O Güzel İnsanlar - Zeynep Oral Kitap özeti, konusu ve incelemesi

O Güzel İnsanlar kimin eseri? O Güzel İnsanlar kitabının yazarı kimdir? O Güzel İnsanlar konusu ve anafikri nedir? O Güzel İnsanlar kitabı ne anlatıyor? O Güzel İnsanlar PDF indirme linki var mı? O Güzel İnsanlar kitabının yazarı Zeynep Oral kimdir? İşte O Güzel İnsanlar kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...

Kitap

Kitap Künyesi

Yazar: Zeynep Oral

Yayın Evi: Cumhuriyet Kitapları Yayınları

İSBN: 9789944150316

Sayfa Sayısı: 415

O Güzel İnsanlar Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

'O Güzel İnsanlar', uzun yıllar boyunca düşünceleri, duyarlılıkları, eserleri ve eylemleriyle daha güzel, daha iyi, daha insanca ve hakça yaşanılan bir dünya özlemiyle yanıp tutuşanların öyküsüdür.

Zeynep Oral, ona yüreğini cömertçe açanları, sevgiyle, bilgiyle, sonsuz bir duyarlılıkla ele alırken aynı zamanda insanı 'insan' yapan evrensel çağdaş değerleri yüceltiyor kitabında.

Zeynep Oral´ın akıcı ve işlek kaleminden, Türkiye´nin aydınlık yüzünü yansıtan sanat insanlarının portresini sunuyoruz.

İşte o güzel insanlar:

Abidin Dino - Ahmed Arif - Aliye Berger - Aziz Nesin - Azra Erhat - Bedri Rahmi Eyüboğlu - Can Yücel - Eren Eyüboğlu - Fazıl Hüsnü Dağlarca - Fazıl Say - Füreya - Genco Erkan - Gülten Akın - Haldun Taner - İdil Biret - İsmet Ay - Leyla Gencer - Melih Cevdet Anday - Münir Ozkul - Nahit Hanım - Nâzım Hikmet - Onat Kutlar - Ruhi Su - Sıdıka Su - Salâh Birsel - Semiha Berksoy - Sezen Aksu - Yaşar Kemal - Yıldız Kenter - Zeynep Tanbay

(Tanıtım bülteninden)

