tatlidede

Gustave Le Bon kimdir? Gustave Le Bon kitapları ve sözleri

Fransız Sosyolog, Antropolog ve Yazar Gustave Le Bon hayatı araştırılıyor. Peki Gustave Le Bon kimdir? Gustave Le Bon aslen nerelidir? Gustave Le Bon ne zaman, nerede doğdu? Gustave Le Bon hayatta mı? İşte Gustave Le Bon hayatı... Gustave Le Bon yaşıyor mu? Gustave Le Bon ne zaman, nerede öldü?
  • 31.07.2022 02:00
Gustave Le Bon kimdir? Gustave Le Bon kitapları ve sözleri
Fransız Sosyolog, Antropolog ve Yazar Gustave Le Bon edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Gustave Le Bon hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Gustave Le Bon hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Gustave Le Bon hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Charles-Marie-Gustave Le Bon

Doğum Tarihi: 7 Mayıs 1841

Doğum Yeri: Nogent-le-Rotrou, Fransa

Ölüm Tarihi: 13 Aralık 1931

Ölüm Yeri: Marnes-la-Coquette, Fransa

Gustave Le Bon kimdir?

Fransız sosyolog ve antropolog. Toplum ve kitle psikolojisi üzerine yaptığı çalışmalarla tanınır.

Hayatı ve Düşüncesi

7 Mayıs 1841 tarihinde Nogent-le-Rotrou 'de dünyaya geldi. Tıp eğitimi aldığı halde sosyal bilimlere yöneldi.1895 yılına kendisine büyük ün kazandıran ve alanının öncü çalışmalarından biri olan "Kitleler Psikolojisi" adlı eserini yayınladı.

Devrimlerden ve bilhassa Fransız devriminden nefret eden Le Bon her türlü topluluk gibi temsil işlevi gören meclislerin de kitle psikolojisini yansıtan bir "kalabalık" olduğunu savunuyordu. Ona göre bireyin zekâ seviyesiyle orantılı kararlar almasını önleyen "yığın psikolojisi" sendikaların, siyasî partilerin ve bilhassa meclislerin çalışmasına egemen olarak batı uygarlığının çöküşünü hazırlıyordu. Bu süreci tersine çevirmenin tek çaresi seçkinlerin inandıkları dönüşüm programlarını bu tür temsilî yapılara karşın taviz vermeden uygulamalarıydı. Bu programları kitlelere benimsetmenin yolu ise bunları onların onayına sunmak değil, bunların kendilerinin yararına olduğunu onlara sürekli biçimde tekrarlayarak içselleştirilmelerini temin etmekti.

13 Aralık 1931'de Marnes-la-Coquette'te ölmüştür.

Gustave Le Bon Kitapları - Eserleri

  • Kitleler Psikolojisi
  • Devrimin Psikolojisi
  • Arapların Medeniyeti
  • Ulusların Yücelişinin Psikolojik Yasaları
  • Tarih Felsefesi
  • Xalqların və Kütlənin Psixologiyası
  • Sosializm Psixologiyası
  • Zamanımızın Belirsizlikleri
  • Devrimin Psikolojisi
  • Dün ve Yarın
  • Gerçeklerin Yaşamı
  • Eğitim Psikolojisi
  • Psychologie der Massen
  • Avrupa Harbinden Alınan Psikolojik Dersler

Gustave Le Bon Alıntıları - Sözleri

  • Bir devrimin başlangıcı, aslında bir inancın sonudur. (Kitleler Psikolojisi)
  • Bilim bize geleceği vaad eder. Barışı ya da mutluluğu değil. (Tarih Felsefesi)
  • Elə ki bu – X şokoladının ən yaxşı şokolad olması ilə bağlı müddəanı yüz min dəfə oxuduqdan sonra, bizə elə gəlir ki, həmin məlumatı hər yerdə eşitmişik və nəhayət, buna tamamilə əmin oluruq. Min dəfələrlə oxuduqdan sonra ki, V-unu hansısa məşhur adamları ən ağır xəstəlikdən xilas edib, biz də eyni xəstəliyə düçar olan kimi, həmin vasitədən istifadə etməyi arzulayırıq. Eyni qəzetdə daim A-nın – tamamilə yaramaz biri, B-nin isə ən təmiz insan olması haqda məlumat oxuyuruq, təbii ki, əgər bu zaman tamamilə əks fikirlər yazan digər qəzetlərdən xəbərsiziksə, lap sonda özümüz də buna inanırıq. Bu hadisədə yalnız müddəa və təkrar eyni güclə bir-biri ilə yarışmaq iqtidarındadır. (Xalqların və Kütlənin Psixologiyası)
  • Tarihteki unutulmaz olaylar,insanların fikirlerinde görünmez değişimlerin görünürdeki neticelerinden ibarettir. (Kitleler Psikolojisi)
  • Bazı duygulara, ancak aynı duygularla karşı konulabilir. Kötülüğe, şiddete ve kötü niyete dürüstlük, nezaket, edep ve haya ile üstün gelinemez. (Dün ve Yarın)
  • Zeka çoğunlukla, hareket ve eylemi engellemeye yönelik olduğu için karakterden çok zekaya sahip olmak bir millet için, hiçbir zaman avantajlı değildir. Fatih Sultan Mehmet surları içine girmiş olduğu sırada Bizanslılar pek iyi münakaşa ediyor fakat pek az eylem ve mücadelede bulunuyorlardı. (Dün ve Yarın)
  • Medeniyet, gelenekler olmadan imkânsızdır, ilerlemeyse bu gelenekler yok edilmeden imkansızdır. (Kitleler Psikolojisi)
  • Təbiət nə xeyirxah , nə də qəddardır. O yalnız nəslin qayğısını çəkir və ayrı-ayrı fərdlərə həddən artıq etinasızdır. (Sosializm Psixologiyası)
  • “ Suçlandımız kararlar eğer bizim tarafımızdan niyetlenmiş veya istenmiş değilse demekki, bunlar bir veya iki günlük aralardan daha sık alınan kararlardır. Bu kararları aldıran krizdir.” (Devrimin Psikolojisi)
  • Bir ülkenin gençlerine verilen eğitim, o ülkenin günün birinde ne olacağını önceden anlamamıza yarar. (Kitleler Psikolojisi)
  • "Hakiki tarih, içinde aranmadığı vesikalardan zuhur etmiştir. " (Tarih Felsefesi)
  • (....)hâlbuki mantıksızlığın bile bir izahı, bir mantıkı vardır. (Tarih Felsefesi)
  • "Bir devrim yaratmak kolaydır ama bir milletin ruhunu değiştirmek gerçekten de zordur." (Devrimin Psikolojisi)
  • Bir ulusta, ırkın çıkarı bireysel korunma içgüdüsünün yerini aldığı zaman kendine saldıranlara karşı bu ulusun direnci sonsuz olur. Bu ulus yok edilebilir fakat boyun eğdirilemez. (Dün ve Yarın)
  • Vatan yalnız üzerinde yaşadığımız topraktan ibaret olamayıp, bizlerde yaşamaya devam ve kaderimizi tayin etmeye yardım eden atalarımızın ruhlarından da oluşmuştur. (Dün ve Yarın)
  • En büyük fakirlik, malumat servetinin azlığıdır. (Tarih Felsefesi)
  • Xalqların son tərbiyəçisi olan təcrübə, yalnız bizlərə səhvlərimizi göstərməyi öz üzərinə götürə bilər, təkcə təcrübə iyrənc idarəçiliyimizi, peşəkar tərbiyə sahəsindəki zavallı müsabiqələrimizi dəyişdirməyin labüdlüyünə inandıra bilər və hazırda bütün vasitələrlə bundan uzaq durmağa çalışan gənclərimizi yenidən tarlalara, emalatxanalara və müəssisələrə qaytara bilər. (Xalqların və Kütlənin Psixologiyası)
  • Ən böyük dahilərin həyatı təbiət üçün miskin mikrobların mövcudluğundan artıq əhəmiyyətə malik deyildir. (Sosializm Psixologiyası)
  • Mən belə halı bizim Avropa universitetlərində tərbiyə olunaraq, diplom almış hindlilərdə müşahidə etmişəm. Onların sarsılmaz başlıca dini və irsən keçən xüsusi ideyalarında heç bir qohumluq əlaqəsi olmayan qərb ideyalarının da bir qatı qoyulub, amma bu, əvvəlki təməlləri az da olsa dəyişdirə bilməyib. Təsadüfi dəqiqələrin təsiri altında həmin ideyalardan bu və ya digəri önə çıxır, müvafiq əməllərə və çıxışlara gətirib çıxarır, bir, eyni fərd bu əsasda ən kəskin ziddiyyətlər doğurur. (Xalqların və Kütlənin Psixologiyası)
  • Bir idealin peşinden giderek önce barbarlıktan medeniyet seviyesine yükselmek ve sonra bu hayal kuvvetini yitirdiğinde düşüşe geçip nihayet yok olmak. İşte bir milletin hayat döngüsü budur. (Kitleler Psikolojisi)

Yorum Yaz