tatlidede

Ali Bulaç kimdir? Ali Bulaç kitapları ve sözleri

Sosyolog / Gazeteci / Yazar Ali Bulaç hayatı araştırılıyor. Peki Ali Bulaç kimdir? Ali Bulaç aslen nerelidir? Ali Bulaç ne zaman, nerede doğdu? Ali Bulaç hayatta mı? İşte Ali Bulaç hayatı...
  • 16.05.2022 00:00
Ali Bulaç kimdir? Ali Bulaç kitapları ve sözleri
Sosyolog / Gazeteci / Yazar Ali Bulaç edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Ali Bulaç hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Ali Bulaç hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Ali Bulaç hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1951

Doğum Yeri: Mardin

Ali Bulaç kimdir?

Mardin’de,1951 yılında dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini Mardin’de, yüksek öğrenimini İstanbul Yüksek İslâm Enstitüsü (1975) ve İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde (1980) yaptı. Hareket dergisinde bir süre çalışmasının ardından 1976’da Düşünce dergisi ve Düşünce Yayınları’nı, 1984’te de İnsan Yayınları’nı kurdu. 1998 yılında ise bir kez daha Zaman Gazetesi'nde yazmaya başlamıştır. Bu gazetenin dışında çeşitli dergilerde,birçok gazetede çok sayıda yazı ve araştırmaları yayımlanmıştır

Ali Bulaç Kitapları - Eserleri

  • Çağdaş Kavramlar ve Düzenler
  • İnsanın Özgürlük Arayışı
  • Orta Doğu Gerçeği
  • Din ve Modernizm
  • İslam Dünyasında Düşünce Sorunları
  • Modern Ulus Devlet
  • İslam Düşüncesinde Din -felsefe - Vahiy - Akıl
  • Kıble Arayışı
  • İslam ve Demokrasi
  • Bilgi Neyi Bilmektir
  • Din ve Siyaset
  • Hedefteki Ülke İran
  • Kürtler Nereye?
  • İslam Dünyasında Toplumsal Değişme
  • Bir Aydın Sapması
  • Tarih, Toplum ve Gelenek
  • Modernizm, İrtica ve Sivilleşme
  • Kadını Kim Örttü?
  • Nuh'un Gemisine Binmek
  • Kur'an ve Sünnet Üzerine
  • Medine Sözleşmesi
  • Avrupa Birliği ve Türkiye
  • Ortadoğu'dan İslam Dünyasına
  • Aydın Sapması'ndan Aydın Ulemâ Profiline
  • Kutsala, Tarihe ve Hayata Dönüş
  • Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı
  • Göçün ve Kentin Siyaseti
  • Din - Kent ve Cemaat
  • Göçün ve Kentin İktidarı
  • İslam'dan Korkmalı Mıyız?
  • Vahiy Nedir?
  • Kur'an Dersleri
  • İslam ve Fanatizm

Ali Bulaç Alıntıları - Sözleri

  • " Tanzimatçı dışişleri bakanlarından Fuad Paşa,batılı dostlarına : Yavaş yavaş diyordu,siz sadece kulağımıza fısıldayın,oyunu sahneye koymak ve oynamak bizden." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • FATIR SURESİ 36. 37. AYETLERİ "İnkar edenlere gelince, onlar için de cehennem ateşi vardır. Onlar için ne, karar verilir, ki böylece ölüversinler, ne de kendilerine onun azabından (bir şey) hafifletilir. İşte Biz, her nankör olanı böyle cezalandırırız." "İçinde onlar (şöyle) çığlık atarlar: "Rabbimiz, bizi çıkar, yaptığımızdan başka salih bir amelde bulunalım." Size orda (dünyada), öğüt alabilecek olanın öğüt alabileceği kadar ömür vermedik mi? Size uyaran da gelmişti. Öyleyse (azabı) tadın; artık zalimler için bir yardımcı yoktur." (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Bir toplum kendinde olanı değiştirmedikçe ( tağyir ) Allah da onun hakkındaki hükmünü değiştirmez." İşte temel kural budur. (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • Seçimsiz biat , yönetimi meşru kılmaya yetmez . Muaviye'den başlamak üzere tarihi İslami yönetimlerin tamamı seçimsiz biatle yetinmişlerdir. (Medine Sözleşmesi)
  • Zihnin ufukları daralmışsa, dünya da küçülür. Yürekleri küçük olanların dünyaları da küçülür (Kıble Arayışı)
  • Ben , ben olduğum için sen , sensin ; sen , sen olduğun için ben , benim . ( Nelson Mandela ) (Medine Sözleşmesi)
  • "Ant olsun, biz Kur'an'ı öğüt alıp düşünmek (zikr) için kolaylaştırdık. Fakat öğüt alıp düşünen var mı?" (54/Kamer, 17) (Kur'an Dersleri)
  • Avrupa, iç enerjisi tükenmekte olan bir uygarlığın temsilcisidir. (Orta Doğu Gerçeği)
  • Dünya, ona yabancı duran insana bir zindan değil, gelip geçici bir mekân, yolculukta verilen bir mola, bir duraktır. Asıl vaat edilen sonsuz ve mutlu hayat buradan geçerek kendisine ulaşacağımız ebedî yurttur. (İnsanın Özgürlük Arayışı)
  • Bu durumda siz Hıristiyan, Budist ve Müslüman okullar, kolejler, üniversiteler kurabilirsiniz; ama modern hayatın üretimini sağlayan standartların dışına çıkıp başka hayatların sürebileceği özgür ve muhalif alanlar yaratamazsınız. Bu bağlamda sivil talepler de birer sahte rehabilitasyonlardır ve esasında modern devletin böyle şeylere ihtiyacı vardır. (Modern Ulus Devlet)
  • Dünya hayatı bir merdiven gibidir kimisi merdiveni çıkar, bitirir ; kimisi yeni yeni tırmanmaya başlar. (İnsanın Özgürlük Arayışı)
  • Müşrik toplumda, insan kendini, dışındaki bütün varlıklara karşı kesintisiz bir mücadele içinde görür ve en çok savunma mekanizmaları geliştirir. Tabiatı tahrip eder, öldürücü silahlar üretir ve gücünün yettiği her şeyi her varlığı kayıtsız - şartsız egemenliğine geçirmek ister. Yani şirk, despotizmin ve sömürünün felsefesidir. (İslam Dünyasında Düşünce Sorunları)
  • Her kapitalizmde komünizm de her iki düzende kadının düşmanıdır İkisi de kadının fıtrî temellerini anlamamakta onun kişiliğini öldürmektedir (Çağdaş Kavramlar ve Düzenler)
  • Geleneğin en büyük tehlikesi, içinde bilinç kalmamış davranışları alışkanlık haline getirmesidir. (Kürtler Nereye?)
  • "muttakiler için yol gösterici bir kitaptır." |Bakara,2 (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Felsefe aklın ürünü olan bir zihin faaliyetidir; buna karşılık din vahy ürünüdür. Felsefe mantık yöntemine, din ise iman yoluna dayanır." (İslam Düşüncesinde Din -felsefe - Vahiy - Akıl)
  • " 1.Abdülhamit zamanında ( 1774-1789 ) İstanbul'a gelen Fransız elçisine Paris'ten şu direktif verilmiştir : Eğer Osmanlı,büyük devletler arasında kalmak istiyorsa ülkenin yalnız yönetimini değil,Osmanlıların karakterini de değiştirmek zorundadır." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • (Allah'tan )Sabır ve namazla yardım isteyin. Bakara,45 (Nüzul Sırasına Göre Kur'an-ı Kerim'in Türkçe Anlamı)
  • " Güneş tutulmasını,güneşin üzerindeki lekelerin varlığını ve dünyanın durmadığını ilk defa müslümanlar ortaya koymuşlardır." (İslam Dünyasında Toplumsal Değişme)
  • Eğer bir toplumda - o toplumsal düzenin Şeriat esasları üzerine kurulduğu iddia ediliyorsa da - adalet yoksa sömürü , yalan , gelir adaletsizliği , yoksulluk , siyasi baskı , tahakküm varsa ifade özgürlüğü kısıtlanıyorsa , o toplumda peygamber ve Kitabın etkisi yok demektir ; takvası olmayanı Kur'an doğru yola erdirmez . (Medine Sözleşmesi)

Yorum Yaz