.İnancının derinliği hissedebiliyorsunuz.AK Parti'ye oy verip vermemekte tereddütlüydüm ama Abdurrahim Bey'in aday olması fikrimi değiştirdi.AK Parti'ye oy vereceğim.Çevremden edindiğim izlenimlere göre Abdurrahim Bey'in ismi üstünde konsensus var.Mardin için hayırlısı olacağını düşünüyorum
  10. mizgin
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 15:11 CEVAPLA
    abdurrahi beyi sadece mardinlife değil herkes destekliyor.
    benim mardinlifeyle hiç bağım yok adamı seviyorum en azından müslüman bir kimliğivar
    dürüst biri...
  11. gercek analist
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 11:30 CEVAPLA
    Hepiniz abdurrahim akdağa organize olmuşsunuz.Yahu bırakın herşeyi zamana da görelim.Süleyman bölünmez varken mardin yerlisi olmayan,tanımadığım akdağ a niye oyumu vereyim ki?malum yazarınızya organize olmusunuz övgü yazalım diye ama sunu belirteyim halkın kafasında ne varsa o.bu yazılarınız hicbir ey değiştirmez.tek gercek var o da bölünmez.akdağ cıkamayack!Ayıptır yahu bu kadar da açık taraf olunmazki.
  12. yusuf
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 07:56 CEVAPLA
    günlerdir bu siteyi takip ediyorum,gördüğüm kadarıyla belli ölçülere dayalı olarak her vatandaş eleştirilerini görüşlerini yansıtıyorlar.Bu eleştirilerin yüzde doksanı gönül hanıma yönelik,buda gösteriyorki gönül hanım halkın gönlünü kazanamamış,halkın gönlünü kazanamamış bir insan milletvekilliğini kazansa ne olacak,cumhurbaşkanlığını kazansa ne olacak.Yarın,birgün bu siyasetçiler halkın önüne çıkp oy isteyecekler,bunu nasıl yapacaklar merak ediyorum doğrusu.
  13. GERÇEĞİ GÖRELİM
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 01:51 CEVAPLA
    ak partinin listesine bakıldığında 2 sırada gonul hanımın olması mardın merkezde istenmeyen bir durum olarak göze çarpmakta 100 insanın 100 de bu kadın bu sırada ne işi var diyor. Gönül hanım yüzünden partiye oy vermek istemeyen bir sürü insan var.Muammer beyin bakan olacağı söylenıyor umarım mardıne katkısı olur ve tabana yakın hareket eder.. Önemli bir bölge mardin DBP yogun oldugu bir ilimizidir.Abdurrahim bey bu olumsuz durumları mimize edecek kapasiteye sahip görünüyor sandığada yansıyacak bu durum ama ne kadar etkili olur bu olumsuzluklara karşı gerçekten düşünmemek elde değil.Kızıltepe de potansiyel var midyat çok ıyı organize edilmeli..Nusaybin adayı hakkında pek bilgi sahibi değilim ama mardin 2 sıra adayı ve midyat adayları için çözüm üretilmeli istifa kacımılmazdır. siyaset hata affetmiyor.Örneği urfadır. fakıbaba nın belediyeyi onca aşirte ve ben ceketimi asarım diyenlere rağmen fakıbaba secımın galibi olmuştur.Ellerinizi vicdanlarınıza koyunuz koltuk sevdalısı olma zamanı değil bölgemizin durumu çok kiritik bu dönemde basbakanımızın elini güçlendirmemiz gerekiyor.slm ve dua ile ak dostlarım
  14. ahmet
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 01:36 CEVAPLA
    ya bdp nin en azından kck tutuklusu çıkmasın.emine ayna gibi apo avukatlığı yaparak imajımızı zedeleyecek..................
  15. nabukadnezar
    15 Nisan 2011 Cuma Saat 00:24 CEVAPLA
    Ya bırakın Allah aşkına fayda-zarar mış! Ne faydasından zararından bahsediyorsunuz..Muammer Güler sizce kendi isteğiyle mi Mardinden aday oldu? RTE ne derse o olur AKP de..Malum Güneydoğu oylarını kapma politikasının gereğini yerine getirerek kendisini isteği dışında aday gösterdiler burdan.Şimdiye kadar Mardine ne faydası olmuş da bugünden sonra olacak! Kenidisi çok donanımlı ve ciddi bir aday ancak burda önemli olan kendisinin isteği.Ama ben buna inanmıyorum!
  16. GAZİ KIRDAR
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 20:12 CEVAPLA
    BDP'NİN DESTEKLEDİĞİ ÜÇ ADAY KESİN. GERİYE KALANLARDAN BİR TANESİ DE BÖLÜNMEZİN. KALDI İKİ. BU İKİ İÇİN DE HERKES AK PARTİNİN ADAYLARI ÜZERİNE YORUM YAPIYOR. ARKADAŞLAR MEMLEKETTE BİR DE CHP GERÇEĞİ VAR. REŞİT KILIÇ VE MUSTAFA TUĞMANERİN YAPACAKLARI İYİ BİR ÇALIŞMA HERKESTE ŞOK ETKİSİ YARATABİLİR. BU DEDİĞİM GÖZ ARDI EDİLMEMELİDİR.
  17. analizci
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 15:46 CEVAPLA
    Emine hanım,bu sitede halkın görüşlerinin yansıtılması esastır,sizin bahsettiğiniz ölçüde hiçkimsenin kimseye hakaret ettiği sözkonusu bile değildir.Eğer rahatsızlığınız gerçeklerin yansıması ise, siteye girmezsiniz olur biter.Öyle bölünmeze oy verecem mantığıyla hedef saptırmayın,burda yazılanlar çizilenler sadece görüş ve temennilerden ibarettir.Bahsettiğiniz o birkişiye kimsenin hakaret boyutuna varan eleştirilerine rastlayamazsınız.Belliki,ak partinin 2.sıra adayına karşı yapılan eleştirilerden rahatsız olmuşsunuz.Rahatsız olmuş olabilirsiniz,ancak halkın görüşlerini yansıtmalarına asla engel olamazsınız.Bu böyle biline,saygılarımla.
  18. ABDULKADİR
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 13:40 CEVAPLA
    Emine hanım a ben de katılıyorum arkadaşlar.Yorumlarınızda ölçüyü kaçırmayın gerçekten.Aslında haklı hanımefendi.Adaylar belli artık hayırlısını dilemekten başka bir çare yok.iyi günler...
  19. emine
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 13:08 CEVAPLA
    Hepiniz bir aday üzerinde yoğunlaşmışsınız.Bu da gösteriyor ki bazılarının hortumu kesilmiş.sırf bayan aday oldu diye cıldırdınız.yeter artık yahu.bu siteye bu derece kindar yorumları görmekten girmek istemiyorum artık.ak partili de değilim!yanlış bilinmesin.oyum bölünmezedir.Demek istediğim günahlarınızı artırıp burada ona buna sataşmayın.Bunun size bir faydası olmaz arkadaşlar.Cumhurbaşkanı aday olsa yine eleştirirdiniz,hiç şaşmazdım.
  20. erhandurgan
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 12:16 CEVAPLA
    muammer güler mantıksız geliyor. bana adam mardını dogru durust görmemiş kımse tanımıyor onu halkın arasından bırısını aday göstereceksınkı kazanasın muammer gulerle akp buyuk bır kayıp yaşacak göreceksınız.
  21. analizci
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 11:48 CEVAPLA
    Herkesin bildiği, ak parti mardinde temayül yoklaması yaptı,ben bu temayülde, bayan aday adaylarına yapılanlardan bahsedecem,....temayül öncesi ilgili ilçelere gizli talimatlarla bayan aday adaylarına oy çıkmaması yönünde ciddi bir çalışma içine girdikleri yayılarak yavaş yavaş deşifre olmaya başladı.Bu konuşmaları listeler belli olduktan sonra rahatsız vijdan sahipleri, konuşmaya başladılaaar.merak ediyorum fakslar bu konuda genel merkeze çığ gibi yağdığında bu riyakarlar ne yapacaklar.Tabi bu yapılan gizli çalışmalar Gönül hanım lehine yapılan çalışmalardır.gelelim ne olabileceği konusundaki analizimize,bu listeyle,bahsettiğim zatlar istedikleri kadar değil gizli,açık açık çaılışmalar yapsalar bile maksimum 2 vekil gider,oda çok çok zor.Ya sonra,gidecek olan bu fakslarla beraber,birde seçim sonuçları üstüne eklenirse ne olacak,İşte ozaman İLAHİ ADALET TECELLİ EDECEKTİR.
  22. onur
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 11:13 CEVAPLA
    İşte fazla söze hacet bırakmayan,analizcinin yorumu,
    hakkatten bazı entrikalara sahne olan il teşkilatının başındakilerini kutlamak lazım,bu iddiaları gerçekleştirmek gerçekten bir meziyettir.Bunu herkes yapamaz bunlar ciddi ve kirli çalışmalardır.Ben inanıyorum ki,vijdanı sızlamış delegeler konuşmaya devam edip bir bir bu insanları deşifre edeceklerdir.
    Neden mi ?
    Çünki yarın, herkes gibi onlarda hakkın huzuruna çıkıp hesap vereceklerini çok iyi biliyorlar.
  23. sümeyye
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 10:40 CEVAPLA
    ANALİZCİ BEY BU YAZDIKLARINIZI BENDE DUYDUM GEÇEN GÜN VE ŞOK OLDUM.BU KİRLİ OYUNLAR NEREYE KADAR GİDECEK.BUNLARDAN KİM,NEZAMAN HESAP SORACAK
  24. esat
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 09:18 CEVAPLA
    semir bey..siyaset kişiye göre şerbet vermek değildir gerçekleri saptırıyorsunuz öncelikle adaylara hayırlı olsun diyelim umarım ak parti için zafer olur ama şu gerçekleride görelim.hükümet güzel hamleler yaptı bölgenin kalkınması için 10 milyar dolar gibi bir kaynak aktarıldı ama malesef doğru dürüst proje sunupta başvuran pek az insan gördük mardinde bunun sebebi siyasetçi değildir kusuru kendimizde arıyalım.ayrıca kişi milletin vekili seçiliyorsa milletten uzaklaşmamalıdır ankaraya gittiğinde muhhatab olacak kişiyi bulmak ister ve dinlenmek ister.semir bey süleyman çelebi diyorsun ama süleyman beyle ilgili gerçeği konuşmuyorsun bir gün olsa merak ettinmi bu kişi nasıl biri diye sordunmu ve neden meclisteki kapısı açık hiç merak ettinmi?burada kimse kimseye iftira atmasın
