matesis
dedas

Octavio Paz kimdir? Octavio Paz kitapları ve sözleri

Meksikalı Yazar, Şair ve Diplomat Octavio Paz hayatı araştırılıyor. Peki Octavio Paz kimdir? Octavio Paz aslen nerelidir? Octavio Paz ne zaman, nerede doğdu? Octavio Paz hayatta mı? İşte Octavio Paz hayatı... Octavio Paz yaşıyor mu? Octavio Paz ne zaman, nerede öldü?
  • 14.03.2022 04:00
Octavio Paz kimdir? Octavio Paz kitapları ve sözleri
Meksikalı Yazar, Şair ve Diplomat Octavio Paz edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Octavio Paz hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Octavio Paz hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Octavio Paz hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 31 Mart 1914

Doğum Yeri: Mixcoac, Meksika

Ölüm Tarihi: 19 Nisan 1998

Ölüm Yeri:

Octavio Paz kimdir?

Octavio Paz (31 Mart 1914 - 19 Nisan 1998), Meksikalı yazar, şair ve diplomat. 1990 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü almıştır.

Yaşamı

Octavio Paz Octavio Paz Solórzano ve Josefina Lozano'nun oğlu olarak şu anda Meksika'nın bir parçası olan Mixcoac kasabasında doğdu ve burada büyüdü. 1945 yılında diplomatik görevlerine başlayan Paz 1962 yılına kadar Fransa'da kaldı. Burada şair Pablo Neruda ile beraber çalıştı. 1962 yılında Meksika'nın Hindistan büyükelçisi olarak bu ülkeye gitti. 1968 yılında Tlatelolco katliamından sonra hükümeti protesto amacıyla ülkesindeki bütün görevlerinden istifa etti.

Yapıtları

Çok sayıda şiir ve makale yayımlamıştır. Bu yapıtları aşağıda özgün isimleriyle listelenmiştir.

Octavio Paz Kitapları - Eserleri

  • Yalnızlık Dolambacı
  • Ölüm Çiçekleri
  • Çifte Alev
  • Kartal mı Güneş mi
  • Çamurdan Doğanlar
  • Güneş Taşı
  • Şiir Nedir? (Yay ve Lir)
  • Seçme Şiirler
  • Uzak Komşu
  • Güntaşı
  • Düşler Boyunca Yaratmak
  • Modern İnsan ve Edebiyat
  • Marcel Duchamp
  • Öteki Ses
  • Renga
  • Dönüş
  • Dört Yada Beş Dünya Bir Yeryüzü
  • Octavio Paz

Octavio Paz Alıntıları - Sözleri

  • Şiirler tuhaf yapıtlardır; biri ile diğeri arasında , araçlar arasında var olan ve gözle görülebilen, açık akrabalık ilişkisi gerçekliklerdir. Teknik bir yöntemdir ve değeri, etkinliği ile orantılıdır, yani yinelenen uygulamalara duyarlı olduğu ölçüde anlamlıdır, yeni bir yöntem bulunana dek değerini korur. Teknik, geliştiren veya değersizleştiren tekrarlardır, bir öncekini devralır ve değiştirir... Ok ve yay yerini ateşli silaha bırakır. Ama Aeneid yerini Odysseus'a bırakmaz. (Şiir Nedir? (Yay ve Lir))
  • . Dünya benimle başlamadı / benimle bitmeyecek / Ben / çağlayan nehirde bir nabız atışı... ... (Seçme Şiirler)
  • Düşüyorum bitmek tükenmek bilmeden üstüne bu boşluğun. (Dönüş)
  • 'İnsanlık zamandır ve zaman benlikten sürekli ayrılıştır.' (Çifte Alev)
  • Düşüyorum. İçeri doğru düşüyorum ama varamıyorum, ruhumun en dibine. (Ölüm Çiçekleri)
  • On ikinci yüzyılda Fransa'da, aşk sonunda ortaya çıktı; artık bir sanrı, bir ayrıksılık, bir sapma olarak değil, bireysel yaşamın üstün bir ideali olarak. “Saraylı aşk”ın tansıksı bir özelliği var, çünkü ne dinsel vaazların ne de herhangi bir felsefi öğretinin sonucu. Oldukça sınırlı bir toplumda, eski Galya'nın güneyindeki derebeylik topraklarında bir grup şairin yaratısıydı. Büyük bir imparatorlukta doğmadı, eski bir uygarlığın ürünü de değildi: yarı-bağımsız birtakım soylu iktidarlarında, bir siyasal dengesizlik ama müthiş bir doğurganlık döneminde serpildi. Bir açılış bildirişiydi, bir bahar başlangıcı. On ikinci yüzyıl, Avrupa'nın doğduğu yüzyıldı, sonraları ondan uygarlığımızın büyük yaratıları -aralarında lirik şiir ve aşkın bir yaşam biçimi olma düşüncesi de vardı- gelişecekti. Saraylı aşkı bulan, şairlerdi. (“Provans Şiiri” hem dil hem de coğrafya açısından yanlış bir yakıştırma, ama gelenek onu bağrına basmış.). (Çifte Alev)
  • Aşk bir konuşma şeklidir.. (Öteki Ses)
  • "Güzelliği avuçlarımın arasına aldım, acıydı" (Şiir Nedir? (Yay ve Lir))
  • Kent dili fo rmüller ve slo g anlar arasında sıkışıp kalmış ve kaskatı kesilmiştir, bu yüzden de endüst r iyel üretime dönüşmüş olan popüler sanatla, insan ol­ maktan çıkıp gürü ha dönüşen-bire y lerin or t ak yazgısını pay­ laşır. (Şiir Nedir? (Yay ve Lir))
  • Kimse kendi ülkesinde peygamber olamaz. (Marcel Duchamp)
  • Modern bilim, Herder ve Almann rom a ntik l e r inin or t a ya koymuş oldu ğ u dü­ şünce y i tartı şm a sız olarak ona y l a m a k t a dır: "Aç ı k ç a görülü y or ki, başlang ı ç t a efs a ne ve di l bir birlerinden ayrılmaz karşı l ı k l ı llişki sa rmalı içinde var oldular ••• Her ikisi de simgelerin oluşm a sın a yönelik te mel eğiliml e r in dış a vuru m l arı idi: Yani, tüm si mge l e ş t i r m e ey lemler i n in kökeninde yat a n güç l ü ben­ zetme ilkesi. (Şiir Nedir? (Yay ve Lir))
  • "Octavia Paz'da belki tüm Meksikalılar'ın ikilemi yatar: Düşlerini saklamadan, kültürel kişiliğin karmaşık ve özgün yönlerinin çatışması içinde söyler ve bir yandan da bu düşselliğe karşı kendi gerçekliğini kanıtlamaya çalışır." --Adnan Özer (Uzak Komşu)
  • ''Düşlerine layık ol.. '' (Güneş Taşı)
  • “Görünmez olan, ne karanlık ne de gizemlidir; şeffaftır...” (Marcel Duchamp)
  • Biz zamanın çocuklarıyız ve zaman ümittir. (Dört Yada Beş Dünya Bir Yeryüzü)
  • Küller, encam. Bulutların ardından ayın doğuşu. Belirsiz, kof bir büzüşme, bir sızıntı, soluk bir leke: Senin gövdenden kendiminkine dönmüşüm (zaman) kendininkinden bana bakarsın (zamansız) (Kırılgan dizlerin için baldan alkımlar yazmıştım, Keşiş Şimon iken sanduka sinemalarda: gece yarısı, gelip geçenler çelebice yolu gösteriverdi) Karanlıktan çıkıp karanlık bir yola seğirttik bir kurutma kağıdına geçen mürekkep dişleriymişçesine (böyle gerekiyordu: kalamar ay loşluğun kıyısında dururdu) (Renga)
  • . Hayat ne zaman gerçekten bizim oldu? / Biz ne zaman biz olduk? ... (Seçme Şiirler)
  • Kenetlenmiş dişlerle özgürlük türküsü söylenemez. (Yalnızlık Dolambacı)
  • "Ölüm inancı, aynı zamanda bir bir yaşam inancıdır; tıpkı aşkın bir yaşam açlığı ve ölüm isteği olması gibi". (Yalnızlık Dolambacı)
  • İnsan kendi kendisine terkedilmiş ve dilinin orta yerinde dili tutulmuştur. (Şiir Nedir? (Yay ve Lir))

Yorum Yaz