İsviçre görüşmeleri sonrası İran’ın Hürmüz Boğazı mesajı

DÜNYA

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, ABD ile İsviçre'de gerçekleştirilen müzakerelerin ardından yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin savaş öncesindeki yapısına dönmeyeceğini belirterek, boğazın yönetiminin İran'da kalacağını söyledi.

Kalibaf, ABD ile İsviçre'de yapılan müzakerelerin ardından Hürmüz Boğazı'nın geleceğine ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Kalibaf, uluslararası deniz trafiğinin yeniden canlandırılmasını desteklediklerini ifade ederken, boğazın yönetiminin İran'ın kontrolünde kalacağını vurguladı.

Müzakereler sonrası uçakta gazetecilere değerlendirmelerde bulunan Kalibaf, Hürmüz Boğazı'nın uluslararası deniz taşımacılığı açısından stratejik önemine işaret ederek, "Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve hem bölgesel hem de küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz." dedi.

Hürmüz Boğazı'nın yönetim yapısına ilişkin de açıklamalarda bulunan Kalibaf, mevcut durumun savaş öncesindeki düzene dönmeyeceğini belirterek, "Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı'nı İran yönetecek." ifadelerini kullandı.