  25. Real Mardin
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 09:15 CEVAPLA
    "Erkeğin kalbine giden yol mideden geçer" derler...
  26. hasan
    14 Nisan 2011 Perşembe Saat 00:01 CEVAPLA
    semir kardeşime;
    semir kardeşim ben,sen ve bütün mardin halkı biliyoruz ki şuan bulunduğumuz tablo akpye oy atan kesimin %90 nını tatmin ettemiştir ve olumsuz eleştirilmesine sebep olmuştur.Mardin haklının istekleri de karşılanmadığı ortadadır keza temayül sonuçlarını.Siz ne kadarda gerçekleri görmek istemesenizde...Şimdi birazda veriler üzerine konuşalım da akpnin yanlış strateji izlediğini bir kez daha gözler önüne serelim..herhalde somut verilerimiz olursa daha net anlaşılacaz..Dtp mardinde 2002 seçimlerinde 89bin113 oy almıştır ve 2007 seçimlerinde 93bin211 oy almıştır.Ve memleketimizde bağımsız aday çıkması için 25bin oy kafidir.Burdanda DTPnin 3vekilinin3ünüde çıkaracağını kesindir..Mardin sevdalısı süleyman bölünmez varki potansiyel 20bin oy alabilecek mardin sevdalısı bağımsız adayıdır..zaten 2002 seçimlerinde oda 20bine yakın oy alıp vekil olmuştu ki Akpnin şuanki taplosuna bakarsak süleyman bölünmezin bu oyları çok daha artacak bunu kestirmek için de müneccim olmaya gerek yok..Geriye kalıyor 2vekil Mardinimiz için..başbakanın dediği gibi nerdeeeeeeen nereyeeeeeee???4 vekilden 2 ye düştü!kardeşim benim sana tavsiyem çok sistemli bi şekilde çalışın teşkilatınız ii bir başarı örneği göstersin bu 2 taneyide diğer partilere kaptırmayın....!!! İyi çalışmalar semir kardeşimbenim...
  27. semir
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 23:36 CEVAPLA
    onur bey'e;tamam onur bey sevmiyorsanız oy vermeyin.Sizin kafanıza silah dayayan yok.Siz de biliyorsunuz diyerek beni de kendinize benzetmeyin.Şunu şunu yapmışım diye lanse eden şahıs da cüneyt yüksel idi.Onunla karıstırdın galiba.Neyse burdan birbirimizi daha fazla üzmenin manası yok.Herkes kendi adayına oy versin ve sonuç ona göre çıksıın.saygılar...
  28. aziz özer
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 23:24 CEVAPLA
    Saygı değer mardin ili ve ilçelerinde yaşayanlar. ben 7 yıldır AK PARTİ de üyelikle birlikte iki dönem delegelik te yapmış birisi olarak,hiç ummadığım bi listeyle karşı karşıya kaldığımızı düşünüyorum.AKpartini listesinde A.Rahim AKDAĞ hariç diğerlerini bi kenara bırakın.bu litede AK partiyi 1 kişi alır diye düşünüyorum oda muhazafakar kesimlerin oylarıyla yoksa kişiye özel bi şey değil yani .bunula birlikte GÖNÜL hanımefendi de kazanırsa A.rahim AKDAĞ ın çalışmaları sonucu kazanır yoksa GÖNÜL HANIM bu güne kadar kime ne faydası dokunmuştur ha... sadece kocasına olmuştur orası bi gerçek ey mardin halkı size sesleniyorum şahsen ben AK parti göreviminden ve üyeliğimden GÖNÜL şahkulubey yüzünden bırakıyorum ve o olduğu müddetçede ben tek bir oy kullanmayacağım ak partiye.Ancak kocasını alır normal bir memur iken taaaa bayındırlık müsteşarlığına kadar çıkartan GÖNÜL HANIM merak ediyorum hangi yüzle m,letvekilliğini tekrar koydu .üzüldddüğüm tek şey A.rahim akdağ a gelecek oyların bu hanımefendiye gitmesi olacak.Bu arada hiç tanımadığım ama yüzlerce insandan duyduğum YAPTIĞI İYİLİKLERİYLE VE İNSANLIĞIYLA bAĞIMSIZ ADAYLARDAN süleyman bölünmez bey efendiye OYUMU SÖZ VERİYORUM VERECEM VE ELİMDEN GELDİĞİ KADARDA ONA ÇALIŞICAĞIM.
  29. AHMEDCAN
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 22:11 CEVAPLA
    "....Bize göreyse Muammer Güler’in Mardin’den aday olması Mardin için inanılmaz bir kazançtır. Muammer Güler vali ve müsteşarlık görevlerinde olmasına rağmen döneminde Mardin’e 10-20 milyonluk maddi destek sağlamışken,..." Sayın yazar insanın ufku bu kadar mı sığ ve dar olur? Güneydoğu'nun bir parçası olarak Mardin ile ilgili gündeme gelen bir adaylık sürecine nasıl olur da sadece para gözüyle bakarsın? Mardin'i bilmeyen tanımayan biri kime nasıl hizmet edecek? Elit aristokrat olarak büyümüş biri nasıl halkımıza vekalet edeecek?Kürt sorununa sadece güvenlik boyutuyla bakabilen biri bu millete nasıl huzur getirecek? Mesele milyon dolarlardan daha ciddi boyutlarda sayın yazar, zira canlar zayi oluyor parayla ölçülmeyen...
  30. ertaş mirze
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 22:09 CEVAPLA
    ben AKP'nin bu listeyle istemeden de olsa Süleyman Bölünmez'e çalıştığını düşünüyorum.Bölünmez çok fazla oy alacaktır.bu benım sahsı gorusum ve ben bolunmeze oy vermeyecem.ayrıca kimse kusura bakmasın ama emine erdoğanın kadrosundan 2.sıraya giren gönül hanıma oy falan vermem.eski bir AKPli olarak AKP'nin iki milletvekili cıkaracagını düşünüyorum.saygılarımla...
  31. hamza
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 21:41 CEVAPLA
    kimi aday yaparsa yapsın akp awcunu yalayacak bu seçimde.
  32. onur
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 19:02 CEVAPLA
    Semir bey ;
    Kimsenin kimseye hakaret ettiği felan yok,sen illada yoğurdum dersen sabit fikirli bir karekter çıkar ortaya ki bu karekterdeki insanlara birşeyler vermek çok zor olur,Bir cümle kullanmışsın ki,başta kullanmak yerini sonda kullanmışsın.Eğer bildiklerini paylaşıyorsan,bildiklerinin tamamı yanlış bilgilere dayalıdır.Sana demem odur ki,yandaşı olduğun Gönül hanımın mardin için, halk için elle tutulur bir hizmeti bulunmamakla beraber,genel merkez bünyesinde milletvekili kimliğini kullanarak mardinde kesinlikle yapmadığı saha çalışmalarını yapmış gibi lanse ederek bu halk üzerinden genel merkezi yanıltmıştır.Bu yazdıklarımın doğru olduğunu sende,bende mardin halkının her ferdi de biliyor.Halk tercihini ona göre yapacaktır.Takdir Halkındır.
  33. şeyhmus
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 18:21 CEVAPLA
    Ben listenin genel olarak iyi olduğunu düşünüyorum ama burda yapılan tek yanlış midyat adayının 4.sıraya konulmamış olmasıdır.Edip demirdağ cok iyi oy getirirdi.Biz midyatlıların nüfusu da Mardin merkez kadar.
  34. Semir
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 17:04 CEVAPLA
    ONUR VE HASAN'a;buraya tek olumlu yorum yaan ben değilim ve de seviyenize inmeyeceğim hakaretten sonra.Kimsenin de yalakası değilim.Sadece bildiklerimi aktarmaya çalışıyorum.Temayül sonuçları ayrı mesele evet gerektiği gibi uygulanmadı mesela;Süleyman Çelik in listeye girmesini beklerdim ama girmedi.Eğer sizler de gündemi iyi takip ettiyseniz hep ak parti temayülün tek başına ölçü olmadığını belirtti.Geçen hafta basında her ile bir abi vekil adayı diye yazmışlardı.işte Muammer Güler de bunun bir uygulaması.listeden memnun olmamak doğal ama olayı kişiselleştirmeyelim beyler.Öyle hakarete varacak şeyler yazarak birbirimizi rencide etmenin bir manası yok.Belki de yakın arkadaşlarız.Hayırlısı neyse o olSUN.Dediğim gibi temayülün olduğu gibi uygulanmadığı tek şehir mardin değil.Temayüle bakınca dp den yeni istifa eden veysi bey 1. cıkmıstı.onu mu vekil yapsaydık? kriterleri var mutlaka.
  35. hasan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 16:11 CEVAPLA
    semir beye;
    semir bey ben akpye oy atan bir vatandaş değilim ama şunu söylemeden geçemiyecem yazılarınızı okudum..ben akp teşkilatından biriyim diyorsunuz ve aslı olmayan iddaalarla gönül hanımı savunuyorsunuz ve işin içinden sıyrılamıyor en sonunda da başkaban seçmiştir bundan sonra hiç bişey yapılamaz deyip bir nevi kendi acizliğinizi dile getiriyorsunuz..ve bütün bunlardan da önemlisi kendi benliğinizi çiğniyorsunuz..nasıl mı?A be kardeşim siz temayül yoklaması yapmadınız mı akp olarak??Çıkan sonuçtan 3.millet vekili adayınız dışında(ki oda seçilemiyecek) sıralamanızda muammer meraler mi var?yoksa gönül hanım mı?siz tek dikta sisteminde mi yönetiliyorsunuz?başbakan ne derse o dur ne kelime yaavv??sizin yaptığınız çalışmların mardin halkının beklentileri nerde kaldı?herşeyiniz ayaklar altına alınd mı bu durumda??daha neyi savunuyorsunuz??
  36. onur
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 15:35 CEVAPLA
    semir bey,

