tatlidede

Şebek Romanı - Ayşe Şasa Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Şebek Romanı kimin eseri? Şebek Romanı kitabının yazarı kimdir? Şebek Romanı konusu ve anafikri nedir? Şebek Romanı kitabı ne anlatıyor? Şebek Romanı PDF indirme linki var mı? Şebek Romanı kitabının yazarı Ayşe Şasa kimdir? İşte Şebek Romanı kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...
  • 12.08.2022 21:00
Şebek Romanı - Ayşe Şasa Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kitap Künyesi

Yazar: Ayşe Şasa

Yayın Evi: Timaş Yayınları

İSBN: 9789752635180

Sayfa Sayısı: 112

Şebek Romanı Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Anlam kaybına uğramış, şiddet dolu ultra-modern bir ortamda, gelenek, kendine özgü huzur ve dinginliğe hangi biçimde yol bulur?

İnsanlığa, en karanlık, en çetin şartlarda yaşama gücü veren, ne türden bir derinliktir?

Bir bilimkurgu parodisi olan "Şebek Romanı" bilimkurgu, mizah, tasavvuf gibi üç öğeyi bir araya getiren bir uzun öykü.

Şebek Romanı Alıntıları - Sözleri

  • "Hiç kimsenin kimseyi düşünmediği, herkesin selamı ve teşekkürü çoktan unuttuğu bir dünyada, şükürsüz, duvar yüzlü, yitik insanlara karşılıksız iyilikte bulunmak, hayırda kendi kendiyle yarışmak, ona ayrı bir zevk veriyordu."
  • "Aşk zordur" dedi Manyak Arşimed. "Ama aşktan başka da yol ve mânâ yoktur. Âlemde tek anlam aşk..."
  • Her gün yeniden okuduğu önsözdü bu... "Allah'ım, Sana hakkıyla hamd etmekten aciz bulunuyorum, bu halim Sana malûm..."
  • "Âlemde kargaşa görüntüsü canlı tutulacak ki birileri işlerini yürütecek."
  • 'zamandan "kadim" sökülüyor, "mucize ruhu" iğnelerle çıkarılıyor, "vahiy diriliği" çekiliyor; insan, eşyada ruhsuz bir kımıldama olmaya mahkum oluyor.
  • Hiç kimsenin kimseyi düşünmediği, herkesin selamı ve teşekkürü çoktan unuttuğu bir dünyada, şükürsüz, duvar yüzlü, yitik insanlara karşılıksız iyilikte bulunmak, hayırda kendi kendiyle yarışmak, ona ayrı bir zevk veriyordu.
  • Kıyamet günü, Yaratıcı'ya anlamlı ve onurlu bir hikâye anlatabilmeliyim.
  • 'anlam kaybına uğramış, şiddet dolu ultra-modern bir ortamda, gelenek, kendine özgü huzur ve dinginliğe hangi biçimde yol bulur? insanlığa, en karanlık, en çetin şartlarda yaşama gücü veren, ne türden bir derinliktir?
  • 'gönül ehlinin elinde yontulmayacak taş var mı?

Şebek Romanı İncelemesi - Şahsi Yorumlar

Kitap bilim kurgu mizah ve tasavvuf içeren bir roman olarak tanımlanıyor. Ben ona gerçekleri gurgusal bir distopya içinde, geleceğin insanını mizahşör bir anlatımla tanımlayan, kurtuluş reçetesini de kurgu içine sıkıştıran bir roman diyorum. Kitap bir senarist elinden çıktığı için bölümler sanki sahne sahne ilerliyor havası veriyor. Bu da Kitap bir güzellik katıyor. Gelecek nasıl gelecek? Şebekleşen, haz almadan yayamayan, teknoloji bağımlısı eğlence insanı mı ortaya çıkacak? Yoksa düşündüğümüzün daha beteri veya daha iyisi mi? Bilmiyoruz. Ama gelecek için en azından düşünebiliriz. Kafa yorabiliriz. Kitaplardan dünyayı olan şeyleri tanıyabiliriz. Fevkalade! Okuyalım okutalım. Çok iyi. (N. E. A.)

