A. S. Byatt kimdir? A. S. Byatt kitapları ve sözleri

İngiliz Yazar ve Şair A. S. Byatt hayatı araştırılıyor. Peki A. S. Byatt kimdir? A. S. Byatt aslen nerelidir? A. S. Byatt ne zaman, nerede doğdu? A. S. Byatt hayatta mı? İşte A. S. Byatt hayatı...

BİYOGRAFİ
İngiliz Yazar ve Şair A. S. Byatt edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında A. S. Byatt hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. A. S. Byatt hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte A. S. Byatt hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Antonia Susan Drabble

Doğum Tarihi: 24 Ağustos 1936

Doğum Yeri: Sheffield, İngiltere

A. S. Byatt kimdir?

A. S. Byatt (Antonia Susan Drabble) 24 Ağustos 1936 doğumlu İngiliz şair, romancı ve yazar. En önemli yapıtı olan Tutku (Possession: A Romance) 1990 yılında yayınlanarak ona Man Booker Ödülünü kazandırmış, 2002 yılında ise Amerikalı yönetmen Neil LaBute tarafından beyazperdeye aktarılmıştır.

Romanlarında gerçekçi, doğalcı ve fantastik öğeleri birlikte kullanan Byatt İngiltere'nin en önemli yazarlarından birisi kabul edilmektedir.

Hikaye kitabı Matisse Öyküleri (Matisse Stories) İyi Şeyler Yayıncılık tarafından, Küçük Kara Hikayeler Kitabı (Little Black Book of Stories) veOyun (The Game) Alkım Kitabevi tarafından, Çeşm-i Bülbülün İçindeki Cin (Djinn in the Nightingale's Eye) ise Yapı Kredi Yayınları tarafından Türkçe olarak yayınlamıştır.

A. S. Byatt Kitapları - Eserleri

  • Ragnarök
  • Bülbülün Gözündeki Cin
  • Matisse Öyküleri
  • Sahipler
  • Çocukların Kitabı
  • Oyun
  • Küçük Kara Hikayeler Kitabı
  • The Virgin in the Garden

A. S. Byatt Alıntıları - Sözleri

  • Efsanelerde ve gerçekte yaşanmış öykülerde bir savaşı kazanmanın iki yolla mümkün olduğundan bahsedilir... Rakibe oranla çok daha üstün bir kuvvete sahip olmak veya umutsuz fakat yiğitçe bir son duruş ortaya koymak. (Ragnarök)
  • Sözcüklere dökülmeyen şeyler insanın damarlarında, beyin hücrelerinde, sinir uçlarında güçlü bir yaşam sürdürürler... (Bülbülün Gözündeki Cin)
  • “Akarsu ve şimşeği çağrıştırdıkları için yılanlara tapılıyor. Bize can veren bir yaşam simgesi olarak.” (Oyun)
  • Ama Buddha’dan biraz çekiniyor çünkü neyin nesi olduğunu bilmiyor çünkü besbelli buna gerçekten tapınılıyor, yalnızca bir süs değil. (Matisse Öyküleri)
  • “Sözcüklere dökülemeyen şeyler insanın damarlarında, beyin hücrelerinde, sinir uçlarında güçlü bir yaşam sürdürürler.” (Bülbülün Gözündeki Cin)
  • . Beni yakmana izin veremem, sana direnemem. "Hiçbir insan ateşte duramaz ve tüketilemez." ... (Sahipler)
  • Her seferinde söz konusu kaderi büyüler,sihirler aracılığıyla değiştirmeye uğraşırlar ve her seferinde araya karıştırılan bu büyüler yalnızca kaderin değişmezliğini ortaya çıkarır (Bülbülün Gözündeki Cin)
  • Hayat çoğunlukla böyledir zaten. Çok gecikerek, yetersiz sebeplerden ve belki de yanlış yönde istikrarlı ve düzenli olmayı öğreniriz. (Sahipler)
  • “Yalnızca akılsızların dilekleri ters döner. Yani kendini bilmeyenlerin ve düşünmeyenlerin.” (Bülbülün Gözündeki Cin)
  • “Her şeyi herkese anlatırdı hep; insan ne çok şey anlatırsa anlatsın, yine de söylenemeyen derin bir gizemin mutlaka kalacağı, böylece sırların tümüyle ele verilmiş olmayacağı ilkesine dayanarak hiçbir şeyi saklamazdı.” (Oyun)
  • . Mor karanlıkta, gümüşi öpücükte dünyayı unut, mutluluğunu yakala. ... (Sahipler)
  • “Çocuklukta almayı öğrenenlerin, yetişkin olarak da almak için hazırlıklı olduklarını düşünmeye başladım” (Oyun)
  • İnsan kendisine sunulandan fazlasını istememeli — daha erdemli bir davranış olduğundan değil, çünkü böyle yaparsa elindekinden de olur. (Oyun)
  • Uzak ülkedeki o tohum da Yere kadar eğilen kocaman bir ağaç olmuş, Tomurcuklanmayan, o kuru badem dalı Sonsuzluğa değmiş. (Oyun)
  • Kendi ayakları üstünde duran kişiler, sevgi ve nefreti bir arada duyumsayabiliyor. (Matisse Öyküleri)
  • Kaybolursun (Küçük Kara Hikayeler Kitabı)
  • Unutmayalım ki biz, içine doğmuş olduğu dünyanın tükenişini kendi eliyle hazırlayan ve dahası, bu süreci hızlandırmak için adeta özel gayret gösteren bir hayvan türüyüz. (Ragnarök)
  • Nietzsche Efsanelerini yitirmiş her kültür, aynı zamanda tabiatından gelen yaratıcılık yetisini de yitirmiş demektir. Ancak mitoslarca sarmalanmış bir ufuk bir kültürü bütün halde tutabilir. Hayal gücünün bahşettiği ayrıcalıklı yetiler ile Apolloncu rüyayı gelişigüzel bir düzensizlikten ve başıboşluktan koruyan yegâne şey mitosun kendisidir. Efsane karakterleri, aynı zamanda her yerde bulunabilen fakat asla fark edilmeyen ve gelişim çağındaki bir çocuğun zihnini etki altına alırken yetişkin bir adamın yaşamına ve geçmişten bu yana vermiş olduğu mücadelelere yorum getiren ruhani gardiyanlar gibidir. (Ragnarök)
  • “Eskisi kadar sağlam değil dünyamız, Gerçekleri konuşmak gerekirse.” (Bülbülün Gözündeki Cin)
  • “Mezhebi geniş yetiştirilenlerin bunu dengelemek için bağnazlaştığını, hizaya sokulan ve cezalandırılanların ise bohem olup çıktıklarını düşünesi geliyor insanın.” (Oyun)

YORUMLAR

YORUM YAZ!

Yorum Ekle