matesis
dedas

Mustafa Merter kimdir? Mustafa Merter kitapları ve sözleri

Psikiyatrist Mustafa Merter hayatı araştırılıyor. Peki Mustafa Merter kimdir? Mustafa Merter aslen nerelidir? Mustafa Merter ne zaman, nerede doğdu? Mustafa Merter hayatta mı? İşte Mustafa Merter hayatı...
  • 05.08.2022 05:00
Mustafa Merter kimdir? Mustafa Merter kitapları ve sözleri
Psikiyatrist Mustafa Merter edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Mustafa Merter hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Mustafa Merter hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Mustafa Merter hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1947

Doğum Yeri: İstanbul

Mustafa Merter kimdir?

1947 yılında İstanbul'da doğdu, ilkokulu Cihangir'de okudu. Ortaokula Avusturya Lisesinde devam etti. Orta 3'ten sonra tahsiline devam etmesi için ailesi tarafından İsviçre'ye gönderildi.

St. Moritz'de Montalya Lisesine ve daha sonra Lozan Lemania Lisesine devam ederek 1969 yılında İsviçre Federal Lise Diplomasını aldı. Lozan Tıp Fakültesinde tıp tahsilini tamamlayıp 1975 yılında mezun oldu. 1976-77 yıllarında Ankara'da 18 aylık askeri hizmetini tamamladı.

1977 yılında İsviçre'de tanıştığı Teresa Spescha ile evlendi ve bu evlilikten 1979 yılında oğlu Tahsin Can ve 1986 yılında da kızı Selma dünyaya geldi.

Almanya Wesel'de 2 sene dahiliye asistanı olarak çalıştıktan sonra, İsviçre'ye geri dönerek psikiyatri uzmanlık eğitimine başladı. Eğitimini Zürih Üniversitesi Hastanesi’ne bağlı Burghölzli Psikiyatri Hastanesinde ve psikiyatri polikliniğinde, doktorasını biyolojik psikiyatri alanında "Flufenazin Dekanoat" nöroleptik çalışması ile tamamladı. 1987 tarihinden itibaren Türkiye'ye yerleşti. Bodrum'da serbest psikiyatrist olarak mesleğini icra etti. Almanca, İngilizce ve Fransızca bilmektedir.

Psikoterapi alanında Zürih'te Jung'çu ve Varoluş Analizi ekollerinden etkilendi, daha sonra I.Yalom grup terapisi metodunu benimsedi. Son 10 senedir varolan tecrübesini Benötesi/transpersonal psikoterapisi alanına aktardı. Özellikle tasavvufi açıdan benötesi psikolojisini anlamaya gayret etti. Bu alanda uluslar arası araştırmalardan feyz alarak bir sentez oluşturmaya çalıştı. 2005 yılında İstanbul Üsküdar'da Türkiye Benötesi Psikolojisi Derneğini kurdu.

Mustafa Merter Kitapları - Eserleri

  • Dokuz Yüz Katlı İnsan
  • Nefs Psikolojisi

Mustafa Merter Alıntıları - Sözleri

  • Horney'e göre üç değişik stratejiye yönelebilir: 1. İnsana meyil etme 2. İnsandan geri çekilme 3. İnsana muhalif olma (Nefs Psikolojisi)
  • Biz, ego veya ben denen insanın nefs yapısını, nefs-i emmare olarak anlıyoruz. Nefs-i emmare; nefs-i şehvani, nefs-i natıka, nefs-i derrake diye üç gelişim mertebesi çerçevesinde anlaşılır. Nefs-i şehvani, Freud’un id kavramına uyarlanabilir ve birincil süreç düşünme ve hareket tarzlarını temsil eder. Nefs-i natıka, konuşan/insani nefs manasına gelir ve hayatın ilk yıllarını ve erken çocukluk dönemlerini kapsar. Nefs-i derrake ise idrak eden, kavramsal işlevler gösteren nefs mertebesi olarak anlaşılır. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • ... insan, günlük hayatında tevhid'den uzaklaştıkça, farkına varmasa da esrarengiz bir acı yaşamaya başlar. (Nefs Psikolojisi)
  • "Dostun kapısına ancak şükür götürür. Nimet, insana gaflet verir. Şükretmek ise uyanıklık getirir." (Nefs Psikolojisi)
  • ... edepsizlik, cesaret olarak yorumlanmaktadır. (Nefs Psikolojisi)
  • İnsan sadece bir görüştür, gerisi ettir, kemiktir, yağdır. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • …her duygu, görüş, tutum ve davranış, aslında kendini aldatma ve yalandan ibarettir. Herkes, kendi kendine en uzak olandır. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • Anadolu’da depresyonu tarif etmek için insanlar “daral” tabirini kullanırlar, kalp bölgelerini işaret ederek “kalbim daralıyor” derler. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • Her an içinde oluşan olayların, o anın spesifik özelliklerine uygun olmaları gerekliliği prensibini savunan I Ching felsefesi, Jung’un dikkatini çekti. Bu prensipten hareketle Jung, senkronizite/eşzamanlılık kuramını oluşturdu. Senkronizite, İslam terminolojisindeki adıyla tevafuk, nedensellik yasalarına uymayan, çarpıcı rastlantı ve benzerliklere verilen addır. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • "Kul" olunmadan hiçbir şey olunmaz. (Nefs Psikolojisi)
  • Bu "çağdaş psikanaliz medeniyeti"nde, duyguların bile bir tüketim nesnesi hâline dönüştürülmesini esefle karşılıyorum. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • “Ben ve o” dediğimiz andan itibaren mekân da yaratılmış olur. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • Geçmiş ve gelecek zaman, sana göredir. Senin iki ayrı zaman sandığın geçmiş zaman ile gelecek zaman, Hakk’ın nazarında birdir, yani devam edip giden bir geniş zaman vardır. (Mevlana, Mesnevi) (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • "... gel 'Lâ' kılıcını mâsivânın başına vur!" (Nefs Psikolojisi)
  • "Bu dünya nimetlerini, varlıklarını terk etmek, maddeyi ayak altına almak, insana ateş gibi yakıcı görünür. Fakat Hakk yolcuları, o ateşe ehemmiyet vermediler, yollarına devam ettiler; sonunda gördüler ki, o ateş değil, nur imiş." (Nefs Psikolojisi)
  • …hep bir yönden ölüp başka yönlerden diriliriz. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • Bu hareketleri psikanalitik açıdan değerlendirirsek, Orta Çağ karanlığından uyanan Avrupa insanı, başlangıçta köklerini antik medeniyet beşiğinde, yani eski Yunan ve Roma'da arayarak bir anlamda "ana rahmine" geri dönmek istemişti diyebiliriz. (Dokuz Yüz Katlı İnsan)
  • "Dünya malını alışınız da onu terk edişiniz de Allah (cc.) için olmalıdır." (Nefs Psikolojisi)
  • "Sabır ayının orucu ile her aydan üç gün oruç tutmak, göğüsteki kini giderir." (Hadis-i şerif) (Nefs Psikolojisi)
  • Kaygı, bir tür "boğulma"dır. (Nefs Psikolojisi)

Yorum Yaz