matesis
dedas

Mim Kemâl Öke kimdir? Mim Kemâl Öke kitapları ve sözleri

Türk Tarih ve Siyaset Bilimi Uzmanı, Ekonomi Profesörü, Yazar Mim Kemâl Öke hayatı araştırılıyor. Peki Mim Kemâl Öke kimdir? Mim Kemâl Öke aslen nerelidir? Mim Kemâl Öke ne zaman, nerede doğdu? Mim Kemâl Öke hayatta mı? İşte Mim Kemâl Öke hayatı...
  • 22.06.2022 06:00
Mim Kemâl Öke kimdir? Mim Kemâl Öke kitapları ve sözleri
Türk Tarih ve Siyaset Bilimi Uzmanı, Ekonomi Profesörü, Yazar Mim Kemâl Öke edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Mim Kemâl Öke hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Mim Kemâl Öke hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Mim Kemâl Öke hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Prof. Dr. Mim Kemâl Öke

Doğum Tarihi: 1955

Doğum Yeri: İstanbul, Türkiye

Mim Kemâl Öke kimdir?

1955 yılında İstanbul'da doğdu. Boğaziçi Üniversitesi'nde öğretim üyesi olan ÖKE, 1973 yılında Robert Koleji'nden mezun olduktan sonra İngiltere'ye giderek, Cambridge'de İktisat ve Tarih Fakültelerini bitirdi. Sussex (MA.), Cambridge (M.Phil) ve İstanbul (Ph.D.) üniversitelerinde uluslararası ilişkiler ihtisası yaptı. İhtisas sonrası Birleşmiş Milletler'de görev aldı.

Türkiye'ye dönüşünün ardından Türk dış politikası tarihine ilişkin araştırmalarını sürdürmüş olan ÖKE, Boğaziçi Üniversitesi’nde 1984'te doçent, 1990'da profesör oldu. Hem yazılı hem de görsel basında güncel siyasi gelişmeleri değerlendiren ve İngilizce, Arapça ve Urduca olmak üzere Türk dış politikası alanında 14 kitabı olan ÖKE'nin ayrıca üç de romanı bulunmaktadır.

Birleşmiş Milletler (1979) ve TRT'de (1983-89) danışmanlık yapmış olan Prof. Dr. Mim Kemal ÖKE, evli ve iki çocuk babasıdır.

Mim Kemâl Öke Kitapları - Eserleri

  • Günbatımı
  • Saraydaki Casus
  • Biat
  • Engel
  • Yaralı Ceylanlar Kulübü
  • Dervişin Seyir Defteri
  • Duvardaki Kan
  • Siyonizm ve Filistin Sorunu
  • Aşkın Ekolojisi
  • Sürgündeki Sevda
  • Dervişin Safa Defteri
  • Dervişin Sema Defteri
  • Ermeni Sorunu
  • Bilinmeyen Tarihimiz
  • Musul Komplosu 1918-1926
  • Kılıç ve Ney
  • Hilafet Hareketleri
  • Yaşanmamış Anılar
  • Musul - Kürdistan Sorunu
  • Türk Dünyası
  • Kaderle Dans
  • İlahlarla Dans
  • Irak Savaşı Günlüğü
  • Kutsal Topraklarda Siyonistler ve Masonlar
  • İngiliz Ajanı Binbaşı E.W.C Noel'in Kürdistan Misyonu (1919)
  • Musul Meselesi Kronolojisi
  • Adı Yemen'dir
  • Küresel Toplum
  • Cuntalar ve Cemaatler
  • Aşkla Dans
  • II.Abdülhamid, Siyonistler ve Filistin Meselesi
  • Din - Ordu Gerilimi
  • Derviş ve Komutan
  • Mevlana Jalaluddin Rumi and Sufism
  • Geçiş Sürecinde Orta Asya Türk Cumhuriyetleri
  • Ömer Fevzi Mardin Gazi ve Sufi
  • Milli Mücadele Dönemi'nde Yemen -Türkiye İlişkileri

