Fransa'da aşırı sıcaklar hastaneleri doldurdu: Son 24 saatte yaklaşık 3 bin başvuru

DÜNYA

Fransa'nın başkenti Paris ile çevresini kapsayan Ile-de-France bölgesinde etkisini sürdüren aşırı sıcaklar nedeniyle son 24 saatte yaklaşık 3 bin kişi hastanelere başvurdu.

Fransız meteoroloji kurumu Meteo-France'ın açıklamasına göre, ülke genelinde sıcak hava dalgası nedeniyle Paris ve çevresindeki iller dahil 37 vilayette kırmızı, 48 vilayette ise turuncu alarm uygulanıyor.

Kırmızı alarm verilen bölgelerde hava sıcaklıklarının 42 dereceye kadar çıkmasının beklendiği belirtilirken, fırtına riski nedeniyle 34 vilayet için de turuncu alarm kararı alındı.

Günlerdir etkisini sürdüren yüksek sıcaklıklar, Paris ve Ile-de-France bölgesindeki sağlık kuruluşlarında yoğunluğa yol açtı.

Paris ve çevresindeki hastaneleri yöneten AP-HP kurumunun verilerine göre, son 24 saat içinde hastanelere yaklaşık 3 bin kişi başvurdu. Bu rakamın, normal günlere kıyasla hasta başvurularında yüzde 36'lık artışa işaret ettiği bildirildi.