tatlidede

Galina Serebryakova kimdir? Galina Serebryakova kitapları ve sözleri

Yazar Galina Serebryakova hayatı araştırılıyor. Peki Galina Serebryakova kimdir? Galina Serebryakova aslen nerelidir? Galina Serebryakova ne zaman, nerede doğdu? Galina Serebryakova hayatta mı? İşte Galina Serebryakova hayatı... Galina Serebryakova yaşıyor mu? Galina Serebryakova ne zaman, nerede öldü?
  • 14.05.2022 09:00
Galina Serebryakova kimdir? Galina Serebryakova kitapları ve sözleri
Yazar Galina Serebryakova edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Galina Serebryakova hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Galina Serebryakova hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Galina Serebryakova hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1905

Doğum Yeri: Kiev/Ukrayna

Ölüm Tarihi: 1980

Ölüm Yeri: Moskova/Rusya

Galina Serebryakova kimdir?

Profesyonel devrimci bir ailede dünyaya geldi. 1917-23 yılları arasındaki İç Savaş’ta ön saflarda çarpıştı. Savaştan sonra Moskova Üniversitesi İşçi ve Köylü Fakültesi’nde öğrenim gördü. Almanya, Belçika, Hollanda, Fransa, İngiltere, İtalya ve İsveç’e giderek uzun araştırmalarda bulundu ve yapacağı çalışmalar için materyal topladı. Eserleri, büyük ölçüde bu araştırma ve gözlemlerin ürünüdür. İlk eseri Fransız Devriminde Kadınlar’dan başlayarak tarihsel konulara yöneldi. Yazarın, tarihsel olayları edebi bir tarzda işleme çabası, Karl Marx’ın hayatını tarihsel gerçeklğe sadık kalarak ve edebi düzeyi yüksek bir tarzda anlattığı destansı nehir romanı Ateşi Çalmak ile doruk noktasına vardı.

Galina Serebryakova Kitapları - Eserleri

  • Ateşi Çalmak 1
  • Ateşi Çalmak 2
  • Ateşi Çalmak 3
  • Ateşi Çalmak 4
  • Ateşi Çalmak 5
  • Fransız Devriminde Kadınlar

