matesis
dedas

Bavulunu alan Midyat'a geldi

Ramazan Bayramı tatilini fırsat bilen yerli ve yabancı turistler kadim şehir Midyat'ın yolunu tuttu, Midyat'taki otellerde doluluk oranları yüzde 100'e ulaştı.
  • 14.04.2024 17:06

9 günlük Ramazan Bayramı tatilini fırsat bilen yerli ve yabancı turistler Kadim Şehir Midyat'ın yolunu tuttu. Onlarca medeniyetin izlerini taşıyan kadim kent, bayramın bereketini yaşadı. Tatil öncesi seçim yoğunluğunun ardından Mardin'de turizm sezonunun başlaması turizme yönelik faaliyet gösteren sektörlerde ciddi bir hareketlilik yaşandı. Son yılların en yoğun turistini ağırlayan Midyat'taki otellerde doluluk oranları yüzde 100'e ulaştı.

Tarihi ve turistik mekanların yeniden İhya ve İnşaası için kadim şehirde ciddi çalışmalarda bulunan Midyat Belediye Başkanı Veysi Şahin, Midyat'a yerli ve yabancı turistin gösterdiği ilgiyi memnuniyetle karşıladıklarını söyledi.

MİDYAT KADİM BİR HUZUR ŞEHRİDİR

Bayram tatili fırsat bilip, inanç, kültür ve tarih turizmine meraklı olan binlerce yerli ve yabancı turistin soluğu Midyat'ta aldığını kaydeden Başkan Şahin, "Midyat'ımız huzurun ve sukunetin şehridir. Bidyatımız onlarca medeniyete ev sahipliği yapmış kadim kültürlerin beşiğidir. Binlerde yıllık tarihi geçmişimizi Midyat Belediyesi olarak yeniden ihya ediyor, gelecek nesillere aslına uygun olarak koruyoruz. Bu güzellikleri şehrimize gelen misafirlerimize de tarihe yolculuk anlamında güzel bir seyir, hoş bir zaman dilimi olarak da unutulmaz anıların mekanı olarak kılıyoruz. Tarihi mekanlarımızı her zaman temiz tutuyoruz. Esnaflarımızla koordineli çalışmalar yürütüyoruz. Tarihi Süryani çarşımızı restöre ettik, yepyeni bir yüzle asırlar önceki haline geri döndürdük. Dünya'nın ilk telkari müzesini şehrimize kazandırdık. Şehrimize gelen misafirleri en iyi şekilde ağırlayıp, şehrimizde daha fazla zaman geçirip kalmalarını sağlayacak çalışmaların üzerinde yoğunlaşıyoruz. Midyat Belediyesi olarak, Tarih, kültür ve inanç şehri kimliğini pekiştirecek çalışmalarımız devam edecek. herkesi Midyat'a bekliyoruz" dedi.

ESNAFIMIZIN YÜZÜNÜN GÜLMESİ BENİ SEVİNDİRİYOR!

Bavulunu alan Midyat'a geldi diyerek, bayram tatilinde yaşanan yoğunluğun şehre ekonomik anlamda ciddi bir katkı sağladığına da işaret eden Başkan Veysi Şahin, "Midyat'ta bilinen tarihi turizm destinasyonlarımızın yanında Midyat'ın turizmdeki aydınlık geleceğini inşa edecek yeraltı mağara şehri ile kadim şehrin turizm kimliğini perçinleyeceğiz. Tarihte Mateate olarak bilinen şehrimizin yeraltına uzanan mağaraları çarşıları Turizm Bakanlığı'yla birlikte yaptığımız kazı çalışmalarıyla gün yüzüne çıkarıyoruz. Midyat'a gelen misafirleri binlerce yıl öncesine götürecek olan tarihi çarşılar ve mağaralarımız şehre ayrı bir anlam kazandıracak. Esnafımızın, turizmcilerimizin bayram tatili boyunca yüzünün güldüğünü görmek bu şehrin yöneticisi olarak beni fazlasıyla sevindirdi. Midyat'a gelen binlerce misafirlerimize çok daha fazlasını ekleyecek bir kazanımı sağlayacağız. Otellerimiz doldu, Coğrafik işaret aldığımız Midyat'ımızın ünlü telkarisi hem görücüye çıkıyor, hem de şehrimize maddi katkı olarak dönüşüyor. Kuruyemişçilerimiz şehrimizin lezzetlerini gelen misafirlerimize ikram ediyor hem misafirperveriliğimizi hem de ikram kültürümüzün genişliğinden küçük örnekler vererek yaşatıyor. Midyat Belediyesi olarak; Midyat'ı küllerinden doğurtup, geleceğe emin adımlarla ilerlemesini sağlayacak şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.