Futuristik bilim-kurgu romanı. 2004’te yazılmış ama bugün bu romandaki kurgu hiç de uzak değil. İçimizde yaşadığımız teknoloji odaklı nicel dünyanın geldiği ve gittiği yer insanı yaratılmışların en değerlisinden çıkartıp bir metaya dönüştürüyor. Ayşe Şasa bunu o kadar güzel bir kurguyla betimlemiş ki, bu uzun öykünün içine dalıyorsunuz. (Ali Özerdem)

Ey kendini şebek sanan insan kardeş ! Sen şebek değilsin. Adem Aleyhisselam'dan geldin. Adem'in de bir Yaratıcısı var." Herkese Merhaba Ayşe Şasa'nın "Bir Ruh Macerası" kitabını okuduktan sonra diğer kitaplarını da okumaya karar verdim. Farklı kalemiyle çok güzel kitapları bizlere emanet etmiş. Umarım değeri anlaşılır. Yazarı rahmetle anıyorum. Bilim kurgu tarzında yazılan öyküde tarih 2075'i gösteriyor. İnsanoğlunun maymundan geldiğine karşı çıkarak alemi tek sahibi Allah'ın yarattığını hatırlatıyor. Bizlere sunulan geleceğin duygulardan yoksun, emirlere sorgulamadan itaat eden, para ve güce dayalı teknolojik varlığa dönüştüğüne değiniyor. Teknolojiye bağımlılık arttıkça insanı nasıl ruhsuzlaştırdığı gözler önüne seriyor. Insanı insan yapan ruh, kalp ve vicdanın ölmeye başladığını, algıların değişmesiyle insanın kafeste yaşayan canlılar haline geldiğimizi öyküyle çok güzel anlatmış. Kendinize gelmek, önceliklerinizi hatırlamak istiyorsanız kitabı tavsiye ederim. "Gezginci bir süre daha göstericiden yansıyan telaşlı koşuşmaları ve kulak tırmalayıcı gürültüleri izledi, sonra ilgisi azalmaya başladı... 'Neden lüzum görürler bütün bu oyunlara?' 'Âlemde kargaşa görüntüsü canlı tutulacak ki birileri işlerini yürütecek'... " "Hiç kimsenin kimseyi düşünmediği, herkesin selamı ve teşekkürü çoktan unuttuğu bir dünyada, şükürsüz, duvar yüzlü, yitik insanlara karşılıksız iyilikte bulunmak, hayırda kendi kendiyle yarışmak, ona ayrı bir zevk veriyordu." (Kitapokuranne)

Şebek Romanı PDF indirme linki var mı?

Ayşe Şasa - Şebek Romanı kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de Şebek Romanı PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Ayşe Şasa Kimdir?

1941 yılında İstanbul’da doğdu. 1960’ta Arnavutköy Amerikan Kız Koleji’nden mezun oldu. 1963-1965 yılları arasında Robert Kolej’in İdari Bilimler Bölümü’ne devam etti. 1963’ten başlayarak Türk sinemasında senaristlik yaptı. Murat’ın Türküsü, Ah Güzel İstanbul, Utanç ve Gramofon Avrat gibi filmlere imza attı. 1993’te sinemayla ilgili denemelerini Yeşilçam Günlüğü adıyla yayınladı. Şubat 2003 tarihinde de Delilik Ülkesinden Notlar isimli eseri yayınlandı.

Geçirdiği rahatsızlık sonucu önce kemoterapi gören daha sonra zatürre teşhisi konulan senarist Ayşe Şasa 73 yaşında hayatını kaybetti Sahrayıcedit Mezarlığı'na defnedildi.

Ayşe Şasa Kitapları - Eserleri

  • Bir Ruh Macerası
  • Delilik Ülkesinden Notlar
  • Şebek Romanı
  • Yeşilçam Günlüğü
  • Hayret Perdesini Temaşa