O Güzel İnsanlar Alıntıları - Sözleri

  • "Siz Abidin Bey, mutluluğun resmini yapabildiniz mi?" Yanıtı şöyle oldu: "Mutluluğun değil ama sevincin resmini zaman zaman yaptım. Mutluluk süreklilik gerektiren bir şey. Resim tarihinde pek de yapabilen olmadı.Korkunun, çirkinliğin, sefaletin, mutsuzluğun yapıldı da, mutluluğun hayır..."
  • Bu öyküden geriye babasının şu öğüdü kaldı:" Sen sen ol, bir küncü(susam) tanesi haram girerse boğazına, evin yıkılır, bilmiş ol."
  • Ahmet Arif'ten, bana en büyük sevincini, en mutlu olduğu anı anlatmasını istiyorum: "Yaşamımda en büyük sevinci baba olduğum gün duydum. İnanır mısınız, tam iki yıl oğlumun nüfus kağıdını cebimde taşıdım. Cebimdeki sanki dünyanın en zengin cüzdanıydı. Oğlum olmuştu. Oğlum, dünyanın en güzel güvercini... Dünyanın en güçlü silahı..."
  • "Benim şiirlerimin tümü sevda şiiri... Hasret mi? Hasret elbet ki bir yangın... Bir türlü sarılamamak... Ama her an ha sarıldım, ha sarılacağım, şimdi kavuşacağımı yanıbaşında duymak... İnanmak..."
  • "Benim için şiir ya da öteki sanatlar, insan ilişkisi demektir. Şiir sevdadır, kavgadır, savaştır, barıştır, bolluk, berekettir, zulümdür, özgürlüktür."
  • Çok geçmeden "Şakalar" başlıklı köşesinin iki özelliğini fark etti... İlki: Etkili oluyordu, akılda kalıyordu.İkincisi: Çok çabuk yayılıyordu. " Bu iki özelliği kavrayınca üstüne üstüne yürüdüm. Nitekim on beş gün sonra tanınmıştım bile. Böyle giderse, seneye arabayla geçersin Babıali'den dediler. O zamanlar en büyük lüks, zenginlik arabaydı. Dedikleri çıktı. Bir yıla kalmadan arabayla geçiyordum Babıali'den. Ellerim kelepçeli, polis arabasıyla..."
  • Usta çırağa yol göstermezse, ustalığı nerde kalır. Benim bildiğim, ustanın iyisi yol gösteren değil, sevmeyi öğretendir. Ustanın iyisi yüreğinin kapılarını sonuna kadar açıp, sevgisini yağma ettirendir.
  • "Kurtarıcılar kurtara kurtara Kurtardılar memleketi memleket olmaktan"
  • Aliye Berger "bana öyle geliyor ki, büyük acısından sonra 'çocuk' kalmayı, çocukluğunu sürdürmeyi, çocukluğu sonuna dek sürdürmeyi seçti. ne kadarı gerçek, ne kadarı oyun kim bilebilir ki! bir kez sormuştum: -aliye hanım, eteklerinizin içine kumaş kelebekler dikermişsiniz... -evet doğru.şimdi de yapmak isterdim ama nerede o eski güzel kumaşlar... -ama etek içinde kimse göremez ki... -ilahi zeynep hanımcım, yürüken, eteklerim sallandıkça kelebeklerin öpüştüğünü ben biliyorum ya, o bana yeter..."
  • Bir şiirinde demişti ya: "Yaşamak düğünse ,sen orada gelindin/Seni soydum,Güler,dünyayı giyindim"... (Can Yücel)
  • İstanbul'la Romanya arasında gidip gelen mektuplar yetmiyordu susuzluğu gidermeye. Susadım Üç tane elma soydular üç tane portakal Nafile Bir bardak suyun yerini tutmadı Acıktım Kuş sütü,kuru üzüm getirdiler Nafile Bir çimdik somunun yerini tutmadı Seni düşündüm kadınım şükrederek Su gibi aziz olasın her daim Ekmek gibi mübarek
  • "Sevmek bu dünyayı çerden çöpten/Sevmek bir zerresini ziyan etmeden/Sevmek durup dinlenmeden sevmek"
  • "Saplantı gibi beslememiz gereken bir şey var. "diyordu, "acıları, yoklukları, yoksullukları, insana yönelik her türlü kötülüğü, işkenceyi yok etme. Toplumculuk diyoruz adına. Başkalarına acımayla değil, kendimize, kişiliğimize, insanlığımıza, özümüze, gizimize saygıyla besleniyor." Gülten Akın

O Güzel İnsanlar İncelemesi - Şahsi Yorumlar

Zeynep Oral'ı etkileyen insanlar, arkadaşları, dostları...Hepsiyle ilgili birebir yaşanmış hikayelerini paylaşıyor okurlarıyla yazar. Sade, akıcı bir dille...Hüzünlerini, sevinçlerini, pişmanlıklarını, acılarını... Kimisi benim de çok sevdiğim insanlar, kimisiyle ise bu kitap sayesinde tanıştım. İyi ki tanışmışım o güzel insanlarla! Hoşgeldiniz hayatıma! (Gecee)

Yazarın gazeteci kimliğinın dışında bende yer ettiği an bi AhmedArif belgeselinde ki olan konuşmasıydı hemen büyük bi merakla kitaplarını arastırdığımda bu harika eserle karsılastım. İyi ki Kitap , yazarın dönemde tanışma şansı bulduğu o güzel insanlarla yaptığı röpörtajları ve kişilerin kendisi üzerinde bıraktıkları duygularını içeriyor.Oldukça samimi bir dili var. Okurken yanlarındaymışcasına mutluluk veriyor. Bir çırpıda ,buyuk bir heyecanla bitirdiğim kitaplardan bir tanesidir. Kitapda ismi gecen güzel insanlardan bi kac tanesini yazmak isterim Abidin Dino Ahmed Arif Aziz Nesin Bedri Rahmi Can Yücel Fazıl Say Genco Erkal Günten Akın Münir Özkul Nahit Hanım Sezen Aksu Yıldız Kenter ve Canım YaşarKemal (Tuba kutlucakmak)

O Güzel İnsanlar PDF indirme linki var mı?

