Afgan heyet, Brüksel'e gidiyor
Afganistan'dan bir heyet, AB temsilcileriyle görüşmek üzere Brüksel'e gidiyor.
EFE Haber Ajansı'na konuşan bir Afgan yetikili, "Heyet bugün Brüksel'de bir dizi AB temsilcisiyle görüşmeler yapacak" dedi ve heyete Afganistan Dışişleri Bakanlığı temsilcisi Abdulkahhar Belhi'nin başkanlık ettiğini ekledi.
Görüşmelerde özellikle "mülteci sorunu da dahil olmak üzere önemli konular" ele alınacak.
Şu ana kadar Kabil'den bu görüşmeyle ilgili resmi bir teyit gelmedi, ayrıca Afganların müzakerelerde elde etmek istedikleri sonuçlar hakkında da herhangi bir bilgi verilmedi.
Eğer AB görüşmeyi resmen onaylarsa, bu, Taliban'ın 2021'de Afganistan'da iktidara gelmesinden bu yana Brüksel'de düzenlenen ilk görüşme olacak. AB temsilcileri ile Afgan Talibanı arasında daha önce de görüşmeler yapılmıştı, ancak hiçbiri Brüksel'de gerçekleşmemişti.
İLKHA