tatlidede

Rene Girard kimdir? Rene Girard kitapları ve sözleri

Fransız edebiyat eleştirmeni, antropolog, filozof Rene Girard hayatı araştırılıyor. Peki Rene Girard kimdir? Rene Girard aslen nerelidir? Rene Girard ne zaman, nerede doğdu? Rene Girard hayatta mı? İşte Rene Girard hayatı...
  • 31.01.2023 12:00
Rene Girard kimdir? Rene Girard kitapları ve sözleri
Fransız edebiyat eleştirmeni, antropolog, filozof Rene Girard edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Rene Girard hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Rene Girard hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Rene Girard hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: René Girard

Doğum Tarihi: 25 Aralık 1923

Doğum Yeri: Avignon, Fransa

Rene Girard kimdir?

René Girard (25 Aralık 1923, Avignon) Fransız edebiyat eleştirmeni, antropolog, filozof. Eserleri antropolojik felsefe içinde değerlendirilmektedir.

Sayısı 30'u bulan eserleriyle edebiyat eleştirisi, eleştirel teori, antropoloji, teoloji, mitoloji, sosyoloji, iktisat, kültürel çalışmalar ve felsefe gibi birçok akademik alanda etkili olmuştur. Eserlerinin farklı alanlardaki alımlanması farklı olsa da, hakkında her geçen gün yeni çalışmalar yapılmaktadır.

Rene Girard Kitapları - Eserleri

  • Dostoyevski
  • Romantik Yalan ve Romansal Hakikat
  • Günah Keçisi
  • Şiddet ve Kutsal
  • Dünyanın Kuruluşundan Beri Gizli Kalmış Sırlar
  • Kültürün Kökenleri
  • Sanatın Dönüşümü
  • Clausewitz'i Tamamlamak
  • I See Satan Fall Like Lightning

Rene Girard Alıntıları - Sözleri

  • Yine yırtık cebime koymuşum umudu. (Dostoyevski)
  • İstemeyin, size verirler; aramayın, bulursunuz; kapıya vurmayın, açarlar. (Romantik Yalan ve Romansal Hakikat)
  • Hangi ırktan olursak olalım, önceden hazırlanmış dünyalarda yaşadığımızı biliyoruz. (Sanatın Dönüşümü)
  • "Kişide ne kadar çok kurbanlık işareti varsa, yıldırımı başına çekme ihtimali de o kadar fazladır." (Günah Keçisi)
  • Hassas bir kalbe sahipsen dünya seni elbette incitir… (Dostoyevski)
  • "Aynı cehalet, aynı kararsızlık, aynı kişisel tepki eksikliği onları, kendi içlerinden gelen bir telkinin yokluğunda dış çevrenin telkinine boyun eğmeye hazırlamaktadır adeta." (Romantik Yalan ve Romansal Hakikat)
  • Sık sık, şiddetin "akıldışı" olduğu söylenir. Oysa şiddet nedensiz değil; hatta zincirlerinden boşanmak istediğinde kendine gayet ye­rinde nedenler bulmayı da iyi biliyor. Ancak, bu nedenler ne kadar yerinde olursa olsun hiçbir biçimde ciddiye alınamaz. (Şiddet ve Kutsal)
  • "Salgına son vermek için, der kehanet, aşağılık suçluyu şehirden kovmak gerekir." (Günah Keçisi)
  • Yanlış anlama, din­sel inancın temel boyutlarından birini oluşturuyor. Yanlış anlama­nın temelindeki ise ikame kurbandan, onun gün ışığına çıkmamış sırrından başka bir şey değil. Ayinsel düşünce, deneyselci bir biçim­de, şiddete dayalı oybirliği işlemini yeniden üretmeye çalışıyor. (Şiddet ve Kutsal)
  • Şiddet arzusu bir kez uyandı mı, bunun ardından kişiyi kavgaya hazırlayan bazı bedensel değişmeler geliyor. Şiddete adanmışlık du­rumunun bir süresi var. Uyarı sona erer ermez nedeni de ortadan kalkan basit reflekslerle bir tutulmaması gerekiyor bu durumun. Storr, özellikle toplum halindeki olağan yaşam koşullarında, şiddet arzusunu yatıştırmanın, böyle bir arzuyu uyandırmaktan daha zor olduğuna işaret ediyor. (Şiddet ve Kutsal)
  • “Hassas bir kalbe sahipsen dünya seni elbette incitir.” (Dostoyevski)
  • Büyük sanatçı olmanın, insan ilişkilerinde, romanda, paranoyayı kamçılayan koşullarda paranoyaya kendini kaptırmamak demek olduğu söylenebilir. (Sanatın Dönüşümü)
  • "Kutsal, şiddettir ama dinsel alanda şiddete tapılmasının nedeni onun barış getirmek için gerekli olmasıdır; dinsellik olduğu gibi barışa yöneliktir, ama bu barışın yolları asla kurbanın şiddetinden yoksun değildir." (Dünyanın Kuruluşundan Beri Gizli Kalmış Sırlar)
  • Herkes kendini cehennemde yalnız sanır ve zaten onu cehennem kılan da budur. (Romantik Yalan ve Romansal Hakikat)
  • İçgüdüsel olarak, kardeşlik ilişkisini bir sevgi ilişkisi gibi düşün­me eğiliminde oluyoruz ama, aklımıza gelebilen mitolojik, edebi ve tarihsel örnekler hep çatışma örnekleri: Habil ile Kabil, Yakub ile Esav, Eteokles ile Polyneikes, Romus ile Romulus, Aslan Yürekli Ric­hard ile Topraksız john vb. (Şiddet ve Kutsal)
  • Her şeyin iyisi eskidenmiş... (Dostoyevski)
  • Eleştirinin asla sistematik olamayacağını öne sürmek, hiçbir zaman gerçek bilgi olamayacağını öne sürmekle birdir. (Romantik Yalan ve Romansal Hakikat)
  • "Kutsal, şiddettir ama dinsel alanda şiddete tapılmasının nedeni onun barış getirmek için gerekli olmasıdır; dinsellik olduğu gibi barışa yönelliktir, ama bu barışın yolları asla kurbanın şiddettinden yoksun değildir.." (Dünyanın Kuruluşundan Beri Gizli Kalmış Sırlar)
  • MutIu oImanın iki yoIu var: Ya istekIerinizi azaItacaksınız ya da imkanIarınızı zorIayacaksınız. (Dostoyevski)
  • Canavarlık, mitolojinin her yerinde vardır. Bundan çıkarılacak sonuç, mitolojinin durmadan kurban bunalımından söz ettiğidir; ancak, mitoloji bu bunalımdan yalnızca üstünü örtmek amacıyla söz etmektedir. Mitosların, kurban bunalımlarından doğduğunu, bu bunalımların geriye yönelik biçim değiştirmelerinden, bunalımın doğurduğu kültürel düzenin ışığında yapılmış birer yeni yorumdan ibaret olduklarını düşünebiliriz. (Şiddet ve Kutsal)

Yorum Yaz