tatlidede

Erhan Altunay kimdir? Erhan Altunay kitapları ve sözleri

Radyo Programcısı, Yazar, Çevirmen Erhan Altunay hayatı araştırılıyor. Peki Erhan Altunay kimdir? Erhan Altunay aslen nerelidir? Erhan Altunay ne zaman, nerede doğdu? Erhan Altunay hayatta mı? İşte Erhan Altunay hayatı...
  • 29.01.2023 12:00
Erhan Altunay kimdir? Erhan Altunay kitapları ve sözleri
Radyo Programcısı, Yazar, Çevirmen Erhan Altunay edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Erhan Altunay hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Erhan Altunay hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Erhan Altunay hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi:

Doğum Yeri: İstanbul, Türkiye

Erhan Altunay kimdir?

İstanbul doğumludur. Saint Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdikten sonra Hacettepe Üniversitesi’nde Nükleer Enerji Mühendisliği okumuş, konuyu öğrendikten sonra para kazanmak gerekliliğinden Marmara Üniversitesi’nde İşletme master’ı yapmıştır. Bu yüzden de hayatını dış ticaretten kazanmaya çalışmaktadır. Yıllarca TRT Radyo-3'te Aykut Sporel, Sezen Cumhur Önal, Engin Arman, Faruk Yener gibi ustaları hayranlıkla dinledikten sonra, radyoculuk ile Yapı Radyo’da tanışmış olup orada dört yıla yakın bir süre “Vanilya ve Çikolata” , “...Ve Jazz” gibi jazz programları ile “Troubadour” ve “Barocco” gibi klasik müzik programları ve “Kleopatra’nın Burnu” gibi mitoloji programları hazırlamıştır. Yapı Radyo’nın yayın hayatına veda etmesi ile Troubadour programını Açık Radyo’ya, Vanilya ve Çikolata’yı da Radyo 92nokta3’e taşımıştır. Daha sonra Radyo Kozmos’ta Troubadour’u ve Vanilya ve Çikolata’yı devam ettirmiş, Alem FM’de de “Deniz ve Mehtap” isimli bir program yapmıştır.

Erhan Altunay Kitapları - Eserleri

  • Ayasofya'nın Gizli Tarihi
  • Masalcı
  • Roma Bilgeliği
  • İstanbul'un Gizli Tarihi
  • Paganizm 1
  • Kadim Cadılık Öğretisi
  • Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi
  • Mezopotamya ve Mısır Paganizmi
  • İstanbul’un Pagan Çağı
  • Paganizm 2
  • Kelt ve Germen Paganizmi
  • İstanbul'un Latin Çağı
  • Gizem Yolcusu - Mersin

