Yavuz: Kanserle mücadelede en güçlü silahımız erken teşhistir

SAĞLIK

4 Şubat Dünya Kanser Günü dolayısıyla, kanserle mücadelede erken teşhis ve etkin sağlık hizmetlerinin önemine dikkat çekildi. Sağlık İl Müdürü Saffet Yavuz, kanser tarama ve teşhis süreçlerinin güçlendirilmesine yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdüğünü vurguladı.

 

Bu kapsamda, İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Kanser Birimi koordinasyonunda, tarama sonrası teşhis süreçlerinin değerlendirilmesine yönelik “Tarama Sonrası Teşhis Merkezi Toplantısı” gerçekleştirildi. Toplantıda; kanser taramaları sonrası yönlendirme, teşhis ve takip süreçleri ele alınarak mevcut uygulamalar kapsamlı şekilde değerlendirildi.

Gerçekleştirilen toplantıda, tarama sonrası hastaların doğru ve hızlı şekilde teşhis merkezlerine yönlendirilmesi, teşhis sürecinin etkinliği ve takip mekanizmalarının güçlendirilmesi konularında görüş alışverişinde bulunuldu. Hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik öneriler masaya yatırılarak kurumlar arası iş birliğinin önemi vurgulandı.

İl Sağlık Müdürü Saffet Yavuz, Dünya Kanser Günü dolayısıyla yaptığı değerlendirmede, erken teşhisin hayat kurtardığını belirterek, “Kanser taramaları ve tarama sonrası teşhis süreçlerini güçlendirmeye yönelik çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Vatandaşlarımızın ücretsiz tarama hizmetlerinden faydalanmalarını önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.

İl Sağlık Müdürlüğü, erken teşhis ve etkin sağlık hizmeti sunumunu güçlendirmeye yönelik çalışmalarını kararlılıkla sürdürmeye devam edecek.

Image description

Image description