    hala yalakalıkta ısrar ediyorsun,bunu anlamıda şudur verecek cevabın yok,kendini anlatamıyorsun bir türlü. Çırpınıyor,çırpındıkça batıyorsun!
    kardeşim biz günlerdir neyi anlatmaya çalışıyoruz ? saha çalışmalarını yapmayıp,genel merkeze yapmış gibi lanse eden bir zihniyetten bahsediyoruz.sen hala bozuk plak gibi çalıyorsun.Biyşey daha söyliyeyim,eğer siz gerçekten Ak Parti il teşkilatından biri iseniz,ki sanmıyorum.Bu ve buna benzer olumsuzlukların neden başımıza geldiğinin açık bir örneğisin.Unutma ki sen sadece bir piyonsun ve hiç birşeyden bi habersin.Bence sen artık yorum yapma,konulara vakıf başka bir yalaka bul sen.

    Sana baştan söyledim,görüşlerinde samimi isen kaçak oynama, çık platforma gerçek kimliğini açıkla ve Gönül BEKİN ŞAHKULUBEY hanımı açıkça dopra dopra savun.icraatlarını anlat bizde seni paşa paşa dinleyelim.Amaa biliyorum ki böyle bir cesaret örneği gösteremezsin,neden mi? Çünki elinde savunulacak malzeme yok kardeşim malzeme yok.Unutmaki bu platform gerçek düşünce ve görüşlerin platformudur.Dikkat etmiyormusun yalnızsın burda!
  37. sekan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 15:31 CEVAPLA
    yalakalıkta son nokta..yeter artık bu at gozluklerını cıkarın gozununden ve olaylara objektiv bakınız soruyorum size bir devşirme adayının mardini tanımayan bir adayın mardine ne faydası dokunacak...ıkıncı olarak kutilk ve dolma yapmaktan mardıne hıc bır katkısı olmayan bır kısının mardıne ne katkısı olacak .....ucuncu olarak unıversıte egıtımı olmayan bır kısıden ne kadar kazancımız olacak...bazen gerceklerı soylemek haykırmak gerekıyor...dıger adaylara bakmadım bu sartlar altında 2 mılletvkılı cıkarması bıle suprız sayılmalı akp partının sadece marsınde degıl guneydogu olarak ele aldıgımızda ak partı bırcok yerde hata yapmıstır ve bır cok partılısının gonlunu kırmıstır ..ne yazakkı bende onlardan bırıyım sımdıye kadar ak partı dısında hıc bır zaman baska secenek bıle dusunmedım ama sımdı sunu kesın bır sekılde soyluyorum oyumu akpartıye vermıyecem.ve mardınlı yandaslarımında tabıkı gurur sahıbı olanlar akp oy vermıyeceklerdır..ha bu arda ak partının son 4 adayınada sunu seslenmek ıstıyorum haide bir araya gelin ve istifa edin o zaman sadece devşirme ve dolmacı gider meclise belki vekil olmayacaksınız istifa etmesenizde olmayacaksınız ama istifa ederseniz hep kalbimizde vekil olarak kalacaksınız ..
  38. hakan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 15:24 CEVAPLA
    liste sıralaması çok yanlış bir kere ne adamlar harcanmış 2. sıra gönül bekin yanlış bir tercih 2. sıra kızıltepe olmalıydı bu yıllardan beri öle böyle olunca ancak 1 gönül hanımın da çıkması aday olmadığından çıkar
  39. hakan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 15:22 CEVAPLA
    liste sıralaması çok yanlış bir kere ne adamlar harcanmış 2. sıra gönül bekin yanlış bir tercih 2. sıra kızıltepe olmalıydı bu yıllardan beri öle böyle olunca ancak 1 gönül hanımın da çıkması aday olmadığından çıkar
  40. cevdet
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 13:55 CEVAPLA
    Abdurrahim ve Bülent bey.Allah yolunuzu açık etsin.Başarılar...Herşeyin hayırlısı...
  41. fatih
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 13:05 CEVAPLA
    umarım birgün yalakalıktan zaman bulup düşünmeye başlarız
  42. fatih
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 13:03 CEVAPLA
    semir beye cavap yazmana gerek yok

