tatlidede
tatlidede

Bülent Diken kimdir? Bülent Diken kitapları ve sözleri

Öğretim üyesi Bülent Diken hayatı araştırılıyor. Peki Bülent Diken kimdir? Bülent Diken aslen nerelidir? Bülent Diken ne zaman, nerede doğdu? Bülent Diken hayatta mı? İşte Bülent Diken hayatı...
  • 23.09.2022 23:00
Bülent Diken kimdir? Bülent Diken kitapları ve sözleri
Öğretim üyesi Bülent Diken edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Bülent Diken hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Bülent Diken hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Bülent Diken hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 1964

Doğum Yeri:

Bülent Diken kimdir?

1964 doğumlu. Üniversite öğrenimini Danimarka'da kent planlaması dalında tamamladı. Halen Lancaster Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde öğretim üyesi. Araştırma alanları sosyal teori, siyaset felsefesi, sinema, kentleşme ve göçmenlik üzerinde yoğunlaşıyor. Başlıca kitapları Strangers, Ambivalence and Social Theory (Yabancılar, Müphemlik ve Sosyal Teori, Ashgate, 1998), The Culture of Exception (İstisna Kültürü, Routledge, 2005, Carsten B. Laustsen ile birlikte) ve Nihilism'dir (Nihilizm, Routledge, 2009).

Bülent Diken Kitapları - Eserleri

  • Filmlerle Sosyoloji
  • Nuri Bilge Ceylan Sineması
  • Nihilizm
  • İsyan, Devrim, Eleştiri

Bülent Diken Alıntıları - Sözleri

  • Aslında bağışıklık kaybının nedeni edilgin nihilizm kültürü, edilgin nihilizmin “aşırı koruma” gayreti gibi görünür; işsiz bırakılan “antikorlar”ın içinde yaşadıkları organizmayı hedef alması gibi, nefrette de “ kendine yönelik saldırganlığa ve bir öz-bağışıklık hastalığına çok benzemektedir. (Nihilizm)
  • Nietzsche de demokrasinin paradoksal bir kavram olduğunu düşünür çünkü demokrasi her zaman, (siyasi olmaktan ziyade) üzerine ahlaki bir adalet talebi kılıfı geçirilmiş mükemmel bir hınç ortamına dönüşebilir. (Nihilizm)
  • Sinemacı ile sosyolog rekabet içindedir, zira ikisi de toplumsal yaşamın temsillerini ortaya koyar. (Filmlerle Sosyoloji)
  • Cüce, “ zamanın kendisi bir döngü “ dediğinde Zerdüşt, “ bunu çok hafife alma “ der. Geri dönen, bizi şimdiki zamanı geçmekte olan bir an olarak düşünmeye, oluş olarak görmeye iten, farktır. Bu anlamda varlık, oluşa karşıt değildir, oluştur. Varolan, mevcut, sadece geçmişle değil, gelecek olanla, gelecekle de bağlantılıdır. (Nihilizm)
  • İçindeki her şeyin zaten yaratılmış olduğu bir dünyada yaratıcı olma imkanı bulunmadığına göre, keder kaçınılmazdır (Nihilizm)
  • "fikir" şimdiki durumumuzu imkânlar prizmasından geçirerek düşünmemizi sağlayan şeydir. Fikir diye bir şey olmasa toplumsal yaşam salt/çıplak tekrara, aynının bitmek bilmeyen Sisyphosçu bir yinelemesine döner. (İsyan, Devrim, Eleştiri)
  • Sinema, başkalarının yaşamlarına katılmayı ve onlarla özdeşleşmeyi mümkün kılar, böylelikle tutucu bir ev kadını film aracılığıyla bir fahişeyle empati kurabilir. (Filmlerle Sosyoloji)
  • Aslında hınç insanı “ bir süreliğine kendini küçültüp boyun eğmeyi “ bilir. Ben kiniğim ama beni çevreleyen toplum benden daha kinik; ben kötüyüm ama sen benden betersin. (Nihilizm)
  • “Kötü olan aslında biziz. Kötülüğe karşı savaş başkalarına kafa tutmak değil, kendimizle ve kendi arzumuzla yüzleşmektir. Bu bakımdan Sineklerin Tanrısı hepimizin içinde örtük bir biçimde bulunan faşizmin öyküsüdür.” (Filmlerle Sosyoloji)
  • Bir bakıma sinema, bir tür toplumsal bilinçdışı işlevi görür. (Filmlerle Sosyoloji)
  • Asıl mesele özgürleşmektir, gidişatın özgürlük olması değil. "Özgürlüğün garantisi özgürlüktür." (İsyan, Devrim, Eleştiri)
  • Film kendi kendine sergileyen, kendi kendine konuşan, kendi hakkındakileri öğrenen bir ideolojidir. (Filmlerle Sosyoloji)
  • Çağdaş toplum bir yandan sistematik olarak “tutunamayanlar” yaratırken bir yandan da bu durumu bir kader olarak, kişinin kendi hatası olarak resmeder. (Nihilizm)
  • Nuri Bilge Ceylan şunu demiş: “Mütevazılık falan hiçbir zaman gerçek bir üst değer olamamıştır bizde. Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız saygı hemen azalmaya başlar, hissedersiniz…” (Nuri Bilge Ceylan Sineması)
  • İnsanın kötülüğe hizmet etmek için ille de psikopat olması gerekmez. Düşünmemek ve vurdumduymazlık yeterlidir. (Filmlerle Sosyoloji)
  • Radikal değişimi hayal edemeyen siyaset-sonrası bir toplum bizimkisi. Siyasetin hiper-siyasete dönüştüğü "tek boyutlu" bir toplum. (İsyan, Devrim, Eleştiri)
  • "Üşümesin diye üstünü örtüğünüz birinin cenazesine katılmadan dünyayı anlayamazsınız" (Nuri Bilge Ceylan Sineması)
  • Hiç şüphesiz, sinema bugün toplumsal farklılıklara dair bilgilerin yayılması açısından en önemli alanlardan biri. (Filmlerle Sosyoloji)
  • "...Ebedi adalet kanunlarına iyi niyetli insanların hayali denirdi kibirli bir tavırla; biz bunları görkemli gerçekliklere dönüştürdük. Ahlak eskiden felsefecilerin kitaplarında olurdu, biz onu milletlerin yönetimine soktuk." (İsyan, Devrim, Eleştiri)
  • Demokrasi tam olarak nedir diye sorulduğunda Deleuze “muhtemelen ben hiç görmedim” diyerek yanıt verecektir, tıpkı Anti-Oedipus’taki favori cümlesinde, “Hayır, şimdiye kadar hiç şizofrenik görmedik” dediği gibi. (Nihilizm)

Yorum Yaz