Siyonist rejim El-Halil'deki İbrahim Camii’nde 9 gündür ezanı engelliyor
El-Halil’deki İbrahim Camii’nde siyonist rejimin ezan yasağı 9. gününe girdi. İşgalcilerin cami üzerindeki kontrolü artırdığı, dini görevlilerin girişinin engellendiği ve yeni "Yahudileştirme" uygulamalarının devreye sokulduğu bildirildi.
İşgal altındaki Batı Şeria'nın El-Halil kentinde bulunan İbrahim Camii’nde siyonist rejimin uyguladığı kısıtlamalar artarak devam ediyor. Caminin eski müdürü Hafız Ebu Senine, işgalcilerin 9 gündür üst üste ezan okunmasını "bakım çalışmaları" gerekçesiyle engellediğini belirtti.
Ebu Senine, işgalcilerin caminin anahtarları üzerinde tam kontrol sağladığını, ezan odasına erişimi tamamen kısıtladığını ve İslami Vakıflar İdaresi ekiplerinin cami içindeki bazı bölümlere girişine izin verilmediğini aktardı.
İşgalcilerin ayrıca cami müdürü ile görevli hizmetlilerden sorumlu yetkiliyi 12 gün süreyle bölgeden uzaklaştırdığı, böylece cami içinde yaşanan uygulamaların belgelenmesinin engellenmeye çalışıldığı ifade edildi.
Ayrıca beş cami çalışanının, işgalciler tarafından sorgulanmak üzere Batı Şeria’daki "Tellem" yerleşim biriminde bulunan "güvenlik merkezi"ne çağrıldığı bildirildi.
İbrahim Camii’nde son dönemde ibadet özgürlüğünü kısıtlayan uygulamaların arttığı, Filistinli Müslümanların girişine yönelik engellerin sıklaştırıldığı ve yıl içinde onlarca kez ezan okunmasının yasaklandığı belirtiliyor.
Caminin mimari yapısında değişikliklere yol açan "Yahudileştirme" projelerinin de sürdüğü ifade ediliyor.