İran’dan ABD’ye ateşkes ihlali suçlaması
Azizi, Washington’ın müzakere ve ateşkes ilkelerine bağlı kalmadığını söyledi.
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada ABD’yi ateşkesi ihlal etmekle suçladı. Azizi, müzakereler sürerken Washington’ın İran’a yeniden saldırı düzenlediğini belirterek, “ABD’nin yenilgiye uğramış başkanı, müzakere ya da ateşkes ilkelerine bağlı olmadığını bir kez daha göstermiştir.” ifadelerini kullandı.
İranlı yetkili, ateşkesin pervasızca ihlal edilmesinin geçmişte olduğu gibi yine geri adım ve pişmanlıkla sonuçlanacağını vurguladı. Azizi ayrıca, “Suçlama oyunu artık işe yaramıyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Amerikan yönetiminin saldırgan politikalarının bölgedeki istikrara darbe vurduğunu kaydeden Azizi, batılı güçlerin varlığının yalnızca gerilimi artırdığını dile getirdi. Ateşkes kurallarının çiğnenmesinin karşılıksız kalmayacağını belirten Azizi, İran’ın egemenlik haklarını ve sınır güvenliğini koruma konusunda tam bir kararlılığa sahip olduğunu sözlerine ekledi.