Zeynep Oral - O Güzel İnsanlar kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de O Güzel İnsanlar PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Zeynep Oral Kimdir?

İstanbul'da doğdu. İzmir Amerikan Kız Lisesi ve Paris Yüksek Gazetecilik Okulu'nu bitirdi. Sorbonne Üniversitesi Tiyatro Araştırmaları Enstitüsü'ne devam etti. 1968 yılından 2001 yılına kadar Milliyet Gazetesi'nde çalıştı. 1972'de arkadaşlarıyla birlikte Milliyet Sanat Dergisi'ni kurdu. Gazeteci olarak, insan hakları, kadın sorunları ve gezi yazılarıyla, araştırma dizi yazı ve seri röportaj dallarında sayısız ödül kazandı.

Türkiye Tiyatro Eleştirmenleri Birliği, Nazım Hikmet Vakfı, Türkiye - Yunanistan Dostluk ve Barış Derneği, KA-DER (Kadın Adayları Destekleme ve Eğitme Derneği), Ana - Kültür Vakfı, "WINPEACE" (Türkiye ve Yunanistan Kadınları Barış Girişimi) gibi kuruluşların kurucularından. Bunların yönetiminde görev aldı. Türkiye Yazarlar Sendikası, PEN ve Türkiye Gazeteciler Cemiyeti üyesi.

Yayınlanmış 15 kitabı vardır. Bunlardan dördü "Katmandu'dan Meksika'ya", "Kara Sevda", "Bu Cennet Bu Cehennem", "Uzak Doğu'm" (Tümü Doğan Yayıncılık) gezi kitaplarıdır.

Mimar Ahmet Oral'la evli. Emre ve Kerem Oral'ın annesi. Lara, Yuna, Aslan, Maya , Emma, Noa ve Tara'nın büyükannesi.

Zeynep Oral Kitapları - Eserleri

  • Kadın Olmak
  • Tutkunun Romanı Leyla Gencer
  • O Güzel İnsanlar
  • Bir Ses
  • Bu Cennet Bu Cehennem
  • O Büyülü İnsanlar
  • Kara Sevda
  • Direniş ve Umut - Reha İsvan
  • Uzak Doğu'm
  • Katmandu'dan Meksika'ya
  • Sözden Söze
  • Esintiler 80'li Yıllar
  • Meslek Yarası
  • Esintiler 90'lı Yıllar
  • Konuşa Konuşa
  • Yaz Düşüm Yaz
  • Esintiler 2000-2010
  • Karanlıktaki İşık
  • Yaz Yüreğim Yaz