Erhan Altunay Alıntıları - Sözleri

  • "Nereye gitsem, ölülerin gölgesine basıyorum. Burada, sokakta, evimde sefalet ve ıstıraptan başka bir şeye rastlamıyorum." (Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi)
  • Aslında Kelt paganizminde ağaç sembolizmi çok önemlidir . Ağacın dalları ve kökleri gökyüzü ile yeraltı arasında bir bağ teşkil ederler. Gövdesi ise süreklilği gösterir. Ayrıca ağacın her sonbahar yapraklarını döküp , ilkbahar yenilemesi hayatın döngüsel yönünü göstermektedir. (Kelt ve Germen Paganizmi)
  • Özellikle yaşlılardan çok gençleri vuran bu hastalık askerler arasında da büyük bir kırıma yol açmış, savaşın sona erdirilmesi düşüncesinde bile etkili olmuştur. (Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi)
  • Belki de "Ana gibi kutsal" deyimi ilk o zamanlarda telaffuz edildi, çünkü besleyen, bereket veren toprak, Doğa ve her şey aslında bir anne gibi dünyaya getirmekte, beslemekte, büyütmekte ve zamanı geldiğinde geri almaktadır. (Kadim Cadılık Öğretisi)
  • Enki ve Ninhursag miti Sümer mitolojisinin en ilginç eserlerden biridir. Mit, cennet benzeri Dilmun ülkesinin tanıtılmasıyla başlar: “Dilmun ülkesi kutsaldır, Dilmun ülkesi saftır, Dilmun ülkesi aydınlıktır, [...] Aslan öldürmez, Kurt kuzuyu kapmaz, Oğlakları kıskıvrak eden yabani köpek bilinmez. Tahıl yutan domu bilinmez [...] Gözü ağrıyan “gözüm ağrıyor” demez, Başı ağrıyan “başım ağrıyor” demez. Yaşlı kadın “Ben yaşlı bir kadınım” demez Yaşlı erkek “Ben yaşlı bir erkeğim” demez” (Paganizm 2)
  • Anlaşılacağı üzere, Ayasofya hüznün de sevincin de kutsal mekânıdır. (Ayasofya'nın Gizli Tarihi)
  • “Ateş, bir şeyleri yakmadan büyük ışık vermez.” (Roma Bilgeliği)
  • Ayasofya kutsal bir emanet, tarihi bir vasiyettir.” (Ayasofya'nın Gizli Tarihi)
  • Ayna, pagan sembolizminin vazgeçilmezidir. Aynanın arkasında başka bir dünya olduğu inancı da çok eski zamanlara dayanır. Hakikatin, aynanın önünde mi arkasında mı olduğu insanların kafasını hep kurcalamıştır... (Paganizm 1)
  • "Mustafa Kemal 1918'de gribe yakalananlar arasındadır. " (Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi)
  • "Kitaplarda yazanı tekrarladıktan sonra kitap yazmanın bir anlamı yok" dedim. "Katılıyorum size" dedi. "İnsan bu dünyaya yeni bir şey söylemeli." (Gizem Yolcusu - Mersin)
  • İstanbul'un Haçlıların eline düşmesine neden olan 3. Alexios ise Selçuklulara sığınmıştı. Theodoros Laskaris, Alexios'u Selçuklulardan isteyince, Sultan Gıyaseddin Keyhüsrev, Alexios'u Bizans imparatoru olarak tanıdığını ve teslim etmeyeceğini söyledi. Bunun sonucunda çıkan Alaşehir Savaşın'da, Gıyaseddin Keyhüsrev hayatını kaybederken, Alexios, esir edilerek İznik'e getirildi ve burada kör edilerek manastıra kapatıldı. (İstanbul'un Latin Çağı)
  • Kolera Sağmalcılar'ı esir aldığı için, halk arasında, Sağmalcılar adının kolerayı anımsattığı söylenince 1978 yılında bu semtin ismi "Bayrampaşa" olarak değiştirildi. (Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi)
  • "Belki ben de onun için bir hayal kırıklığıydım." (Masalcı)
  • "Burada fazladan söz israfı yapılmazdı." (Masalcı)
  • "Bir ağaca hiçbir baltanın yapamayacağını içindeki kurtlar yapar." (Masalcı)
  • Fikirtepe Höyüğü ile yine aynı kültüre ait olan İçerenköy Höyüğü, bilinçsiz kentleşme, gecekondulaşma ve nihayetinde kentsel dönüşümle yok olmuştur. 1950’lerde Fikirtepe’de kazı yapan Kurt Bittel, kazıdan iki sene sonra döndüğünde bir şey bulamamıştı; arkeolojik alanın üzeri evlerle doluydu. Tahribat gayet erken başlamıştı ama güncel kentsel dönüşüm son kalıntıları da yok etti. “Fikirtepe Kültürü” dediğimizde günümüzde gözlerimizin önünde duran mahalleyi değil, çok daha büyük bir alanı düşünmek gerekir. Pendik, Tuzla yerleşimleri de yine bu kültüre aittir. Bu bölgelerin toplulukları basit, balıkçı-avcı topluluklar olup dışı toprak sıvalı, genelde silindir formlu ahşap kulübelerde yaşarlardı. Ölülerini ise kulübenin tabanına gömerlerdi. Tarımla uğraşan bir topluluk olmadıkları için tarım oldukça sınırlıydı. Pendik kazılarında da tarife benzer kulübeler bulunmuştur. (İstanbul’un Pagan Çağı)
  • “varlık, varlık olmayandan çıkar, gün de karanlıklardan, yeni sene de en karanlık günlerden. aynı şekilde sonraki gün, o günün batımından...” (Kadim Cadılık Öğretisi)
  • “Ezoterik topluluklar, toplumsal gelişim açısından asimile olmayan yapılardır, yani yeraltında, gelişime karşı koyan, statükoyu koruyan ve kendi çıkarları doğrultusunda hareket eden gruplardır.” (İstanbul'un Gizli Tarihi)
  • "...her insanda Evren'i değiştirecek güç bulunur. Her insan Evren'in bir parçasıysa eğer, o halde Evren'le iletişime geçecek güce sahiptir." (Kadim Cadılık Öğretisi)

Yorum Yaz