Eğitim-Bir-Sen’den "norm kadro fazlası yöneticiler" için erteleme talebi
Eğitim-Bir-Sen, Millî Eğitim Bakanlığı’na başvurarak norm kadro fazlası olarak belirlenen eğitim kurumu yöneticilerinin atama ve yer değişikliği süreçlerinin bir yıl ertelenmesini ya da tercihe bırakılmasını talep etti.
Sendika açıklamasında, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan yönetmelik değişiklikleri sonrasında müdür başyardımcılığı görevinin kaldırılması ve bazı yöneticilik uygulamalarının sona erdirilmesi nedeniyle çok sayıda müdür yardımcısının norm kadro fazlası durumuna düştüğü belirtildi.
30 Ocak tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan düzenlemenin herhangi bir geçiş süresi öngörmeden yürürlüğe girmesi nedeniyle çok sayıda yöneticinin aynı dönemde zorunlu tercih sürecine tabi tutulduğu ifade edildi.
Bu durumun deneyimli eğitim yöneticilerinin görevlerinden ayrılmasına ve sistem dışına çıkmasına yol açabileceği kaydedildi.
Açıklamada ayrıca deprem bölgeleri başta olmak üzere yeni açılacak okul ve dersliklerin, yeni norm ihtiyacını ortaya çıkaracağına dikkat çekildi.
Eğitim-Bir-Sen, norm kadro fazlası yöneticilerin atama ve yer değişikliği süreçlerinin ya bir yıl ertelenmesini ya da mevcut durumun tercih esasına göre yeniden değerlendirilmesini talep etti.
İLKHA