    gayet açık yüzünü belli etmiş bazen r.t.e kızıyorum bunlarlamı bu ülkedeki sorunlar düzelecek seviyeleri ne bilgi birikimleri ne insan bakmaz mı bu vekillere sor bu bölgedeki sorunlar nasıl cözülecek ben bilmem başkanım bilir diyecek sanırım bizim başbakanında hoşuna gidiyor neyse zaten canım sıkkın en iyisi köşeme çekilip cigaramı yakayım ......bu aralar çok düşünüyorum köşemde acaba kandırılıyormuyuz
  43. semir
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 12:35 CEVAPLA
    Onur Bey'e; ben hiç kimseye yalakalık yapmıyorum ve hiçbir menfaatim de yoktur kendi kendinize çelişkiye düşüyorsunuz.Başbakan fırçaladı doğru ama dikkat ediyorsan Gönül hanım aday.demekki diğerlerineymiş fırça.Boşuna burda kendini yorma.Artık aday belli sen istediğini yaz.Başbakan sen değilsinya.Yazmakla onuç alınsaydı 141 aday adayı vekil olurdu.
  44. onur
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 11:28 CEVAPLA
    semirbeye cevap ;

    semir bey,şöyle bir platforma bakıp tepkiler hakkında derin derin düşünmeniz gerekmez mi,sizden başka düşüncelere itiraz eden varmı ?
    herkez biliyor ki tesbitlerimiz gerçek manada ortaya konmuş tesbitlerdir.eğer görüşlerinize sizde inanıyorsanız,buyrun gerçek kimliğinizi açıklayıp,bu sayın milletvekilinin iddia ettiğiniz gibi hangi saha çalışması yaptığını açıklarsınız.Birde Ak Parti teşkilatında görev yapıyorum diyorsunuz.ozaman buyrun hodri meydan.Birde sıkılmadan yukarda allah var diyorsunuz.Oysaki sizde bende bu halk da biliyorki ne gönül hanım ve nede hiçbir vekil gerçek anlamda saha çalışması yapmamıştır.Semir bey parti teşkilatındayım diyorsunuz ama,yazılan ve çizilenlerden bi habersiniz.Geçen günlerde,Sayın Başbakan,güneydoğu milletvekilerine fırça niteliği taşıyan konuşma yapmadı mı? bağımsız vekiller kadar seçim bölgenizde çalışma yapmıyorsunuz diye.Lütfen bilerek ve yalakalık yaparak sıkılmadan bu halkın vebalini almayın.
  45. Semir
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 11:05 CEVAPLA
    Onur a;ben Ak Parti teşkilatında olan biri olarak kimin Mardin de hangi ili,ilçeyi,evi ziyaret ettiğini çok iyi biliyorum.En çok ziyaret eden de Gönül Hanım idi yukarda Allah var.Hani çelebi,yüksel vs...desen haklısın ama burada boşuna gerçek dışı yazarak insanları yanıltmak hiç kimseye birşey kazandırmaz,gercekler bilinir.Emine hanım gibi saçma sebepler de çıkarmayın.:)adam kendini riske edemez herhalde.neyin iyi neyin kötü olduğunu bilir.Sonuçta TC tarihinin en iyi Başbakanı kendisi.İstersen de burda yaz boşuna ama sana vakit kaybı.Herşeyin hayırlısını dileyelim Onur bey.
  46. hakan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 09:55 CEVAPLA
    yorumcu onura katılıyor ve destekliyorum.
  47. onur
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 09:37 CEVAPLA
    Seygı değer Mardin halkı ;
    Hekesi bu platformda tepkilerini yazarak ortaya koymaya davet ediyorum.
  48. veysel
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 09:31 CEVAPLA
    sevgili onur,seni ve düşüncelerini tek kelimeyle canı gönülden destekliyorum ve bu platformda destekleyenlerin yazarak tepkilerini göstermelerini bekliyorum.HERKESİ TEPKİYE DAVET EDİYORUM
  49. onur
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 09:11 CEVAPLA
    Onurlu Mardin Halkı ;
    öncelikle şunu belirtmem lazım,Namusum ve şerefim üzerine yemin ederim ki hiç bir aday adayı akrabam değildir.Ben sadece bir Ak Parti seçmeniyim.
    Sayın Başbakanımız dün akşam,bir televizyon kanalında aynen şu ifadeleri kullandı "Biz mevcut milletvekillerinden ikinci kez aday gösterdiklerimizin saha çalışmalarına baktık" ifadesini kullandı.Şimdi soruyorum ; Gönül BEKİN ŞAHKULUBEY'in mardin merkezde hangi evleri ziyaret etmiştir,hangi ilçenin,hangi köyünün,hangi mezrasında saha çalışması yapmıştır.?
    Onurlu Mardin halkı,bu millet Ak Partiye guneydoğuda tek belediye başkanlığını vermiştir.Bu bayan,sayın Emine ERDOĞAN'ın Mardin halkına siyasi bir dayatmasıdır.Mardin halkı,Urfa halkı kadar onurlu ve şereflidir.Bu halk çantada keklik değildir.Bunu hep birlikte demokratik bir tepki olarak ortaya koymalıyız.SAYGILARIMLA !
  50. sani demez
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 01:12 CEVAPLA
    Nezir bey kardeşim. O Savunduğun Muammer Gülerin kayıp ya da kazanç olması önemli değildir. Asıl kayıp ve kazançları diğer sıralarda görmen lazım. Tanımam ama tüm midyatın sevdiği bir insan olduğunu duyduğum edip demirdağın es geçilerek ikinci sıraya bayanın yerleştirilmesi, sanırım ki asıl kayıba neden olacaktır. ...
  51. Sami Korkmaz
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 00:59 CEVAPLA
    Ak Partnin listesinde Midyat, Nusaybin ve Kızıltepe adaylarının sıralarına bakarken işi mucizelere bırakmışlar diye düşündüm. Muammer Gülerin bakan olabileceği senaryosu ile oy toplarız düşüncesinde kocaman bir yanılgı vardır. Dört ve beşinci adayın seçilebilmesinde mucizeye bile yer yoktur. Seçilebileceğini düşünebilerek varını yoğunu ortaya koyacak olan Abdurrahim Akdağ'a şimdiden üzülüyorum. Hayallerine kanarak ortaya koyacağı varını yoğunu diğerleri için heba edecek.
  52. partili
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 00:45 CEVAPLA
    Abdurrahim Akdağ, bir parti adamıdır. Yapacağı çalışmaların birinci adaya ve bir ihtimal ikinci aday hanfendiye yarayacağını bilecek kadar da dünyadan haberdardır diye düşünüyorum. Buna rağmen elinden gelen çalışmayı yapacağına inanıyorum.
  53. Ali Düzgün
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 00:39 CEVAPLA
    Herkes içinden geçeni yazıyor. Herkesin içinden geçen şeyler de 12 Haziranın aynası olacaktır. Benim içimden geçen şeyi de söylemek istiyorum. Mizgin isimli kardeşimizin yorumu maalesef ki çok büyük bir hayal. Gerçekçi olmak lazım. BDP'nin destekleyeceği 3 bağımsız adayın meclis yolu kesindir ve bunu söylemek için müneccim olmaya gerek yok. Geri çekilmez ya da çektirilmezse eğer, Süleyman Bölünmez'in de meclis yolunda hiç bir engeli yoktur. Geriye kaldı iki vekillik. CHP'nin adayları iyi bir çalışma yaparlarsa bir, çok çok iyi bir çalışma yaparlarsa kendilerine uzak olmayan ikinciyi bile alabilme şansına sahip olurlar. Ak Parti'ye gelince; Birinci adaylarının şansı elbetteki çok büyük. İkinci adaylarının şansı ise, üçüncü adayın çok büyük bir çalışma yapmasına bağlı. Yani anlayacağınız, Gönül hanım kazanırsa at hasanın nam hüseyinin söylemi gerçekleşmişolacak. Her halükarda Ak Partinin üçüncü adayına yazık olacak.
  54. hasan
    13 Nisan 2011 Çarşamba Saat 00:23 CEVAPLA
    mizgin kardeşim keşke gönlünün istediklerini yazmak yerine biraz daha objektif düşünerek gerçekeleri görrebilsen...5. millet vekili süpriz olmaz diyorsun ya sen mardindeki kürt oyu potansiyelini bilmiyorsun yada görmezden geliyorsun hııı bide süleyman bölünmez faktörünüde hiçe sayıyorsun!! geçen seçimleri eğer takip etmişsen ozmanki dtp-bağımsızlarının oyları zaten 3vekile yetiyordu 2 vekil çıkarmalarının nedeni genel başkanımızın aday olduğu mardinde işi garantiye almaktı..eğer seçim barajı olmasaydı zaten 6 aday gösterilecekti tüm partiler gibi..Bu zaten Türkiyede demokratik bir seçim olmadığının bir göstergesidir!bu işin başka bir boyutudur..gelelim asıl konumuza zaten dtpnin geçen seçimlerden ve referandum sonuçlarına bakılırsa 3 tane millet vekiline kesin gözüyle bakılıyor..bide mardin sevdalısı süleyman bölünmez var..buda eder 4 vekil..kalır 2 oda siz akpciler ve diğerlerine kalıyor umarım kalan 2 adayı kaptırmaz ve ikisinide çıkarırsınız!!!
  55. mizgin
    12 Nisan 2011 Salı Saat 23:56 CEVAPLA
    ee yani adayınız listeye giremeyince hali ile böyle yazacaksınız.
    elinizi vicdanınıza koyun gönül şahkulubey haric seçilebilecek listedeki adayların hangisini itiransınız var.

    1 sıradaki merkezin değil bütün mardin ve ilçelerin adayı
    2 sıradaki merkezin
    3 sıradaki en büyük ilçe olan kızıltepe'nin
    4 sıradaki en büyük ikinci ilçe olan nusaybin
    5 sıradaki ise en büyük üçüncü ilçe olan midyatın
    6 sıradaki ise teşkilatın adayı diye listeye yerleştirilmiş...
    3. sıradaki aday il merkezi ve ilçelerinde AK Parti'nin adeta arka bahçeliğine soyunan sivil toplum örütlerinin ortak adayı ve hepi kendisni destekliyor. Memur-Sen'den MÜSİAD'a, gazetecilerden imam hatiplilere, gülen cemaatinden mustazdere kadar hepsinin ortak adayı... Kürt olması hem Kürt sorunu hem de demokratik açılım konusundaki tahlil, öneri ve temennilerini yazı halinde rapora dönüştürmesi de kendisi açısından ayrı bir avantaj değil mi?

    1. sıradaki ise devlet bürokrasini iyi bilen demokratik açılım konusunda söz sahibi olacak cesur bir aday.

    yani anlayacağın 4. sıradaki adam çalışırsa 4 aday kesin 5. sürpriz değil....
  56. hasmardinli
    12 Nisan 2011 Salı Saat 22:32 CEVAPLA
    Şahin e-2; ve şunu da unutma Şahin bey;iftira öyle kolay birşey değil bilirsin;yaptığın bir kötülüğün karşılığı senden çıkmasa bile çocuğundan çıkar(Allah katında)gerisi sana kalmış.itediğin gibi düşün.sonuçt hepimiz faniyiz.
  57. aziz
    12 Nisan 2011 Salı Saat 22:30 CEVAPLA
    Mardinin seçim sonuçlarını,Urfa akibetine benzeten arkadaşlar tesbitlerinde haklı olabilirler,bugün bende aynı şeyleri düşündüm ki uzak bir ihtimal değil Urfa benzetmesi.SERT BİR TEPKİ OLUR.
  58. hamardinli
    12 Nisan 2011 Salı Saat 22:28 CEVAPLA
    ŞAHİN'e riyakar da bütün kötü özler sahibinindir.Allah seni affetsin.Ben kendisini yakından tanımasam ve de böylesine saçma iftiralardn rahatsız olmasam yazmazdım.Bende Allah korkusu var Allah şahin efendi!Ben yüzde yü kefilim kendisine ve sen kötüniyetli düşünmek istedikten sonra yapack birşey yok.Ben Allah ın huzurunda yazdıklarının yalan ve yanlış olduğunu belirtiyorum.Eğer ki yalan yazıyorsam Allah bana gerekli cezayı verir zaten.Ahlak dersine ihtiyaç yok.Allah korkun varsa vicdnlı konuş.güle güle...
  59. şahin
    12 Nisan 2011 Salı Saat 22:05 CEVAPLA
    hasmardinliye ;

    Eğer bu durumu ; ciddi bir ortamda,ciddi insanlar topluluğunun bulunduğu bir ortamda ve insaların bu durum harşısında kızarıp bozardığı bir anı sen espiri anlayışı ile bağdaştırabiliyorsan,sana söylenecek tek bir cümle vardır.''ESPİRİ ANLAYIŞINA HAYRAN OLDUM''
    geçeceksin bunları,

    Ayrıca,allah evvela seni ıslah etsin; neden mi? çünki sen doğruları yaşanmışları örtbas etmeye çalışan bir riyakarsın.Belli ki ucu sanada dokunmuş,biz burda halkın bilgisine sunmak zorunda olduğumuz ve olacağımız konuları işlemeye devam edecez.Halkın bunları ve bundan sonra aktaracaklarımızı bilye hakları var,sen istemesen de !
  60. HALK
    12 Nisan 2011 Salı Saat 21:08 CEVAPLA
    GAZETECİ ARKADAŞLAR LÜTFEN DOĞRUYU YAZIN TARAF OLMAYIN.MARDİN BU LİSTEYİ HAKEDİYORMU. CÜNEYT YÜKSELİ SAVUNDUĞUNUZ YETER MEDYADAN UZAK TUTUN İCRAAT LAZIM.SIRA GÖNÜL DEMİ YOK SELPAK A YAZMIŞIZDA BOŞVERSENE GÖNÜL BU MARDİNE NE YAPMIŞ KENDİ AİİLESİNDEN BAŞKA .TEPKİLERE KULAK VERİN DOĞRU YAZIN LÜTFEN SİZ BASINSINIZ.LOKMAN SİNANOĞLU AYRI TELDEN İLÇE BAŞKANLARINI TOPLAMIŞ İKİ ADAY I VARMIŞ .İL BAŞKANISIN TARAF OLUNURMU YA.CEFASINI BİZ SEFASINI BAŞKASI İYİ
  61. ayla
    12 Nisan 2011 Salı Saat 21:01 CEVAPLA
    Mustafa beyin dediklerine aynen katılıyorum. Malesef abdurrahim bey çalışacak ve meyvesini muammer bey ve gönül hanım yiyecek. yazık,çok yazık.
  62. can
    12 Nisan 2011 Salı Saat 20:31 CEVAPLA
    bırakın bu hikayeleri mardin halkında gurur olsa akpye tek oy vermez.akpbu sefer tek vekil bile çıkarmaz
  63. abdullah tanrıkulu
    12 Nisan 2011 Salı Saat 19:10 CEVAPLA
    nezir ağabey, nasıl inanırsın muammer gülerin bakanlık adayı olduğuna yahu. ayrıca bence böyle toplumdan uzak ve devlet taraftarı olduğu için .................................) mardin gibi hassas bir yerde hiç de ağır top olacak biri değil. yanlış tercih olmuş. onun yerine abdurrahi akdağ bey 2. sıra bölünmez 1. sıra ve gönül hanım 3. sıra olsaydı çok çok daha başarılı olurdu. bu konseptte 3. vekilde çok zorlanır gibi duruyor. ma dediğim şekilde 4 vekili çıkarması mesele değildi. neyse ben sevindim kendi adıma. ne yalan söyleyeyim :) en iyi birinci sıra timurağaoğu kalıyor.
  64. mustafa
    12 Nisan 2011 Salı Saat 19:08 CEVAPLA
    “Bir siyasetçi gelecek seçimi, bir devlet adamı ise gelecek nesilleri düşünür.” Eğer bu lafın doğruluğuna inanıyorsanız sayın Nezir Güneş o zaman Kemal Kılıçdaroğlununda devlet adamı olduğunu Sayın Başbakanımızında Siyaset adamı olduğunu biliyorsunuzdur. Birini aklamak için bu sözün doğru olduğunu anlatmaya çalışmanız yanlış. Çünkü herşey kişide bitiyor. Muammer Güler yanlış bir tercihtir ama malesef seçmen partinin belirlediği sıraya oy veriyor bu yüzden Muammer Güler meclise gidecektir ama Sayın Abdurrahim Akdağın oylarıyla gidecektir. Ve bir ihtimal Gönül hanımda gidecektir meclise ama malesef Hak eden Abdurrahim Akdağ ve diğer adaylar gidemeyecektir yani Abdurrahim bey çalışacak Muammer bey ve Gönül hanım hazıra konacaktır. Bu seçimin sonucu BDP 3 milletvekili çıkaracak Süleyman Bölünmez çıkacak eğer CHP de ciddi bir seçim süreci geçirirse birde chp çıkarır geriye AKP ye 1 kalır. O zaman bunun hesabını kim vercek Başbakan o zaman çıkıpta Mardin için yanlış bir liste hazırladım diyebilecekmi?
  65. yusuf
    12 Nisan 2011 Salı Saat 18:43 CEVAPLA
    nezir bey kürtler bu listenin neresinde ben anlayamadım.Midyatta kürtlerden ve araplardan oy alacak gürsel ekmen miroğlu vardı.veya kızıltepeden vejdi kahraman vardı.süleyman çelik keza öyle.bu liste doğru düzgün hazırlanmmamış.
  66. CELULİ
    12 Nisan 2011 Salı Saat 18:15 CEVAPLA
    MİNNAREDEN İT BENİ İN AŞŞAĞI TUT BENİ MANTALİTESİ NEYMİŞ MUAMMER GÜLER BAKAN OLACAK HÜKÜMET FABRİKA KURACAK GECEN DÖNEM GENEL SEÇİMLERDE VE BELEDİYE SEÇİMLERİNDE DOĞU GÜNEYDOĞUDA AKP NİN EN COK BASARILI OLDUGU İL MARDİN İDİ TEK BELEDİYE MARDİN BEŞ YILDA KAÇ FABRİKA KURULDU HATTA AKP NİN İKTİDARINDAN BERİ KAÇ FABRİKA KURULDU YİNE GÖNÜL HANIM MECLİSTE İDİ BU SEFERDE LİSTEDE FABRİKANIN BACASI BİLE ORTADA YOK KISACA BİRİLERİ HALAMIZA BIYIK TAKTIRMIŞ AMCA DEMEMİZİ BEKLİYOR ONURLU VE ŞEREFLİ MARDİN İNSANI BU CEKETİMİ KOYARIM ALIRIM YİNEDE DÜZENİNE KAFA TUTACAKTIR BUNA İNANIYORUM AKP NİN HİÇ BİR ADAYI MARDİN İNSANIN İRADESİNİ TEMSİLE UYGUN DEĞİL BUNUN HESABINI SORMAKTA FAYDA VAR ÖLE FABRİKA OLACAK BAKAN OLACAK HALAMIN BIYGI OLACAK SONRADA AMCA OLACAK BUNLARLA KİMSENİN KAFASI KARIŞMASIN BİR CACIK OLACAĞI YOK AYNI TAS AYNI HAMAM OLACAK FABRİKA OKUL VS. OLACAKSA BAKAN OLMADAN DA OLUR BUNLAR AMA TABİ BÖLE BİR LİSTEİLE MECLİSE GİDECEK BİR MARDİNDE BUNLARIN OLMASI ZATEN HAYAL
  67. hasmardinli
    12 Nisan 2011 Salı Saat 17:23 CEVAPLA
    ŞAHİN İsimli vatandaş; tutturmuşun dolma dolma diye.Eğemen Bağış eğer ki öyle bir laf sarfetmişse(gerçekse tabi)espiriden ibaret bir durumdur.Böyle bir konuşmayı da espiri olarak değil de,ciddi bir konuşma olarak düşündüyseniz daha fazla yorum yazmama değmez ama şunu da ifade etmeden geçmeyeceğim bunun espiri olduğunu anlamak için zekaya ihtiyaç yoktur.Mardin in meşhur yemeklerinden biri olan dolma yı ikram etmek rüşvet veya namussuzluksa kahkahalarla güler geçerim.Ben de birşey zannetmiştim.Eğer ki yöresel yemeği ikram etmek namussuzluksa ben de dahil Gönül hanımı seven herkes namussuz olsun.Hiç olmazsa rantçı değil,sade ve dürüst bir insan.Benim Allah korkum var ki insanı hakettiği gibi değerlendiriyorum.çok şükür ki politik değilim ama Allah sen ve senin gibileri islah etsin.Yani yandaşlarınız kaybetti diye mi yoksa bir bayan kazandi diye mi neyden kızdıysanız Allah şeytana verdiği kin ve nefreti içiniden atsın.sevmeyenler tabi tanımam der.Yolunuz açık olsun.Gönül Hanım,A.rahim bey ve de inşallah bülent bey.saygılar...
  68. fix
    12 Nisan 2011 Salı Saat 17:02 CEVAPLA
    ya muamer gülerin mardinden aday secilmesi cok saçma akp iiçin oy kaybına neden olur enazından bır aşiret liderlerinden birine verseydi oy potansiyelini artırdı muamer güleri kim tanıyor. kısaca akp listesi mardin için bi talihsizlik olarak nitelendiriyorum buda bdp için iiii oldu ayrıca basbakannın son grup toplantısından yapılan konusmasından senin dügün salonundan cıkardıgın lısteyle hiçbir alakası yok
  69. esnaf
    12 Nisan 2011 Salı Saat 16:49 CEVAPLA
    nezir bey her zaman siyasetten yazacağınıza biraz da esnaflardan yazıp esnafın ne halde olduğunu halkda ve mardinin yetkilileride bilsin.saygılar
  70. hasan
    12 Nisan 2011 Salı Saat 16:40 CEVAPLA
    sayın nezir bey;
    gerçekten yazınız taraflı işin gerçek yüzünü görmek istemiyorsunuz herhalde..muaamer güler hangi tarihte sabancı üniversitesinin yapılmasına katkıda bulundu!! ??
    şeçim yaklaşınca akpartinin klasikleşmiş siyaset tavrı bu! ben 22 yaşındaım muammer gülerin mardine daha geçen sene geldiğine tanıklık ettim!!sizce bu size neyi ifade ediyor??.................
  71. herşeyyyalan
    12 Nisan 2011 Salı Saat 15:47 CEVAPLA
    şahkulubeyi kim tanıyor ve mardine ne gibi bir hizmeti var nezir bey söylesin[dolma]...m.güler ne zaman milletin arasına katıldı ve halk tanıyormu,nasıl milletten oy isteyecek,örneğin köy köy dolaşacakmı.eğer ceketimi asarsam kazanırım mantığıyla yapılmışsa bu listenin ki böyle görünüyor.urfa örneğinde gördüğümüz gibi bu halk o cekete ne yapar varın siz düşünün..velhasıl akp'listesi halka tepeden indirme bir listedir.d.bakır,batman,urfa da ki listeler de fiyaskodur anlaşılan akp de chp gibi güneydoğuyu gözden çıkarmış.bu işin sonu pek hayırlı gözükmüyor.sölemdi demeyin..
  72. Seçmen
    12 Nisan 2011 Salı Saat 14:16 CEVAPLA
    nezir bey yazınızı okudum beğendim ama neden bdp'yi de değerlendirmediniz ?? :S
  73. ortaköy
    12 Nisan 2011 Salı Saat 14:02 CEVAPLA
    TÜM ADAYLARA BAŞARILAR İNŞ KAZANAN MARDİN OLUR ADAYLARIMIZI FACEBOOK TA TANIMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR MARDİN ORTAKÖY AK PARTİ SAYFASINDAN TANITABİLİLER TŞK
  74. şahin
    12 Nisan 2011 Salı Saat 13:54 CEVAPLA
    Yorumcu hasmardinliye !
    Hasmardinli kardeşim; Eğer gerçekleri kabüllenmiyorsan bu tamamıyla kendi sorunundur ki yazdığım yaşanmış bir meseledir.Bunu herkes biliyor kabullenmesende maalesef durum bu.Kaldı ki bunu söyleyen ben değilim 60-70 partilinin önünde sayın egemen bağış söylemiştir bilenler biliyor.İstersen bilgi tazeliyeyim, sayın bağış mardinde 60-70 partilinin önünde aynen şu ifadeleri kullamıştır. ''Gönül enkarada vekillerden dolmanı yemiyen kaldımı'' ifade bu.sayın bayanın mardini hangi konularda temsil ettiğinin bir göstergesidir kusura bakma ama TAKDİR KAMUOYUNUNDUR.
  75. Real Mardin
    12 Nisan 2011 Salı Saat 13:32 CEVAPLA
    Anladığım kadarıyla yorumcu arkadaşlarımın bu kadronun kaç milletvekili çıkarabileceği yönünde endişeleri vardır. Süleyman BÖLÜNMEZ'in bağımsız adaylığını AKP için bir handikap olarak görüyorum. Bu şartlarda AKP Mardin'den iki milletvekili çıkarabilir, fakat üç zor derim.
  76. gerçekmardinli47
    12 Nisan 2011 Salı Saat 13:00 CEVAPLA
    Bakıyorum da listeye giremeyen adaylar ve de yandaşları iftira atmaya ve de kin kusmaya başlamışlar.Ayıptır yahu!Oturup tövbe istiğfar edip günahlarınızın affolmasını dileyeceğinize ona buna iftira atıyorsunuz bilmeden.Yazık çok yazık...
  77. ayşe
    12 Nisan 2011 Salı Saat 12:40 CEVAPLA
    Türkiyenin en büyük sorunu Kürt sorunu. 23.dönem güneydoğu milletvekilleri bu konuda pasif bir siyaset yürüttüler.24.dönem adaylar isimlerine baktığımızda da bu isimlerin demokratik açılıma katkı sağlayacağından şüpheliyim. geçen dönem mecliste olan gönül hanım bu konuda ne yaptı? koca bir HİÇ. kendisi bu defa 2.sırada.BDP artık siyaseti öğreniyor. aday profil yelpazesini genişletmiş görünüyor. bunun en önemli göstergelerinden biri muhafazar kimliğiyle tanınan Altan Tan'ı aday göstermesi. bir diğer aday Şerafettin Elçi. Sırrı Süreyya Önder,Ferhat Tunç ve yine ilimizden aday gösterilen bir süryani vatandaş,Erol Dora. Bu BDP'nin temsil yelpazesini genişletme çabası ve sadece bir kesime değil daha fazla kesime ulaşmaya çalışmasıdır. Peki biz yani Ak parti ne yapıyoruz? Temsil yelpazemizi genişleteceğimiz yerde daha dar bir çerçeve çiziyor ve ülkenin en büyük sorununa yabancı adayları seçiyoruz.Sayın Erdoğan doğu ve güneydoğu milletvekillerini basına kapalı oturumda azarlamayı bıraksın bence. çünkü bu adayları bizzat kendisi seçiyor. Hayırlı olsun sayın Erdoğan. Hata yaptığınızı er geç anlayacaksınız.
  78. hasmardinli
    12 Nisan 2011 Salı Saat 12:20 CEVAPLA
    Şahin nickli ve onun gibi düşünenler!başbakan seçimini yapmıştır.Çalışan meclise,çalışmayan evine.Moderatör de gereksiz yorumları yayınlamama hakkına sahiptir.Dolma gibi saçma konuları,kişisel kinleri görmek için girmiyoruz bu siteye.Başbakan ı özellikle ilk 3 seçiminden dolayı tebrik ederim.Başbakan senin dolma hikayelerini dikkate alacak değil herhalde.Önce Allah sonra başbakan kimin ne olduğunu çok iyi biliyor.sen hiç kendini boşuna yorma.
  79. MAHMUT
    12 Nisan 2011 Salı Saat 12:19 CEVAPLA
    Bu liste çok saçmaaa süleyman bölünmez MUTLAKA seçilmeli o zaman mardinspor ve bizler için iyi olur yoksa hizmet etmez bu liste..
  80. murat
    12 Nisan 2011 Salı Saat 12:07 CEVAPLA
    sayın yorumcu MEHMET.S
    yorumunuzda bahsettiğiniz konular neyle mümkün olup gerçekleşir ? tabiki güçlü bir partiyle,güçlü bir parti nasıl oluşur ? güçlü milletvekili sayısıyla,Güçlü milletvekili sayısı nasıl sağlanır ? Halkın benimsediği,güven duyduğu ve inanacağı adaylarla mümkün olur.Hal böyle iken mardin listesi bu durumda önem arz etmez mi sizce,sevgili kardeşim yapmayın.Halkın iradesine,güvenine hakim adaylar gösterilmesi kaçınılmaz bir gerçektir ve olmazsa olmazlardandır.SEVGİLERİMLE
  81. haluk
    12 Nisan 2011 Salı Saat 11:49 CEVAPLA
    Sayın Nezir GÜNEŞ ! Sayın Muammer Gülerin,Mardine ne katkı sağlıyacağını önümüzdeki aylarda yıllarda görecez,burda aslolan Bu listenin mardinden kaç milletvekili götüreceği gerçeğidir...Mardin'de AK PARTİ dışındaki bütün diğer parti adaylarına gün doğmuştur.Kanaatimce mardin gözden çıkarılmıştır...ki bu Mardin Halkı, Güneydoğuda Ak Partiye tek belediye başkanı vermiş bir halktır...bu liste bu halka adeta bir hakaret niteliği taşımaktadır...TAKDİR KAMUOYUNUNDUR
  82. haluk
    12 Nisan 2011 Salı Saat 11:37 CEVAPLA
    Nezir bey ! Sayın Muammer GÜLERİN adaylığına olumsuzluk söz konusu olmayabilir.Ne var ki 2.sıra adayına karşı büyük bir tepki var.Bu bayanı değerlendirenlerin asla kamuoyu araştırması yaptıklarına inanmıyorum ki bunu doğrulayan yüzlerce insan var.Bilen biri varsa anketörlerin hangi esnafa gittiklerini söylesin yok böyle bir anket varsa bile tamamiyle gereği gibi yapılmamış sanal bir ankettir.
  83. şahin
    12 Nisan 2011 Salı Saat 11:30 CEVAPLA
    Sayın moderatör,Gönül BEKİN ŞAHKULUBEYİN dolma meselesini neden sidiniz.tarafsız bir kuruluş olduğunuzu biliyoruz.bu gerçeğe şahsımda şahittir eğer tekzip edebilirse sayın şahkulubey buyursun etsin.Halkın bilgilendirilmesine engel teşkil etmemelisiniz kaldı ki bu yazıda hakaret içeren bir durumda söz konusu değildir.Lütfen tarafsızlığınıza gölge düşürmeyin ve yazının tamamını tekrar yayınlayın.
  84. selman demir
    12 Nisan 2011 Salı Saat 10:59 CEVAPLA
    nezir yazını okuyana kadar ben de muammer güler'in adaylığına karşıydım ama şimdi anladım ki Muammer Güler büyük bir atılıma imza atacak ve mardin için büyük bir kazanç sağlayacak...
    Kendisini bize hatırlattığınız için teşekkürler
  85. hakan
    12 Nisan 2011 Salı Saat 10:48 CEVAPLA
    Sayın GÜNEŞ ! Yazınızdaki ahenkten dolayı sizi kutluyorum.Müsade ederseniz bende birkaç hakikatten bahsedeyim....
  86. ALİ
    12 Nisan 2011 Salı Saat 10:37 CEVAPLA
    esedüllah bey;kimseden rahatsız olmayın başbakan kimin iyi,kimin kötü olacağını çok iyi bilir.O yüzden karara saygı göstermeliyiz.Hizmey yapmamış olsaydı çizerdi merak etme.
  87. sema
    12 Nisan 2011 Salı Saat 09:52 CEVAPLA
    nezir bey yüzeysel geçmişler. artık vekillerde belli olduya yine kısa yorumlar derin inmemeler başladı. tabi yorumlarda ordan burdan kırpılacak yine... midyata 5in verilmesini nasıl buldunuz nezir bey neden hiç değinmemişsiniz?
  88. fatih
    12 Nisan 2011 Salı Saat 09:47 CEVAPLA
    öncelıkle bence muammer guler cogu ılcede fazla aday cıktıgı ıcın ılceker ıcınde rekabetı kesmıtır ve en önemlısı mardınden aday olan şimdıye dek olan butun vekıllerımız meclısde ne kadar mardının sorunları dıle getırmıslerdır bır bakanla dahı belkı konusamıyorlardır ama kendıme göre dıyorum muammer guler ıstanbulun 7 yıllık valılık dönemınce bakanların hatta basbakanın hatta sayın gulle cok yakın ılıskırı olmustur bu sebeble ben dıyorumkı belkı muammer guler bır bakanlık dahı verılebılır olmasa bıle en azından yerınde durmayan bır vekıl olacaktır mardın ıcın inş bır kazanctır
  89. nedim
    12 Nisan 2011 Salı Saat 09:19 CEVAPLA
    Sevgili Nezir GÜNEŞ kardeşim ! Sayın Muammer Gülerin,Mardine ne katkı sağlıyacağını önümüzdeki aylarda yıllarda görecez,burda aslolan Bu listenin mardinden kaç milletvekili götüceği gerçeğidir...Mardin'de AK PARTİ dışındaki bütün diğer parti adaylarına gün doğmuştur.Kanaatimce mardin gözden çıkarılmıştır...ki bu Mardin Halkı, Güneydoğuda Ak Partiye tek belediye başkanı vermiş bir halktır...bu liste bu halka adeta bir hakaret niteliği taşımaktadır...ÇOK YAZIK ÇOK !
  90. Esedullah Ali
    12 Nisan 2011 Salı Saat 08:28 CEVAPLA
    Öncelikli olarak eğrisi ile doğrusu ile bu listeyi değerlendirdiniz sayın Hocam Allah razı olsun. Listedeki isimlerin şahsiyeti ile ilgili zaten kimsenin alıp veremediği yok. Listede can sıkan sadece tek bir isim var. O ismi oraya yazarken kişi hakkında ne düşünüldü emin olun ki bilmiyorum. Fakat "Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz." sözü ile yola çıkarsak Gönül Bekim Şahkulibey'in Mardin iline nasıl bir katkı sağlayacağı emin olun düşündürüyor beni. Sözü fazla uzatmadan sizinde yazınızın sonunda belirttiğiniz gibi "Unutulmaması gereken milletvekili seçiminden sonra ne olursa olsun fark etmeyecek olan tek şey; halkın hizmet beklentisidir." Hakkımızda hayırlısı ne ise o olsun diyor. Tekrardan teşekkür ediyorum...

Yorum Yaz GİRİŞ YAP

DİĞER YAZILARI :::

Hepsini Gör
# YAZI TARİH
1. Bir babanın ardından… 19 Ekim 2019 Cumartesi Saat 18:06
2. Kadim İnsanların Ülkesi İran - Tebriz 04 Ekim 2019 Cuma Saat 17:34
3. Kadim İnsanların Ülkesi İran (3) 14 Eylül 2019 Cumartesi Saat 12:24
4. Kadim İnsanların Ülkesi İran (2) 11 Eylül 2019 Çarşamba Saat 15:52
5. Kadim İnsanların Ülkesi İran (1) 11 Eylül 2019 Çarşamba Saat 15:30
6. Mardin'in Basınına Dair 11 Eylül 2019 Çarşamba Saat 15:29
7. Bugün günlerden...! 09 Ağustos 2019 Cuma Saat 19:01
8. Ottawa Antlaşması üzerine 16 Temmuz 2019 Salı Saat 20:23
9. Soykırımı Unutma, Unutturma... 11 Temmuz 2019 Perşembe Saat 16:54
10. Geçmişi Acılarla Dolu bir Coğrafya (2) 03 Temmuz 2019 Çarşamba Saat 19:54

YORUMLANANLAR :::

Safitürk, mezarı başında anıldı

Derik ilçesindeki terör saldırısında görevi başınd [...]

1 gün önce...

Akıllara durgunluk veren olay! 7 kadınla birden evlendi

İstanbul'da 41 yaşındaki Ömer S., imam nikahlı ola [...]

1 gün önce...

Safitürk için Derik'te anma töreni

Mardin'in Derik ilçesindeki terör saldırısında gör [...]

1 gün önce...

Bomba yüklü 3 araç patladı: 3 ölü, 5 yaralı

Suriye'nin Kamışlı kentinde bomba yüklü 3 aracın i [...]

1 gün önce...

Minik Vefanur’un organları 4 çocuğa umut oldu

Mardin'de geçirdiği kalp krizi sonucu beyin ölümü [...]

1 gün önce...

MARDİNLİFE TV CANLI YAYIN


YAZARLAR :::

Bütün Yazarlar
Murat Süleyman Erdem
Murat Süleyman Erdem

Misak-ı Milli

2
Mehmet Kızılkaya
Mehmet Kızılkaya

Biz Hep Birlikte Türkiye’yiz

3
Gürsel Ekmen Miroğlu
Gürsel Ekmen Miroğlu

Yargı Reformu Stratejisi

7