Galina Serebryakova Alıntıları - Sözleri

  • "Emekçileri seviyorum, ne demek? Siz onları lahanayı, jambonu sever gibi çok mu seviyorsunuz, az mı? Neden bize sevgiyi yorumluyorsunuz? Lütfen, bırakın bu duygulu ifadeleri! Kendinizi, karınızı,çocuklarınızı sevin, tüm bunlar çok güzel, fakat işçilerin sizden ve sizin gibilerden talep ettiği nedir? Yalnızca gerekli olanı, belki de daha azını. Onların emeği sayesinde zenginleşirken, en azından onları kendi merhametinizden kurtarın." (Ateşi Çalmak 4)
  • Mahkemeler, bir toplumsal düzenin en gerçekçi aynalarıdır. (Ateşi Çalmak 4)
  • "Burjuvazi bizi kullandı. Kendi çıkarları için bize devrim yaptırdı. Ama buraya kadar! Şimdi biz kendi devrimimizi yapacağız!" (Ateşi Çalmak 1)
  • ''..'Kapital'in ilk cildi insanlarda büyük hayretler uyandırmış, okuyanı adeta fethederek kendi yolunu açmıştı. Bir devir başlatan, bir çığır açan tüm kitapların, yazgıları karmaşık ve alışılmadıktır. Yakılsalar, yok edilseler bile onlar küllerinden yeniden doğmuşlar ve yüzyıllar sonra kendi zafer yürüyüşlerini gerçekleştirmişlerdir. Bunları yazanlar afaroz edildiler, haksız yere yerildiler, ancak bu kitaplar insanları mutlu ederek ve onların ruhunu zenginleştirerek yazarlarını yeniden dirilttiler ve yeni bir yaşama başladılar. Görmezden gelindiler ve suskunlukla yok edilmeye çalışıldılar. Ama onlar bir fırtına gibi daha da güçlü bir şekilde tüm yeryüzüne yayıldılar, her eve girdiler. Dahice düşünceler ve duyguların ifadesi olan bu kitaplar hiç değişmeksizin er ya da geç gereksinim duyanlara ulaştı ve insanların mutluluğu ve iyiliği için hizmet ettiler. Hiç kimse 'Kapital'i zafere giden yoldan alıkoyamazdı, çünkü dahice olan, ölümsüzdür.'' (Ateşi Çalmak 4)
  • “Toplum içerisindeki konumumuz, biz ayırdına varmadan çok önce belirlenir.” (Ateşi Çalmak 1)
  • "Tek yaşamsal doğrunun sadece bir avuç insanın değil bütün insanların mutluluğu olduğu tartışılmaz gerçeğini ne zaman ve nasıl anlayacaklar? (Ateşi Çalmak 2)
  • Maddi hayatın üretim tarzı genel olarak toplumsal, siyasal ve entelektüel hayat sürecini koşullandırır. İnsanların varlıklarını belirleyen, bilinçleri değildir; tam tersine bilinçlerini belirleyen, toplumsal varlıklarıdır. (Ateşi Çalmak 3)
  • Aydın bir kız, şeytanın yılana dönüşmesi ve cehennem azabı gibi hikayelere kolay kolay inanmazdı.. (Fransız Devriminde Kadınlar)
  • "Kitapta da yazdığı gibi, ne verdiğin değil, nasıl verdiğin önemlidir. Bay Lasalle'nin sağ eli, sol elinin ne yaptığını çok iyi biliyor." (Ateşi Çalmak 2)
  • İradesi bazen bir yelken gibi kabarıyor, bazen de bir balon gibi sönüyordu. (Ateşi Çalmak 2)
  • (…) ama Engels yarı uyur halde bile düşünmeyi sürdürüyordu. Goethe’nin sözlerini hatırlıyordu: Zenginliğinizi yitirmekle fazla bir şey yitirmezsiniz, Şerefinizi yitirmekle çok şeyi yitirirsiniz, Cesaretinizi yitirmekle ise her şeyi yitirirsiniz, Engels tüm yaşamı boyunca cesur olmuştu ve ölümü de öyle karşıladı. (Ateşi Çalmak 5)
  • Değerli dostum, sen cehaletin ayrıcalıklı sınıfın elinde ustaca kullandığı bir silah olduğunu göz ardı ediyorsun. Prometheus için, ateşi tanrılardan çalıp insanlığa vermek o kadar da kolay olmamış. (Ateşi Çalmak 2)
  • Ölüm, bireysellikleri ortadan kaldırıyor. (Ateşi Çalmak 3)
  • Yıllar geçtikçe biriken deney ve düşüncelerin özel bir güzelliği var. Bu da bir tür sermaye. (Ateşi Çalmak 3)
  • "Erkekler, kaderimizi belirleyen sanatımızı elimizden almasın istiyoruz. Yiyeceğimizi kazanmak için iğnemizi ipliğimizi bırakın bize." (Fransız Devriminde Kadınlar)
  • Kitaplar, müzik, doğa... dü­şüncelerinin ve düşlerinin ateşinde yanmasını engelliyordu. (Ateşi Çalmak 5)
  • "Her devrim, eski toplumu yıktığı için sosyal; eski rejimi devirdiği için politik bir devrimdir," diye yazdı Marx. (Ateşi Çalmak 2)
  • Kadınların yüzleri adeta sayısız kozmetik ürünün reklam panosuydu... (Ateşi Çalmak 3)
  • "O büyük bir teorisyen" diye düşündü Bakunin; Marx'ın yüzünü gözünün önüne getirerek. (Ateşi Çalmak 2)
  • Yeniden Plutarkhos'u okuyor, Voltaire ve Rousseau'dan alıntılar yapıyor, hizmetçilere kendisine 'yurttaş' diye seslenmelerini emrediyordu. (Fransız Devriminde Kadınlar)

Yorum Yaz