tatlidede

Midyat'ta bu yılki hedef 100 tıp öğrencisi

Midyat'ta bu yıl 54 öğrencinin yerleştiği tıp fakültelerinde, hedef 2023 YKS sınavında Türkiye'nin 100. Yılında 100 öğrencinin tıp fakültelerine yerleştirmek.
  • 22.11.2022 10:13

Mardin Midyat'ta eğitim öğretim gören 12. sınıf öğrencilerin hayallerindeki üniversitelere yerleşmesini gerçekleştirmek amacıyla 'Türkiye'nin 100. Yılında 100 tıp' hedefiyle seferberlik başlatıldı. Eğitimdeki başarısıyla Mardin'in yüz akı olan tarih, kültür ve inanç şehri Midyat'ın eğitimde de bir marka şehir olması için Kaymakamlık öncülüğünde başlatılan 'Başarıyı Artırma Projesi' kapsamında Midyat İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda lise öğrencilerine yönelik özel bir eğitim programı hayata geçirildi.

Bu yıl kentteki devlet okullarında okuyan 54 öğrencinin tıp fakültelerine yerleşmesinin ardından eğitim kurumları hedef büyüterek, Türkiye'nin 100. yılında 100 öğrenciyi tıp fakültelerine yerleştirmek için çalışmalarını sürdürüyor.

DEVLET TÜM İMKANLARI SEFERBER ETTİ

Pansiyonlu okullarda okuyan 12. sınıf öğrencilerine devlet tüm imkanlarını seferber ederek, konaklamadan yeme içmeye, ders çalışma ortamından deneme sınavlarına kadar tüm imkanlar sunuyor. Liselerin 9, 10 ve 11. sınıflardaki öğrencilerin de geleceğe en iyi şekilde hazırlanmaları ve başarı seviyelerinin yükseltilmesi için özel programla hazırlanıyorlar.

Öte yandan periyotlar halinde İlçe Kaymakamı Ahmet Solmaz'ın başkanlığında İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdulkadir Altay, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Faruk Tercan ve lise müdürlerinin katılımıyla başarıyı artırma toplantıları düzenleniyor. Toplantılarda Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) tarihine kadar okullarda yapılacak çalışmalar ile ilgili fikir alışverişinde bulunuluyor.

Diğer yandan Kaymakam Solmaz ve Müdür Altay, öğrencileri okulda ziyaret ederek motivasyon ve başarı üzerine sohbetler gerçekleştiriyor. Devletin öğrencilere sunduğu imkanlar en verimli şekilde kullanan okul idarecileri de ev de çalışma ortamı bulunmayan, köylerde kalan öğrencileri okulların pansiyonunda kampa almış durumda.

Fen Lisesi ve Proje İmam Hatip Anadolu Lisesi'nde öğrencilerin yatmalarından yemeklerine, spor yapmalarından ders çalışmalarına ve deneme sınavlarına kadar tüm imkanlar kullanılarak öğrencilerin çok iyi şartlarda sınava hazırlanmalarına imkân tanınıyor. Başlarında birer eğitimci ve rehberlik hocası olan öğrencilerin her anı titizlikle takip ediliyor.

"EV ORTAMINI ARATMIYOR"

İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdulkadir Altay, "Öğretmenlerimiz ve okul idaremiz, öğrencilerimizin her türlü ihtiyacını karşılayacak şekilde ev ortamını aratmayacak şekilde bir hazırlık yaptı. Çok güzel yemek ikramları sunuyor. Ve devletimizin sağladığı bu imkanlarla öğrencilerimiz iyi bir şekilde hazırlanıyor. Mutlu olduklarına şahit olduk. Bugünkü ziyaretimizde bunu gördük. Aynı zamanda zamanlarını çok iyi değerlendirdiklerini ve kamp çalışması neticesinde eksiklerini tamamladıklarını, denemelerdeki doğru sayılarını artırdıklarına şahit olduk. Bu bizi mutlu ediyor. Geçen yıl 54 tane tıp fakültesine öğrencimiz olmuştu ilçe genelinde. Bunu inşallah bu sene 100'e çıkarmaya çalışıyoruz. Bu tür çalışmalarla başarımızı en iyi noktaya taşıma gayreti içerisindeyiz" dedi.

"BİRÇOK ÖĞRENCİMİZ KÖYLERDEN GELİYOR"

Proje İmam Hatip Anadolu Lisesi Müdürü Abdullah Bal ise, "Amacımız her yıl bir üst kademeye yükselmek, çıtayı daha da yükseltmektir. Biz aslında olaya sadece kendi okulumuz açısından bakmıyoruz. İlçenin, ilin, hedefleri doğrultusunda okulda buna ne kadar katkı sağlayacak, bu hedefi gerçekleştirmek için biz neler yapabiliriz, konuşuyoruz. Şu an devletimiz bu anlamda bize imkân sunmuş. Birçok öğrencimiz köylerden geliyor. Yoksundur, imkânı yoktur, çalıma ortamı yoktur. Maddi olarak bunu yapabilecek kuvveti yoktur. Fakat devletimiz bu konuda öğrencilerin çalışabilme ortamı oluşturmak için genel bütçeden bize pay ayırıyor. Şu an bizde o imkândan, o fırsattan istifade ederek öğrencilerimizi buraya getiriyoruz. Yemeğidir, içmesidir, yatmasıdır, ısınmasıdır, ne olursa olsun bunların hepsi bir şekilde başarımıza katkı sunuyor." dedi.

"BURADA DEVLETİN İMKANLARI ÇOK FAZLA"

Öğrencilerden Evin Kurt ise, "Devletimizin bize verdiği imkanlarda ders çalışıyoruz, etüt yapıyoruz. Yeme içme konusunda hiçbir sıkıntımız yok, yatma konusunda da yok. Yani burada devletin imkanları çok fazla var. Yani derslerimize çok iyi çalışabiliyoruz. Evde imkân yok. Hep uyup geçiyordu, ama burada geldiğimden beri daha fazla çalıştığımı fark ettim. Yani böyle iyi bizim için, güzel. Devletin imkanları fazla var. Yeme içme konusunda hiç sıkıntımız yok. 10 etüt ders çalışıyoruz mesela bu benim hedefim için çok iyi" dedi.

"MOTİVASYONUMUZ ARTTI"

Öğrencilerden Muhammed Taş da, "Bizim bütün öğretmenlerimiz, idare hepsi dahil bizimle ilgileniyorlar. Devlet zaten yardımları esirgemiyor, artırdı. Bütün imkanlardan daha fazla yararlanabiliyoruz hep beraber 12. sınıf öğrencileri olarak. Bu da ders motivasyonumuzu artırıyor. Yani dersler normalde olduğundan daha verimli geçmeye başladı" dedi.

"HİÇBİR OKULUN YAPMADIĞI BİR KAMP"

Öğrencilerden Furkan Gümüş de, "Düzenli bir şekilde denemelerimiz ve derslerimiz olarak burada çalışıyoruz. Ayriyeten kimsenin, hiçbir okulun yapmadığı bu kamp süreci bizim için belli bir noktadan bizi daha ileri bir seviyeye götürecek şekilde tasarlanmış, düzenlenmiş. Bir Program dahilinde ilerliyoruz. Program bittiğinde, yani bu kamp bittiğinde bizim ilk başta girdiğimiz yerden daha yüksek bir yere getirecek diye umut ediyoruz" dedi.