Şahin Filiz kimdir? Şahin Filiz kitapları ve sözleri

Türk Akademisyen ,yazar Şahin Filiz hayatı araştırılıyor. Peki Şahin Filiz kimdir? Şahin Filiz aslen nerelidir? Şahin Filiz ne zaman, nerede doğdu? Şahin Filiz hayatta mı? İşte Şahin Filiz hayatı...

BİYOGRAFİ
Türk Akademisyen ,yazar Şahin Filiz edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Şahin Filiz hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Şahin Filiz hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Şahin Filiz hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Prof. Dr. Şahin Filiz

Doğum Tarihi: 1 Mart 1965

Doğum Yeri: Bolvadin, Afyon, Türkiye

Şahin Filiz kimdir?

01.03.1965 Bolvadin/Afyonkarahisar’da doğdu. 1988’de S.Ü. İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi. 1991’de Felsefe ve Din Bilimleri’nden mastırını, 1995’te doktorasını tamamladı. 2000 yılında yine Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü’nde doçentlik unvanını alarak aynı Fakültede 20 yıl görev yaptı. 2008 yılında Akdeniz Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’ne profesör olarak atandı ve halen bu görevini Bölüm Başkan yardımcısı olarak sürdürmektedir.

1992’de merkezi ABD’de bulunan bir kuruluşun davetlisi olarak Inter-Religious Seminar’a bir buçuk aylık süreyle tartışmacı ve dinleyici olarak New York’a davet edildi.

1993’de çalışmalarına İngilizce kaynaklar yanında Arapça doküman toplamak üzere 6 aylığına Kahire’ye gitti.

1995’de, Almanya’da bulunan Türk toplumunu ulusal dil ve kültür alanlarında aydınlatmak üzere üç ay süreyle Berlin ve Frankfurt’ta bulundu.

1997’de merkezi Kudüs’te bulunan The Elijah Summer School’un davetlisi olarak Modernizm ve İslam, Türk Din Anlayışı ve Dinler ve Kültürler Arası Etkileşimleri konu alan bir dizi panel, konferans ve sempozyumlara katılmak üzere 1 ay süreyle İsrail’de bulundu.

Filiz, 2000 yılında Harvard University, Department of Near Eastern Languages and Civilizations’da post-doktorasını yaptı. Araştırmalarıyla ilgili bir dizi seminer ve konferanslar verdi.

Şahin Filiz,  S.Ü. İletişim Fakültesi’nde Felsefe ve S.Ü. Sosyoloji Bölümü’nde Felsefe, Felsefe Tarihi, Türk-İslam Düşüncesi ve Sosyoloji ve Etik derslerini; 1989’dan 2008’e kadar S.Ü. İlahiyat Fakültesi’nde İslam Felsefesi, Türk Düşüncesi, Çağdaş İslam Düşünürleri, Karşılaştırmalı Batı ve İslam Düşüncesi ve Yeni Çağ Felsefesi derslerini vermiştir.

Uzmanlık alanı ve kapsamı: Felsefe, İslam Felsefesi, İslam Tasavvufu, Türk Düşüncesi, Modern Batı Düşüncesi, Felsefe Tarihi,

Prof Dr. Şahin FİLİZ’in yayınlanmış telif ve çeviri olmak üzere on beşin üzerinde kitabı ve yurt içi ve yurt dışında yayınlanmış makaleleri bulunmaktadır. Yurt içi ve dışında çeşitli konferans, panel ve sempozyumlara katıldı.

Şahin Filiz Kitapları - Eserleri

  • İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam
  • Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli
  • Başörtüsü Söyleminin Dinsel Temelsizliği ve İslam Felsefesi Açısından Eleştirisi
  • Farabi
  • İslam ve Felsefe
  • Felsefi Sağaltım
  • İlk İslam Hümanistleri
  • Tarikat, Cemaat, Kadın
  • İslam Felsefesinde Mistik Bilginin Yeri
  • Ahlakın İnsani ve Dini Temelleri
  • Siyaset-Tarikat Gölgesinde Din ve Kadın

