tatlidede

Vejdi Bilgin kimdir? Vejdi Bilgin kitapları ve sözleri

Din Sosyoloğu, Profesör Vejdi Bilgin hayatı araştırılıyor. Peki Vejdi Bilgin kimdir? Vejdi Bilgin aslen nerelidir? Vejdi Bilgin ne zaman, nerede doğdu? Vejdi Bilgin hayatta mı? İşte Vejdi Bilgin hayatı...
  • 25.06.2022 17:00
Vejdi Bilgin kimdir? Vejdi Bilgin kitapları ve sözleri
Din Sosyoloğu, Profesör Vejdi Bilgin edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Vejdi Bilgin hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Vejdi Bilgin hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Vejdi Bilgin hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1971

Doğum Yeri: Bulgaristan

Vejdi Bilgin kimdir?

1994’de Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde 1996 yılında yüksek lisansını, 2001 yılında da doktorasını tamamladı. 1995-1998 yılları arasında O.M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalıştı. 1998 yılından bu yana Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde görev yapmaktadır. 2003-2004 öğretim yılında, Türkmenistan’daki Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi’nde dersler verdi. 2004’te Yardımcı Doçent oldu, 2008’de “Din, Bilgi ve Kültür Sosyolojisi” alanında “Doçent” unvanını aldı. Din sosyolojisi alanında yayınlanmış kitap ve makaleleri vardır.

Vejdi Bilgin Kitapları - Eserleri

  • Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı
  • Bizi Kuşatan Toplum
  • Enes'in Günlüğü
  • Putlar Yıkılırken
  • Sonsuz Huzur Düşü
  • İbadet
  • Adım Müslüman!
  • Fakih ve Toplum
  • Behremend
  • Din ve Toplum
  • Sosyal Çözülme ve Din