Zeynep Oral Alıntıları - Sözleri

  • Yeryüzü, işkenceyi sistemli ve yaygın bir biçimde uygulayan ülkelerle dolu… Yeryüzünde, işkenceyi yaygın ve sistemli bir biçimde uygulayan her ülke, “hayır, bizde işkence yoktur” diyor. (Kadın Olmak)
  • " İşçinin yerini makine aldıkça, işten ilk çıkartılacak olan kadınlardır. " (Kadın Olmak)
  • Bir memleket ne kadar zaafa uğrarsa uğrasın, biyolojik hayat şartları tamamen sönmediği müddetçe, orada hamle yapan, hamle yapmaya hazır bir gençlik daima bulunacaktır. (Sözden Söze)
  • Christine Delphy'ye göre, ev içi üretimi, erkeklerin kadınları ekonomik olarak sömürmeleri dolayımıyla karşılıksız olarak gerçekleştirilir ve evlilik kurumuna dayanır. Patriyarkanın ekonomik temellerini oluşturan ev içi üretim tarzının hedefi ev içi üretimidir. (Kadın Olmak)
  • Olmayacak şeylerle tutturarak, öfkelenerek, kızarak, çevresindekilerin üzerine yürüyerek ama en çok için için kendini yiyerek, tansiyonu yükseltiyordu.Buna gereksinimi vardı. Önce kendi içindeki ateşi tutuşturuyordu. O ateş bir kez tutuştu mu, sahnede volkan gibi patlıyordu, fırtına gibi esiyordu. Müzikolog, eleştirmen, sıradan opera dinleyicisi ... İtalya’da kiminle konuştuysam, Leyla’nın “antre”lerini unutamıyorlar: “Sahneye girdiği an, hepimizi kendi ateşiyle tutuştururdu.” (Tutkunun Romanı Leyla Gencer)
  • ...Damıta damıta çoğalttığım sevgiye, ufalaya ufalaya biriktirdiğim acıyı kattım: Korkuyu hesaba katmadan. Yasakları da. Öyle çok değişiyordu ki yasaklar." (Yaz Yüreğim Yaz)
  • bu kitap bir Türkiye şarkısı (Bu Cennet Bu Cehennem)
  • Gençliğe güveniniz. Zaten başka neye güvenebilirsiniz? (Sözden Söze)
  • “ Sevgili Gencer, size en içten gözyaşlarımı borçluyum. Böyle bir borcun altından nasıl kalkılır bilmiyorum. Size bütün kalbimle teşekkür ediyorum. Poulenc.26 Ocak 1957, Milano” (Tutkunun Romanı Leyla Gencer)
  • Çok geçmeden "Şakalar" başlıklı köşesinin iki özelliğini fark etti... İlki: Etkili oluyordu, akılda kalıyordu.İkincisi: Çok çabuk yayılıyordu. " Bu iki özelliği kavrayınca üstüne üstüne yürüdüm. Nitekim on beş gün sonra tanınmıştım bile. Böyle giderse, seneye arabayla geçersin Babıali'den dediler. O zamanlar en büyük lüks, zenginlik arabaydı. Dedikleri çıktı. Bir yıla kalmadan arabayla geçiyordum Babıali'den. Ellerim kelepçeli, polis arabasıyla..." (O Güzel İnsanlar)
  • Robotlaştırmak, insanın onurunu, insan iradesini, insanı yok etmektir! İradesiz insan ne işe yarar, neye sahip çıkabilir! (Direniş ve Umut - Reha İsvan)
  • Volkanın patlaması için yangının başlaması, kıvılcımların tutuşması gerek Fırtınanın kopması için de rüzgarın şiddetlenmesi... Leyla temsil öncesinde kendini şarj ediyordu. (Tutkunun Romanı Leyla Gencer)
  • Hapishanede insan tanımak, dışarıda tanımaktan farklı, orada numara falan kalmıyor. (Sözden Söze)
  • "Ben herkesin arasında yalnız bir insanım. Yalnızlığım bir yapıttaki sözcüklerin yalnızlığına benzer... Yapıtta binlerce sözcük var. Hepsi birden bir gerçeği söyler, hepsi de teker teker yalnızdır. Benimki böyle bir yalnızlık..." (Sözden Söze)
  • “Anne biz ne yaptık da bunları hak ettik? “ Sorma çocuğum. Artık sorma... Kimsenin sana yanıt verebilecek yüzü yok. (Kadın Olmak)
  • Usta çırağa yol göstermezse, ustalığı nerde kalır. Benim bildiğim, ustanın iyisi yol gösteren değil, sevmeyi öğretendir. Ustanın iyisi yüreğinin kapılarını sonuna kadar açıp, sevgisini yağma ettirendir. (O Güzel İnsanlar)
  • "Avrupa'da... Makinelerin dişlileri habire öğütür. En çok da sevinci, sabrı, direnişi, coşkuyu öğütür..." (Birleşmiş Milletler, J. Wiedel) (Kadın Olmak)
  • Korkmuyorum demek, insan değilim demektir. Toplumsal korku kötü. Onu duymamak gerek. (Sözden Söze)
  • "Gönlümle kafamı edemedim eş / Biri 70 yaşında biri 25." (Sözden Söze)
  • "Siz Abidin Bey, mutluluğun resmini yapabildiniz mi?" Yanıtı şöyle oldu: "Mutluluğun değil ama sevincin resmini zaman zaman yaptım. Mutluluk süreklilik gerektiren bir şey. Resim tarihinde pek de yapabilen olmadı.Korkunun, çirkinliğin, sefaletin, mutsuzluğun yapıldı da, mutluluğun hayır..." (O Güzel İnsanlar)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle