matesis
dedas

Mustafa Köylü kimdir? Mustafa Köylü kitapları ve sözleri

Prof. Dr. Mustafa Köylü hayatı araştırılıyor. Peki Mustafa Köylü kimdir? Mustafa Köylü aslen nerelidir? Mustafa Köylü ne zaman, nerede doğdu? Mustafa Köylü hayatta mı? İşte Mustafa Köylü hayatı...
  • 08.05.2022 17:00
Mustafa Köylü kimdir? Mustafa Köylü kitapları ve sözleri
Prof. Dr. Mustafa Köylü edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Mustafa Köylü hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Mustafa Köylü hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Mustafa Köylü hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1962

Doğum Yeri: Gümüşhacıköy- Ovacık Köyü

Mustafa Köylü kimdir?

1962'de Gümüşhacıköy'ün Ovacık köyünde doğdu. 1989 yılında "Din Görevlilerinin Mesleki Problemleri" konulu teziyle yüksek lisansını tamamladı. 1993 yılında doktora eğitimi için Amerika Birleşik Devletlerine gönderildi. 1997 yılında doktorasını tamamlayıp yurda döndü. Kasım 2000'de Doçent oldu. Evli ve üç çocuk babasıdır.

Mustafa Köylü Kitapları - Eserleri

  • Din Eğitimi
  • Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi
  • Dünya Dinlerinde Ahlak
  • Çocukluk Dönemi Din Eğitimi
  • Ana Hatlarıyla İslam Eğitim Tarihi
  • Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi
  • Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim
  • Dinî Danışmanlık ve Din Hizmetleri
  • Karşılaştırmalı Din Eğitimi
  • Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi
  • Klasik İslam Eğitimcileri

Mustafa Köylü Alıntıları - Sözleri

  • Az şey öğrenen kişi,bir öküz gibi yaşlanır; onun vücudu büyür ancak bilgisi gelişmez. (Dünya Dinlerinde Ahlak)
  • Düşüncesiz çalışma boşunadır,çalışmasız düşünce ise tehlikelidir. ~Konfüçyüs~ (Dünya Dinlerinde Ahlak)
  • Aile bireyleri çocuk için iyi bir model olmalı, çocuğun dini sorularından yararlanmalı, doğru bir Allah inancı vermeli, baskıyla değil sevgi ve hoşgörüyle yaklaşmalı arkadaş seçimine dikkat etmeli ve dini bayramlar kutsal gün ve gecelerin çocuğun inanç dünyasında önemli yer teşkil ettiğini bilerek hareket etmelidir. (Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi)
  • De ki: 'Şüphesiz hüsrana uğrayanlar, kıyamet gününde kendilerini ve ailelerini hüsrana sokanlardır. İyi bilin ki bu apaçık hüsranın ta kendisidir.' (Din Eğitimi)
  • "Eğitimin etkisine inananlar ise, çocuğun kalbini muma, beynini hiç yazı yazılmamış bembeyaz kağıda benzetmişler, eğitime daha fazla güvenilmesini sağlamaya çalışmışlardır." (Din Eğitimi)
  • "Zekâ ne kadar çalıştırılırsa o kadar işlek olur. Ruh ne kadar eğitilir ve bilgili kılınırsa o kadar incelir, mükemmelleşir." (Din Eğitimi)
  • Beni düşmanlarımdan koru Beni kötü arzularımdan koru Beni acı ve elemlerden koru Beni mutlu kıl (Dünya Dinlerinde Ahlak)
  • Acaba insan mı dine "din" vasfını vermekte, yoksa din mi insanı "insan" yapmaktadır? (Din Eğitimi)
  • Ergen, tecrübe edip keşfetmek için özgürlüğe ihtiyaç duyduğu kadar, güvenli dayanaklara da ihtiyaç duymaktadır. (Din Eğitimi)
  • Sık sık eleştirilen kişiler, kendilerinde bir yetersizlik ve değersizlik hissi geliştirebilir. Her ne kadar bazı aileler, yaptıkları eleştirilerin, çocukların eksikliklerini düzeltmek için olduğunu ve yaptıkları eleştirilerin 'yapıcı eleştiriler' olduğunu ileri sürdüler de, bunun doğuracağı sonuçlar hiç de öyle değildir. Eleştiriler sonunda çocuklar 'Ben hiç mi doğru yapmıyorum' 'Demek ki ben yeteri kadar iyi değilim' gibi düşüncelerle kendilerine olan öz güvenlerini kaybedebilirler. Eleştiriler, davranışların iyileştirilmesi yerine, daha da bozulmasına ve yozlaşmasına neden olabilir. (Din Eğitimi)
  • İbadetler, dinlerin duyu organlarıyla algılanabilen yönlerini temsil etmektedir. (Din Eğitimi)
  • "İslam'a göre evlilik, birtakım biyolojik, psikolojik ve ekonomik ihtiyaçların karşılanmasının ötesinde, ulvi amacı olan bir birlikteliktir." (Din Eğitimi)
  • Çocukların din eğitiminde, Allah korkusundan ziyade Allah sevgisi esas alınmalıdır. (Din Eğitimi)
  • Fırtınalı geçen bir dönem olarak bilinen ergenlik yılları bireyin pek çok psikolojik, sosyal, ekonomik ve ahlaki sorunlarla baş etmek zorunda olduğu bir dönemdir. Bu nedenle gençlik çağı din eğitimi; gencin içinde bulunduğu dönemin özellikleri bilinerek aynı paralelde sürdürüldüğü takdirde istenen başarı elde edilebilir. (Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi)
  • Sevginin olmadığı bir ortamda, çocukları Allah'a yakınlaştırmak bir tarafa, çocuklar Allah'tan uzaklaştırılmış, çocuk ile Allah arasına mesafe konmuş olur. (Din Eğitimi)
  • Konfüçyüs bir devletin üç şeye ihtiyacı olduğunu ileri sürmüştür: Yeterli yiyecek,yeterli askeri ekipman ve halkın devlete olan güveni. Kendisine eğer bu üç ihtiyaçtan vazgeçilmesi gerektiğinde ilk olarak hangisinden vazgeçebileceği sorulduğunda o, askeri sistemden vazgeçeceğini belirtmiştir. İkinci olarak vazgeçeceği şeyin yiyecek olduğunu, zira sonunda herkesin ölmesi gerektiğini,ancak eğer insanlar devlete karşı güvenlerini kaybederlerse yaşamın çok da değerli olmayacağını belirtmiştir. (Dünya Dinlerinde Ahlak)
  • "İnancın olmadığı yerde, hayatın amacı eksik kalarak, insanlar yalnızlık ve depresyona maruz kalırlar. Ancak inanç sayesinde aile ve aile fertleri, bir ümit, dayanma gücü ve yaşama sevinci elde edebilir." (Din Eğitimi)
  • Her ne kadar ergenler kendilerini tüm kalpleriyle daha fazla özgürlüğün ellerine bırakmış gibi görünseler de, aslında güvenliğin gerçek mekanlarının (temellerinin) bu ergen gruplarının dışında oluşturulması gerektiğini savunur. Goldman (Din Eğitimi)
  • Mutlu ve huzurlu ailelerin iletişiminde samimiyet temel unsurdur. Böyle ailelerin üyeleri, bir takım olumlu iletişim özelliklerine sahiptirler; birbirlerini hem sözel olarak, hem de duygusal olarak dinlerler, birbirlerine karşı dürüst ve samimidirler ve birbirlerini eleştirmekten, değerlendirmeye tâbi tutmaktan ve suçlamaktan kaçınırlar. Zira eleştiri ve suçlama, savunmacılık yaratır ve ilişkilerde bir rekabete yol açar ki bu da açık da gerçek paylaşımı engeller. Bu tür aileler önemlisinden en önemsizine kadar her meseleyi konuşurlar. (Din Eğitimi)
  • Erken çocukluk din eğitiminde en önemli problemlerden biri yetişkinlerin çocuğa araçsal yaklaşımıdır. Yani çocuğun yetişkinin küçük bir modeli olarak düşünülmesi veya çocuğun yetişkinler tarafından doldurulması gereken boş bir sayfa olarak ele alınmasıdır. (Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi)

Yorum Yaz