Vejdi Bilgin Alıntıları - Sözleri

  • "Kimin arzusu ahiret olursa, Allah onun kalbine zenginlik verir, işlerini düzene koyar ve artık o adama dünya hakir gelmeye başlar. Kimin arzusu da dünya olursa, Allah onun alnına fakirlik yazar, işlerini de darmadağın eder. Sonuçta o adamın eline kendisine takdir edilmiş olandan fazlası geçmez." (Hz.Peygamber a.s) (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • "Ey Allah'ın elçisi! Bu hastalıkların hikmeti nedir? Niçin Allah'ın mümin kulları hasta olurlar?" "Hastalığın hikmeti derindir" dedi. Peygamber. Kim isyan etmeyip tevekkül ederse Allah ondan razı olur." (Enes'in Günlüğü)
  • " Peki, ey Allah'ın Elçisi" dedi adam."Bu dünyadaki amellerimize karşılık ahirette bize ne verilecek?" "Ümmetimin ahirette ne kazanacağı bana gösterildi" dedi Peygamber."Yüce Allah her güzel fiile karşılık verecek. Hatta bir kişi Mescitte görüp kaldırdığı bir çöp için bile karşılık alacak." Peygamber bir süre sustu ve sonra devam etti. "Ama ümmetimin işlediği günahların cezası da bana gösterildi. Bu günahlar içinde, bir kimsenin Allah'ın lütfü olarak öğrenip sonra unuttuğu bir süreden daha büyüğünü görmedim." (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • -"Müminlerin en faziletlisi kimdir ey Allah'ın Elçisi?" -"Ahlakı en güzel olandır." -"Peki, müminlerin en akıllısı kimdir? " -"Ölümü en çok anan ve ölüm gelmeden önce ahirete hazırlık yapan kişidir. Bu dünyadaki her güzel iş ahiret için hazırlık olmalı. Zira bir kişi ölünce cenezaye katılanların onun ardında yürümesi gibi üç şey daha yürür. Ailesi,malı ve bu dünyadaki amelleri. Ailesi ve malı mezardan geri döner, ama amelleri o insanla baki kalır." (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • Velid bin Muğire " İki şeye aciz kaldık. Kur'an'ın ifade gücü ve Muhammed'in azmi." (Putlar Yıkılırken)
  • "Ey Rabbim! Sen ne kadar sabırlısın! Kudretin olduğu halde cezalandırmakta acele etmiyorsun." (Putlar Yıkılırken)
  • Kişinin toplumun normlarını öğrenmesi ve içselleştirmesi formel bir eğitim veya kişisel okumalardan ziyade sosyal öğrenme dediğimiz bir yöntemle olur. Sosyal öğrenme iki ya da daha fazla kişi arasında ve aynı anda cereyan eden davranışlar ile meydana gelir. Yaşayarak öğrenmeyi ifade eder. (Bizi Kuşatan Toplum)
  • Peygamber bir gün namaz esnasında kıble duvarında tükürük gördü. Bu onun çok ağırına gitti. Namazdan sonra bizzat kendi temizledi ve yüzünü cemaate dönerek: "Sizden biri namaza durduğunda artık Rabbi ile konuşmaya başlamıştır" dedi. O yüzden hiç kimse kıble tarafına aksırmasın, tükürmesin. Yere de tükürmesin. İlla da tükürmek zorunda kalmışsa üstüne toprak örtsün. (Enes'in Günlüğü)
  • "Dünya sevgisi her çeşit yanlış davranışın başıdır. Bir şeye olan sevgin seni kör ve sağır yapar" diye devam etti Peygamber. "İnsanoğlu ihtiyarladıkça onda iki şey gençleşir: Mala karşı hırs ve hayata karşı hırs. İnsanın iki vadi dolusu malı olsa, mutlaka üçüncü vadiyi ister. O yüzden insanın bu bitmek bilmez hırsını ancak toprak doyurur." (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • Bu manzara kim bilir kaç ressamı tüketir önünde (Sonsuz Huzur Düşü)
  • Bir ince bakış kalır zamanda Bir de güz rüzgarlarının hiç dinmeyen fısıltısı. (Sonsuz Huzur Düşü)
  • Şimdi eminim hepiniz bana sormak istiyorsunuz ,"Peygamber nasıl biriydi?diye. O her şeyiyle mutedil bir insandı.Ne uzun boylu ne de kısaydı;orta boyluydu. Teninin rengi ne bembeyaz ne de karaydı; hafif kırmızıya çalan beyazlıktaydı.Saçları ne Sudanlilar gibi kıvırcık nede düzdü. Hafif dalgaliydi ve kulak memesini geçecek uzunluktaydi. Medine'de on yıl yaşadı ve Allah'ın huzuruna gitmeden önce saçında sakalında yirmi kadar ak tel yoktu. Beyazlıklar da onun şakaklarinda ve dudağının altındaydı .Elleri ,ayakları kalındı ve avuç içleri genişti.Ellerinin yumuşacık olduğunu söylemeliyim. Ben hayatımda onun elinden daha yumuşak bir ipeğe dokunmadım.Yine onun kokusundan daha hoş bir koku duymadım.Onu ne kadar anlatsam şüphesiz yeterli olmayacak .Zira ben ne ondan önce ne de ondan sonra bu derece güzel bir insan gördüm. (Vejdi Bilgin) (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • Şüphesiz aile hiçbir zaman sosyalleşme için tek başına yeterli bir araç değildir. Toplumun en küçük birimi olsa da hiçbir zaman tam olarak toplumu temsil etmez. Aynı zamanda aileler bilgi düzeyleri, toplumsal normları içselleştirme, kendilerine ait normlar oluşturma gibi konularda farklılık gösterir. (Bizi Kuşatan Toplum)
  • Her insan kültürlüdür. Tabiatta toplum hayatından tamamen uzak yetişen istisna örnekler dışında kültürsüz bir insandan bahsedemeyiz. (Bizi Kuşatan Toplum)
  • Kur'an'ın bizim için dediği gibi çok mu gururluyuz acaba? (Putlar Yıkılırken)
  • Ebû Talha ve yakın arkadaşları bazen bizim evde toplanırlar ve içki içerlerdi. Yine böyle içki meclisinin olduğu bir günde kapı çaldı. Kapıyı açtım. Gelen Ebû Talha’nın arkadaşlarından biriydi. Onları içki içerken görünce hayretle sordu: “Haberiniz yok mu?” Onlar da şaşırdılar: “Ne haberi? Ne oldu?” “İçki haram kılındı” Babalığım ve arkadaşları birbirlerine baktılar. Sonra ellerindeki bardakları yere bıraktılar. Babalığımın bir arkadaşı bana dönüp: “Enes , şarap testilerini dök” dedi. İnsanlar islâmiyet’e işte böyle samimiyetle bağlı idiler. Kapılarına uğrayan bir arkadaşlarının sözü üzerine, ne zaman ve niçin sorularını sormadan, buna lüzum da hissetmeden içkiyi bıraktılar. (Enes'in Günlüğü - Enes Bin Malik'in (r.a.) Hayatı)
  • Evrim ve değişme birbirini zorunlu kılar. "Sosyal Evrim" dediğimizde bunun istisnası yoktur; sürekli olarak bir değişim ve akış anlaşılır. Ama "Sosyal Değişme" denince tarih içinde sürekli bir değişme ve akış anlaşılmaz. Yani değişim içinde kendi kendine bir zorunluluk yoktur. Toplum bazen değişir bazen değişmeyebilir; yani akış durabilir. (Bizi Kuşatan Toplum)
  • "Ey Allah'ın elçisi?Biz de ahirette sevdiklerimizle beraber olacak mıyız? "Elbette dedi Peygamber. "İnsan sevdiğiyle beraber olacak." (Enes'in Günlüğü)
  • Güzelliğin sevilip bitmesi mi kötü, Yoksa bilinmeden yitip gitmesi mi? (Sonsuz Huzur Düşü)
  • Bir an gülümserken herkes Dursun zaman ve kaybolsun dış dünya Silinsin bütün arzular içimizden Rüya, gerçek veya yakaza Arınalım bütün düşüncelerimizden Kalalım, sadece Huzur içinde... (Sonsuz Huzur Düşü)

Yorum Yaz