tatlidede
dedas
tatlidede
Fuar

Nazan İpşiroğlu kimdir? Nazan İpşiroğlu kitapları ve sözleri

Sanat Tarihçisi-Batı Müziği Sanatçısı Nazan İpşiroğlu hayatı araştırılıyor. Peki Nazan İpşiroğlu kimdir? Nazan İpşiroğlu aslen nerelidir? Nazan İpşiroğlu ne zaman, nerede doğdu? Nazan İpşiroğlu hayatta mı? İşte Nazan İpşiroğlu hayatı... Nazan İpşiroğlu yaşıyor mu? Nazan İpşiroğlu ne zaman, nerede öldü?
  • 24.01.2023 03:00
Nazan İpşiroğlu kimdir? Nazan İpşiroğlu kitapları ve sözleri
Sanat Tarihçisi-Batı Müziği Sanatçısı Nazan İpşiroğlu edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Nazan İpşiroğlu hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Nazan İpşiroğlu hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Nazan İpşiroğlu hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 29 Ekim 1923

Doğum Yeri:

Ölüm Tarihi: 25 Ağustos 2015

Ölüm Yeri:

Nazan İpşiroğlu kimdir?

1923 yılında doğdu. İstanbul Üniversitesi'nde felsefe ve sanat tarihi okudu. İstanbul Belediye Konservatuvarı'nda piyano, Freiburg Yüksek Müzik Okulu'nda çembalo ve oda müziği eğitimi gördü.

Çalışmalarını eşi Mazhar Şevket İpşiroğlu ile birlikte sürdürdü. 70'li yıllarda, bizde pek tanınmayan bir çalgı olan çembaloyu ve barok müziği tanıtmak için, kendisinin de kurucuları arasında bulunduğu 'İstanbul Barok Müzik Topluluğu'nda çalışmaya başladı. Yirmi yılı aşkın bir süre, oda müziği konserleri verdi.

Son yıllarda çağımızın önemli sorunlarından biri olan sanatların sınırlaraşırılığı ve sanatlararası etkileşim üzerinde çalıştı.

Nazan İpşiroğlu Kitapları - Eserleri

  • Sanatçı Gözüyle Köpek
  • Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida
  • Resimde Müziğin Etkisi
  • Bugünden Düne Dünden Bugüne
  • Görsel Sanatlarda Alımlama ve Sanatlararası Etkileşim
  • Sanattan Güncel Yaşama
  • Bir Kitap Hazırlıyoruz
  • Alımlama Boyutları ve Çeşitlemeleri Resim
  • Resimlerle Konuşalım
  • 20. Yüzyıl Sanatında J. S. BACH
  • Karşılaşmalar ve Düşündürdükleri

Nazan İpşiroğlu Alıntıları - Sözleri

  • "O zaman ister istemez alışılmış görünüşleri kırarak eşyanın özüne gidecek, onları birbirinden ayıran yanlarıyla değil, birleştiren yanlarıyla göreceksin. Karşındaki ağaç erik ya da armut ağacı olmayacak, bütün ağaçların ağacı olacak, daha doğrusu ağaçları aşıp sana bütün doğadan haber verecek; hem varlığın hem de senin bir parçan olacak." (Resimde Müziğin Etkisi)
  • "Kanıtla, temellendir, destekle, kur ve düzenle... Hepsi iyi ama bunlarla bütünlüğe erişemezsin. Çünkü sanat yasaların üstündedir." (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Schopenhauer Almanya'daki ilk hayvanları koruma derneğinin (1830) kurucularından. Hayvan haklarının amansız bir savunucusu. Yaşamı süresince her zaman bir köpeği olmuş. Köpek ölünce hemen yeni bir köpek alır ve aynı adı koyarmış: Atman ( Sanskritçe soluk, nefes). Schopenhauer'in köpeğe insandan çok değer verdiği, köpeğine kızınca ona "insan" diye çıkıştığı söylenir. (Sanatçı Gözüyle Köpek)
  • Sabır ! Zaman gösterecek değerli olanı, kalıcı olanı (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • "İnsan yüzü için yeni bir biçim bulma zorunluluğunu duyuyordum, büyük sanatın sadace dinsel duyguyla yaratılabileceğini anlamıştım. Bu da ancak insan yüzünde gerçekleşebilirdi. Sanatçının iç-dünyasında duyduğu tanrısallığın renk ve biçimle iletilebileceğini anlamıştım. Ve yine anlamıştım ki sanat yapıtı, görselleşen Tanrı; sanat da Tanrı'ya duyulan özlemdir." Manzara ve insan yüzü Jawlensky' nin sanatının ana konusuydu. (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Aşka zorlayamam seni, Ama özgür de bırakmayacağım” - (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • "ben şiirsel yazamıyorum; şair değilim." diyor. Sözcükleri gölge ve ışık etkisi verecek gibi düzenleyemiyorum; ressam değilim. Duruşumu, davranışlarım (Gesinnungen) ve düşüncelerimi (Gedanken) yüz ve beden diliyle bile ifade edemiyorum; dansçı değilim. Ama bunu seslerle yapabiliyorum; ben müzikçiyim (musicus)." (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • Kusura bakmayın ama gerçek müzik ve resim canınızı yakandır. (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Bugünde Aramazsan Eğer Bunda Bir Kasıt Var Derim (Bugünden Düne Dünden Bugüne)
  • Aydınlanma düşününü ritüel olarak sahneye taşıyan bir gizem (mister) oyunu. Bir "aydınlanma ritüeli". İnsanın değişimini, uyumlamayla yüceldiğini, eski deyişle kemale erdiğini anlatan bir mister oyunu... (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • Klee sanatında uyguladığı bir yöntemi şu sözlerle açıklar:"Doğa savurgandır, sanatçıya gelince o tutumlu olmak zorundadır. Doğa kimi zaman kargaşaya yol açacak denli konuşkandır, sanatçıya düşense susmayı bilmektir... Bütünün etkisini kısıtlamamak için ayrıntılara gitmemeli. Bütünlüğe erişebilmek için hesaplı ve tutumlu olmalı. " (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Onun aradığı devingenlik, oluşum, değişim gibi kavramlar değildi. Bütün bunların üstünde olan bağlayıcı ilkeydi aradığı. Bunu da maddeden arınmış, tinselleşmiş insanda buluyordu. (Resimde Müziğin Etkisi)
  • "Sadece her rengin değil, her biçimin de tınısı vardı. Noktanın bile... Noktanın geleneksel tınısı sessizlikti." (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Genelde Berlinliler müzikteki yeniliklere hoşgörüyle bakmıyorlardı. "Mozartlaşma" (Gemozarte) diye bir deyim ortaya çıkmıştı. (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • Bence hiçbir nesne gerçekliğin belli bir biçiminin tutsağı değildir. Taş, bir duvar ya da bir yontunun parçası, öldürücü bir silah, kumsalda bir çakıl ya da başka bir şey olabilir, tıpkı elimdeki eğenin bir dönüşüme uğrayıp kullanım işlevine göre ayakkabı çekeceği ya da kaşık olabileceği gibi. Bu olgunun anlamını ilk defa Birinci Dünya Savaşı'nda bir asker çöp kovasının üzerinde birkaç delik açarak mangal haline getirdiğinde kavradım. Bu gündelik olayın benim için şiirsel bir anlamı vardı. Her şeyi farklı bir gözle görmeye başladım. (Resimde Müziğin Etkisi)
  • "Sanat her şeydir," diyor J. Tinguely, "her şeydir, sınırsızdır ve her zaman tanımlanamaz." (Resimde Müziğin Etkisi)
  • Antropozofinin temel düşüncesi insanın tin (düşünme) - ruh (duyma) - beden (isteme) bütünlüğüdür. (Mozart ve Verdide İnsan Sihirli Flüt ve Aida)
  • Müziğin imge uyandırması gerektiği, eğer uyandırmıyorsa ya o parçanın anlaşılmadığı ya da iyi bir beste olmadığı öylesine yaygın bir düşüncedir ki... Ancak yanlış ya da pek basit bir düşünce böylesi yaygınlaşabilir. (Resimde Müziğin Etkisi)

Yorum Yaz