Hizbullah, işgalci siyonistlere teslimiyet anlamına gelen anlaşmaya rest çekti
Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, ABD'nin arabuluculuğunda Lübnan ile işgalci siyonist rejim arasında imzalanan güvenlik anlaşmasını sert sözlerle reddederek, söz konusu mutabakatın işgalci siyonist rejime teslimiyet anlamına geldiğini belirtti.
Kasım, anlaşmanın Lübnan'ın egemenlik haklarını zedelediğini ve ülkenin ulusal çıkarlarını göz ardı ettiğini belirterek, Lübnan hükümetinin tek taraflı tavizler verdiğini açıkladı. Hizbullah lideri, işgalci siyonist rejimin Güney Lübnan'dan çekilmesini Hizbullah'ın silahsızlandırılması şartına bağlayan maddelerin kabul edilemez olduğunu ifade etti.
Anlaşmaya yönelik tartışmalar sürerken işgalci siyonist rejim, Güney Lübnan'da yeni bir insansız hava aracı saldırısı düzenledi. Lübnan resmi haber ajansının aktardığına göre saldırı, Nabatiye el-Fevka bölgesini hedef aldı. Söz konusu bölgenin, işgalci siyonist rejimin kontrolünü sürdüreceğini açıkladığı güvenlik hattının dışında bulunduğu bildirildi.
İşgalci siyonist rejim saldırıyı doğrulayarak hedef alınan kişinin kendi güçleri için tehdit oluşturduğunu öne sürdü. Ancak bu iddiaya ilişkin kamuoyuyla herhangi bir somut kanıt paylaşılmadı.
Hizbullah ise, ABD'nin daha önce İran İslam Cumhuriyeti ile vardığı mutabakat kapsamında Lübnan'ın toprak bütünlüğünün korunacağı ve saldırıların sona erdirileceği yönünde taahhüt verdiğini hatırlatıyor. Örgüt, bu çerçevenin esas alınması gerekirken Washington öncülüğünde hazırlanan yeni anlaşmanın işgalci siyonist rejimin askeri varlığını fiilen meşrulaştırdığını belirtiyor.
Kasım "En zor şartlarda dahi mücadele alanını terk etmedik, bugün de etmeyeceğiz." ifadelerini kullanarak Hizbullah'ın silahlı direnişini sürdüreceği mesajını verdi.
İşgalci siyonist rejimin saldırıları nedeniyle bir milyondan fazla Lübnanlı yerinden edilirken, ateşkes girişimlerine rağmen işgalci siyonist rejimin devamlı ateşkes ihlalleri sürüyor.