Şahin Filiz Alıntıları - Sözleri

  • Herkeste varolan vicdanın sesi farklı farklı çıkabilir. Çünkü insan, vicdanının sesini düşünme yoluyla kendi ilgi ve çıkarlarına göre ayarlayabilir. Bu nedenle vicdanın yönlendirilmesinde Tanrı ve Estetik beğeni de bulunmalıdır. (Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli)
  • Aşk ile ilişki arasında bir ilişki vardır ama aşk bir ilişki değildir. İşte bu yüzden ilişkiye ömür biçilebilir ancak aşka ömür bile etmez. (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Yapıp ettiği her şey, Aristoteles'in deyimiyle araç değerler, varmak istediği asıl hedef mutluluk ise, amaç değerdir. O halde felsefi sağaltım, tüm araç değerleri amaç değer uğrunda seferber etmek demektir. (Felsefi Sağaltım)
  • Kendini suçlamak, sorunla baş etmenin uygun bir yolu değildir. (Felsefi Sağaltım)
  • ‪Konfüçyüs’e göre, eğer halk, kanunlarla yönetilir ve cezalarla yola getirilmek istenirse, onlar kendilerini cezalardan kurtarmaya çalışacaklar, fakat hiç utanç duymayacaklardır. Eğer erdemle yönetilir ve terbiyeyle yola getirilirlerse, utanç duyacaklar ve iyiliği isteyeceklerdir.‬ (Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli)
  • Bundan böyle yüreğim kime aitse hayatım ve ölümüm de ona ait olacaktır (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Dışa haykırırken aslında içe serzenişte bulunmaktadır. (Felsefi Sağaltım)
  • Vicdan insan için son duraktır. Vicdanından aldığı sesi başkasına aktarırken değiştirebilir ama kendisiyle baş başa kaldığında aynı şeyi yapamaz. Bu noktada da bilginin, bilinçli oluşun önemi ortaya çıkar. (Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli)
  • Hasta olan insan değil, hastalığın kendisidir. Çözümlenmesi gereken sorun insan değil, sorunun kendisidir. (Felsefi Sağaltım)
  • O da sevsin beni... Aşk ateşi ikimizi birden sarıp sarmalasın... (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • "Aşk neye benzer ya Numan söylediklerini açık manalarla anlatsan." "İlk başta bir parıltı, göz kamaştıran bir ışıltıdır. O bir mucize , Allah'ın bir bağışı, büyülenme , gösterişli bir hediye ve hayranlığa varan bir şaşkınlıktır... Yaratılanı sevmeyen Yaratanını sevemez. Aşk, göğe ulaşmak için yer yüzünden doğar. (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Hakiki bir Müslümanın emevilerin yaptıklarını ölümüne kadar direnmesi gerek... Gücün ve güçlülerin yanında yer almak hakkın değil batılın yardakçısı olmak anlamına geliyordu. (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Kadınlar erkeklerin medenileşmesinde, erkeklerin derli-toplu davranış gösterme gayretlerinde çok önemli rol oynarlar. (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Bir eylem tarzının ahlaki olarak doğru, ötekilerin ahlaki olarak yanlış olduğunu söylemek, herkesin ikinci yerine birinciyi yapması için bir gerekçe sağlar ama insanların ikinci yerine birinciyi yapacaklarını garanti etmez. (Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli)
  • Yoksulluk, korku ve çaresizlik insanın doğa olaylarını eli kolu bağlı seyrettiği doğa olaylarına benzetilemez. (Felsefi Sağaltım)
  • Herkes hem başkalarıdır hem de başkalarının düşmanıdır. Herkes başkalarına dayanır, başkalarıyla yaşar, ancak başkalarına zarar vererek sevinir, onların acısından faydalanır. Ve ancak onların ölümüyle yaşar. (Ahlakın Aklı ve İnsani Temeli)
  • Beni gasp edilmemiş bir toprak parçasına gömün (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • “Severken, vicdan ezilmiyor, kalp ağrımıyor ve akıl tutulmuyorsa, o aşk değil, herkese duyulabilecek geçici bir beğeniden ibarettir.” (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • İnsanların en alim olanı meseleler etrafındaki farklı görüşleri en iyi bilen kimselerdir. (İki Aşkın Zülfikarı İmam-ı Azam)
  • Modern zamanların meydan okuyan bir akli sorunu, bir hastalık olmamakla birlikte "sağlıklı acı" olan varoluşsal düş kırıklığıdır. (Felsefi Sağaltım)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle