matesis
dedas

Yabancı karavancıların gözde şehri

Taş konakları ve tescilli yapılarıyla açık hava müzesini andıran Mardin, yabancı karavancıların gözde şehri oldu.
  • 03.11.2023 21:09

Farklı din, dil ve kültürden insanların yıllarca bir arada kardeşçe yaşadığı, tarihi mekânları, inanç turizmindeki potansiyeli ve eşsiz lezzetleriyle yerli ve yabancı turistlerin büyük ilgi gösterdiği Mardin, karavan tatilcilerine de ev sahipliği yapıyor.
Dara Antik Kenti, Mardin Müzesi, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı gibi çok sayıda tarihi ve kültürel mekân, her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlıyor. 6 Şubat'taki Kahramanmaraş merkezli deprem felaketi ve yazın yaşanan kavurucu sıcağa rağmen tarihi kent yılın 10 ayında 400 bini konaklamalı, 1 milyon 400 bin yerli ve yabancı turisti ağırladı.

Açık hava müzesini andıran Mardin, son günlerce yabancı karavancıların da gözde şehri oldu. Pandemi nedeniyle vatandaşın doğa ile iç içe ve sade bir yaşam arayışı deprem ile birlikte daha da arttı. Hal böyle olunca Mardin’deki birçok açık otopark, karavan parkına dönüştürüldü.

‘KARAVAN TATİLCİLERİN BÜTÜN İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLECEK ŞEKİLDE DİZAYN ETTİK’
Açık oto parkını karavan parkına dönüştüren Selçuk Ağalday, özellikle yabancı tatilcilerden büyük rağbet gördüğünü ve gruplar halinde kente geldiklerini söyledi. Ağalday, “Mezopotamya’nın incisi ve kadim şehri Mardin’de, özellikle pandemiden sonra karavanların çokça ziyaret ettiğini gördük. Bizler de gelen talep üzerine 2. Cadde’de bulunan ve yıllardır otopark olarak işlettiğimiz bu alanı karavan parka çevirdik. Karavan tatilcilerin bütün ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde dizayn ettik. Burası çarşıya yürüme mesafesinde olduğu için gelen misafirlerimiz duşlarını aldıktan sonra çarşıyı gezme fırsatı buluyorlar. Gelen misafirlerimiz çok beğeniyorlar. Herkesi bekliyoruz.” dedi.

‘İNANILMAZ GÜZEL, ÇOK HOŞUMUZA GİTTİ, TEKRAR GELECEĞİZ’
Almanya’dan gelen karavan tatilcisi Heidi Ettischer, Mardin’e hayran kaldığını ve önümüzdeki aylarda tekrar kente gelmek istediğini belirtti. Ettischer, “Mardin’deki karavan park, çok güzel ve bütün ihtiyaçlarımıza cevap veriyor. Tarihi mekânlara da çok yakın. Hem burada dinleniyoruz, hem de tarihi mekânları geziyoruz. Merkezi konumda olması çok güzel... Duşumuzu alıyoruz, elbiselerimizi çamaşır makinesine koyup, gezmeye çıkıyoruz. İnanılmaz derecede güzel burası, çok hoşumuza gitti, bu yüzden tekrar gelmek isteriz.” diye konuştu.