Mim Kemâl Öke Alıntıları - Sözleri

  • Soruların cevabı için sabahı beklemek icap edecekti. Sabah bir türlü gelmek bilmeyecekti. Geldiğinde ise ben üzerime çöken gecenin ağırlığından silinip, ayağa bin bir güçlükle kalkabilecek, zor doğrultabilecektim belimi. (Duvardaki Kan)
  • Diyorlar ki: Tertemiz can, şu yuvadan, aşk kanadıyla uçup havalanamaz; yalan. (Dervişin Sema Defteri)
  • Evet, Musevilerin Batı'da baskı altında tutulduğu bir gerçekti ama onlar Türk sultanının hakimiyeti altında müreffeh ve barış içinde bir hayat yaşamaktaydılar (Siyonizm ve Filistin Sorunu)
  • Ne var ki bu dönemdeki en güçlü örgüt muhakkak ki "Kürdistan Teali Cemiyeti "dir. Molla Sait, Motkili Halil Hayali, ve Mukuslu Hamza Bey kurucularıdır. İlk kongrede Abdülkadir başkanlığa, Emin Ali (Bedirhan) ile Fuad Paşa yardımcılıklarına seçileceklerdir. Hamdi Baban ise katip-i umumiliğe getirilecektir. Bu cemiyet, İstanbul'daki yabancı misyonlarla diyalog kuracaktır. (Musul Komplosu 1918-1926)
  • .. O hikmetle birlikte açılımların da değişiyor. Önce kendini bulmak, kendini bulduktan sonra Allah'ı bulmak, Allah'ı bulduktan sonra O'nunla irtibat kurup topluma bu irtibatın önemini yani mutluluğun reçetesini anlatmak... Tarihe böyle baktığımızda, bütün dinlerin, dinselliklerin ve dahi felsefenin temel anlamının da insanın derûnunu keşfe çıkarmak olduğunu görüyoruz. Aralarında farklılıklar olabilir ama mistik düşüncenin temel amacı, benim "3A" dediğim (Âdem, Âlem ve Allah) arasındaki bütünlüğü, dördüncü bir "A" olan Aşk ile sağlamaktır. Bunu ıskalayanlar tarihi de ıskalamış olurlar. (Yaralı Ceylanlar Kulübü)
  • "Kapitalizm, kurduğu mülkiyetçi mekânlarla ufkumuzu, manzaramızı betonlarıyla, para binalarıyla karartmakta; güneşimizi çalmaktadır. Tabiat, gökyüzü, ekolojik çevre, kuşların göç yolları, toprak canlılığı mülkileştirilemez. Muhafazakârlığın kapitalist birikim için tabiata müdahalesi, kent yoksulları yanında tabiat yoksulluğu da oluşturmaktadır." (Aşkın Ekolojisi)
  • Hemen itiraf edeyim, Özallı yıllarda tasavvufa eğilimim yoktu. Varsa yoksa vatanı kurtarmak, bilimle Türk dış politikasının önünü açacağını düşündüğüm akademik meselelerle meşgul düm: Filistin, Ermeni, Musul sorunlarını araştırırken... Nereden bilebilirdim, yirmi küsur yıl sonra dergâhın kapısını çalacağımı... Ne denir ki. Her şeyin bir zamanı, daha doğrusu vakt-i zamanı varmış. İnsan "dem tutmayınca" olmuyormuş. O da nasibi varsa! (Dervişin Sema Defteri)
  • Eski kafalıyım ben. Sevda isterim. Öyle çilesi olmadan vuslat mı olurmuş? Yazmaz benim lügatımda (Engel)
  • Tarihi olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin pek zikredilmesi de Nahçıvan üzerinde bir tür nüfusu vardır ve Özal, o vefatından önce hayli ilgilendiği Orta Asya Türklüğü ne açılım gayretleri içinde Nahçıvan'ın çok özel bir kapı olabileceğini görmüştü. Şimdi bu Musul fırsatı ile o opsiyonu da devreye sokmak peşindeydi... (Musul Komplosu 1918-1926)
  • Kalemin doğrusu, mesuliyetini bilendir. (Sürgündeki Sevda)
  • Doğu dünyası geri olduğu için, ona incelik ve kişilik kazandıran gayretleri değil, Batı'nın kendi âlemini çekip çevirmesine karşı gösterdiği uyumdaki başarıdır. (Ermeni Sorunu)
  • Yazık, Tüketim Toplumu, insanı tüketiyor, insanlık tükeniyor. Çıkarlar-her ne pahasına olursa olsun-baş tacı, yani "in"; erdem, sosyal duyarlılık, insaniyetperverlik "out". (Dervişin Sema Defteri)
  • Dostlarım, sığınağımdı onlar benim. Eh, dost sığınak olmazsa ne işe yarar ki! (Biat)
  • Bir zamanlar kudretini viyana kapılarında,hind denizlerinde ispat eden atalarımızın evladı olduğumuzu bir parça düşünsek!..Bir parça bilsek ki,bir zamanlar koca Bizans imparatorluğunu kökünden koparıp atan,Avrupanın her köşesinden kabarıp gelen Haçlı tufanını adil kılıcımızın bir darbesiyle kenara fırlatan bizdik. (Günbatımı)
  • "Üzülerek belirtmeliyim ki, Ermeniler bugüne kadar fazlasıyla şımartılmışlardır. Onlara gösterilen sempati ve anlayış müstebit bir otoriteye karşı ayaklanan devrimcilere duyulan sempatiyi çoktan aşmıştır... Bugünkü ayaklanmaların aslında İngiltere'de örgütlenen ve İngiliz liberallerinin fazlasıyla değer verdiği Ermeni İhtilâl Komitesinin gizli tahrikleriyle gerçekleştiğini unutmamamız gerektiğine inanıyorum... Anadolu'da Ermeniler, Kürt komşuları gibi, kaba, bağnaz ve kan dökücüdürler; anarşist ve sosyalist fikirlerle donanmış maceracı ihtilâlcilerin kışkırtmalarıyla zülüm ve katliamda onlardan aşağı kalmazlar. Bir kez etnik ve dinî nefret ateşi Asya'da yanmaya görsün, bu alev bütün bölgeyi kapsayacak ve patlak veren bu feci yangından, İngiltere sorumlu tutulacaktır... Kendimize, bu politikanın hangi amaca hizmet ettiğini, İngiltere'nin başarı sağlamak için böylesine kirli ve haksız yollara başvurmasının gerekli olup olmadığını sormalıyız" (Vambery). (Saraydaki Casus)
  • Dünya üzerinde Türkler kadar Konuksever, misafir özleyen ve varını yoğunu ziyaretçisine harcayan bir millet daha yoktur.... Bizi de hangi obanın misafir edeceği kavgası ile neredeyse kan dökülecekti... (Saraydaki Casus)
  • Zihni esaret, fiziki esaretten beterdir. (Sürgündeki Sevda)
  • Dile ve söze bakılır sanma. Bizim baktığımız gönül ve haldir. Kalpte huşu varsa biz ona bakarız, görünüşte huşusuz da olsa... (Dervişin Seyir Defteri)
  • "Kaderden kaçılabilir mi? Ölüm bir kere kapıya dayanmış olsun!" (Duvardaki Kan)
  • "Hayatta ne arıyorsan osun." (Dervişin Seyir Defteri)

Yorum Yaz