Ayşe Şasa Alıntıları - Sözleri

  • "Mucizeler bir kere başladı mı bitmek bilmez!" (Bir Ruh Macerası)
  • Hiç kimsenin kimseyi düşünmediği, herkesin selamı ve teşekkürü çoktan unuttuğu bir dünyada, şükürsüz, duvar yüzlü, yitik insanlara karşılıksız iyilikte bulunmak, hayırda kendi kendiyle yarışmak, ona ayrı bir zevk veriyordu. (Şebek Romanı)
  • Para, mevki, şöhret... Modern toplumda insanlar bu putların yaydığı sihir alanına sokulabildiği, bu putlara yakın olabildiği oranda başarılı sayılıyor. Bu başarı anlayışı insanın asıl varoluş gerçeği açısından da bakıldığında oldukça hazin ve sefil bir görünüm arz ediyor. Bizim geleneksel medeniyet anlayışımızda insanı eşref-i mahlûkât yapan, üstün ve değerli yapan putlardan arınmış olmaktır. (Hayret Perdesini Temaşa)
  • "İnsanlar uykudadır, öldüklerinde uyanırlar" Dolayısıyla 'ölmeden önce ölünüz'... Buradaki 'ölmeden önce ölünüz' ibaresi, seküler kafalara söylendiği zaman, hemen bunu yanlış anlıyorlar. Dünyevî kafalar, ölüm kelimesini bir yok olma, bir uyuşma, bir kaybolma olarak algılıyorlar. Halbuki dini muhteva içerisinde ölüm, asıl hayattır. Hayy sıfatı... Hz. Allah'ın hayat sıfatı...yani Hayy sıfatıyla sıfatlanmak... Sathi bir hayatın ölmesi, onun yerine deruni bir hayatın başlangıcı... Kuru mantığın ölüp kalbî idrakin, yani bütün meleklerle eşyayı idrak etmenin canlanması... Bu, ebedi hayatın başlangıcı oluyor. Yani iki dünyada da Hayy olmak, diri olmak. (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • Bir kuşak evvel samimi bir dini hayat yaşayan kimselerin torunları, Allah isminden habersiz yetişiyor. (Bir Ruh Macerası)
  • Anton yıldızlara bakarken büyüleniyor, heyecana kapılıyorumuş. Her geçen gün göğü ve ondaki olayları daha anlamlı, daha harikulade buluyormuş. Bir gün Anton, izlediği bir TV programında Kâbe'nin ve onu tavaf edenlerin görüntüsüyle karşılaşmış, hayretler içinde haykırmış: "işte yıldızların hareketi, semadaki anlam... İşte çokluktaki birlik." (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • Kıyamet günü, Yaratıcı'ya anlamlı ve onurlu bir hikâye anlatabilmeliyim. (Şebek Romanı)
  • Cehennemdeyken bile cennet rüyası görebi­ liriz. Bu da Allah'ın rahman ve rahim adının bir delili. (Yeşilçam Günlüğü)
  • - "Ortalama Türk filmini şekillendiren iki unsur vardır. Bir tarafta hep potansiyel, örtük bir yerellik, bir tarafta hep çiğ ve sözde bir modernlik. Bu iki karşıt eğimin, zıt kutuplardan oluşan baskısı, Türk sinemasının veriminde karmaşık bir rol oynar..." (Yeşilçam Günlüğü)
  • Düşünüyorum... Çocuklarına, âlemin neye dair olduğunu, nereden gelip nereye gittiğini bildirmekten aciz bir dünyada esenliğin, mutluluğun, bilginin, anlamın bir katresinden söz edilebilir mi? Yüce, aşkın değerlerin varlığına, hakikate sırt çevirmiş hümanist kültür, modern insanın kulağına, kendisinin âlemin merkezi olduğunu fısıldamış, ona ilahlığını beyan etmiş; zuhur eden büyüklük hezeyanının ağırlığına dayanamayan insanoğlu, tüm dengesini yitirerek, bu kez iki adımda bir küçüklük hezeyanlarının, mikromaninin girdabına yakalanmaya yüz tutmuştur. Modern yalanının bedelidir bu. (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • Ben sırtımı inancıma dayamış biriyim. Bu inanç beni çoğaltıyor, çoğaltıyor, çoğaltıyor. Düşünmeyen, düşünemeyen Seküler adına da düşünmek sorumluluğu, bu ağır yük, geçirdiğin bunca şeye rağmen beni ürkütmüyor... İnanca bağlandığımdan beri zaman ve mekan kavramı değişti... Her ikisi de sonsuza uzanıyor. Bir de ibadet insanı arıtıyor, güçlendiriyor, sürekli ek enerji sağlıyor... (Hayret Perdesini Temaşa)
  • Şer gibi görünen şeylerde, bilemeyeceğimiz birçok hayırlar var. (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • İçerde gerçekten bir cennet var, insanoğlunun kalbinde... (Bir Ruh Macerası)
  • Hal erenler halidir Yol erenler yoludur Gafil olman sofiler Degen üstad koludur (Yeşilçam Günlüğü)
  • 'anlam kaybına uğramış, şiddet dolu ultra-modern bir ortamda, gelenek, kendine özgü huzur ve dinginliğe hangi biçimde yol bulur? insanlığa, en karanlık, en çetin şartlarda yaşama gücü veren, ne türden bir derinliktir? (Şebek Romanı)
  • Şer gibi görünen şeylerde, bilemeyeceğimiz birçok hayırlar var. (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • Batı yalanla yaşar, Doğu doğruların üzerinde uyur (S.Hüseyin Nasr) (Yeşilçam Günlüğü)
  • 'zamandan "kadim" sökülüyor, "mucize ruhu" iğnelerle çıkarılıyor, "vahiy diriliği" çekiliyor; insan, eşyada ruhsuz bir kımıldama olmaya mahkum oluyor. (Şebek Romanı)
  • Kıyamet günü, Yaratıcı'ya anlamlı ve onurlu bir hikâye anlatabilmeliyim. Anlam ve onur. Bütün savaşım bu ikisini, cinnet anlarımda bile savunmak. (Delilik Ülkesinden Notlar)
  • 'gönül ehlinin elinde yontulmayacak taş var mı? (Şebek Romanı)

Yorum Yaz