matesis
dedas

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah - Westcott&mathers Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kimin eseri? Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kitabının yazarı kimdir? Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah konusu ve anafikri nedir? Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kitabı ne anlatıyor? Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah PDF indirme linki var mı? Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kitabının yazarı Westcott&mathers kimdir? İşte Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...
  • 18.06.2022 12:00
Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah - Westcott&mathers Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kitap Künyesi

Yazar: Westcott&mathers

Çevirmen: Murat Sağlam

Yayın Evi: Hermes Yayınları

İSBN: 9789756130091

Sayfa Sayısı: 167

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

Efsaneye göre, dört bin yıl önce Hz.İbrahim tarafından yazılmış olan Oluşum Kitabı anlamına gelen Sefer Yezirah, Kabala'nın en eski temel kitabıdır. Türkçe olarak ilk defa yayınlanan bu eserde evrenin oluşumu insanın ruhsal yapısı ve evrendeki yerini içeren Kabala'nın ana hatları verilmektedir.

Eserin daha iyi anlaşılması için, Kabala'nın anlamı, önemi, mistik öğretileri ve ezoterik şifrelerini açıklayan benzersiz Westcott ve Mathers'ın yazdıkları Kabalaya Giriş ve Açımlanmış Kabala eserlerini de kitabın girişine ekledik. Bu eserler Kabala'yı anlamakta ilk adımlarını atanlar için önerilen başyapıtlardır.

(Tanııtm Bülteninden)

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah Alıntıları - Sözleri

  • "Kitab-ı Mukaddes"in elinizde sır kapılarını açacak bir anahtar olmadığı sürece belirsiz ve manasız gelen birçok ifade içerdiğini fark etmeye başlıyorlar. Bu anahtar Kabala'da verilmiştir.
  • Düşünen insanlar (...) tarih boyunca belki de en çok yanlış anlaşılan kitap, "Kitab-ı Mukaddes"in elinizde sır kapılarını açacak bir anahtar olmadığı sürece belirsiz ve manasız gelen birçok ifade içerdiğini fark etmeye başlıyorlar. Bu anahtar Kabala'da verilmiştir.
  • Beşeri ruhlar şimdiki dünyamızdan önce var olan yüksek âlemde önceden vardılar. Bedenlenmemiş insan ruhları Üst Oda veya Hazine Odasında ikamet ederler. Burada her bir ruh veya egonun hangi fiziksel bedene gireceğine karar verilir. Dünyevi yaşam veya yaşamlardan sonra her bir ruh sonunda Tanrıyla birleşmek üzere arındırılır.
  • Monoteizm (tektanrıcılık), politeizm (çoktanrıcılık) ve panteizm (kamutanrıcılık) arasında ayırt etmeye gelince, bu farklılık İsiniye için neredeyse yoktur. Aslında tek bir Tanrı ve bölünmez bir varlık gibi birbirleriyle iç içe kenetlenmiş, hareketleri birlik içinde icra edilen ve hareketleri çoğul olan bir birliğin Yüce Güçlerinin ahengi arasında fazla fark yoktur.
  • Tekvin Bab 1:26'da "ve Elohim dedi: Suretimizde insan yapalım..." ve yine, ancak onun çoğul olduğu işaretini farkında olmadan, değiştirmeden bıraktılar (Bab 1:27), zira eğer Elohim kendisi hem eril ve dişil değilse, Adam nasıl oluyor da Elohim suretinde dişi ve erkek olarak yaratılıyor [Tevrat, Tekvin, Bab 1:27 (...)]? Elohim kelimesi dişil tekil ALH, Eloh'e çoğul eki IM ilave ederek çoğul bir kelimedir. Ancak IM eki genelde eril çoğul bir kelimeyi sonlandırır ve burada dişil bir kelimenin sonuna eklenmiştir.
  • İbrahim, Mısır'da sırların bir kısmının ifşa edilmesine izin vermişti. (...) Mısır bilgeliğinin tamamına vakıf olan Musa, doğduğu ülkede Kabala'ya inisiye olmuştu. Çölde inzivaya çekildiği kırk yıllık sürede bütün vaktini bu konuya vakfetmekle kalmamış, bir melekten aldığı dersler sayesinde becerilerini iyice geliştirmişti.
  • ...Bazı Yahudi Kabalistler, Kabala'nın salt Yahudiliğe ait olduğu ve Yahudi olmayanların söz sahibi olmadığı görüşündedirler. Esasında her ne kadar bazı modern Hıristiyan Kabalistler konuyu yozlaştırdığı ve bazı Yahudi Kabalistlerin de kendi anlayışlarına göre Kabala'yı sağa sola çektikleri de görünmektedir.
  • "Sefer Yezirah" veya "Oluşum Kitabı" en eski [Kabalacı] metindir ve dini atalardan Patriyark İbrahim'e atfedilmektedir.
  • Dogmatik veya Teorik Kabala, Tanrı, Melekler ve insandan daha ruhani varlıklar; insan ruhu, onun çeşitli yönleri ve parçaları; doğum öncesi yaşam, reenkarnasyon ve çeşitli ince âlemler ve varlık boyutlarına dair felsefi kavramlar sunar.
  • Pratik Kabala, Eski Ahit'te her cümle, kelime ve harfi inceleyerek mistik ve alegorik yorumlar getirmektedir.
  • [Babil sürgününden] Kudüs'e dönüşten sonra, M.Ö. 450 yılında İbranilerin Eski Ehitlerini derleyip düzeltenler, Ezra ve Nehmeniah'tı; Tevrat'ın Musa tarafından yazıldığını ve Kral Süleyman'ın hükümdarlığını inkâr edenlere göre bu kişiler Pentatek'ı yazdılar. Yenilenmiş din M.Ö. 320 yılına dek devam etti.
  • İbranice Eski Ahit bütün bu sıkıntılara [Kudüs'ün defalarca yağmalanmasına] rağmen muhafaza edildi; ancak kaçınılmaz olarak birkaç kitabında birçok değişiklik ve ilaveler olmuştur. Bir rahip sınıfı silsilesi tarafından aktarılan ve halka sunulan Eski Ahit'e dahil edilmeyen daha ezoterik öğretiler de değişik öğretmenlerin etkileriyle değişime uğramış olabilir.
  • Teorik Kabalanın incelenme sebebi, belki de ilk olarak Pentatek'in [Musa'nın beş kitabının] yakından incelenmesiyle ilgili olmasıdır. Bu inceleme Pentatek'in her cümle, kelime ve harfinin İlahi İlhamdan kaynaklandığı ve tek bir nokta veya başlığın (en küçük İbrani harfi Yod'un) bile göz ardı edilmemesi gerektiği kuramına dayanır.
  • Kabala’da şu Eski Ahit beyanları teyit edilir: Tanrının birliği, manevi biçimi (Tesniye, bölüm iv., v. 15); ebedilik, değişmezlik, mükemmellik ve iyilik; Tanrının iradesiyle dünyanın yaratılışı; evrenin hükümranlığı ve insanın Tanrının suretinde yaratılışı.
  • "Dünyevi ve ölümlü insanın sırrı yüksek ve ölümsüz Olan'ın sırrına dayanır" ve böylece o yeryüzünde Tanrı'nın suretinde yaratılmıştır.

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah İncelemesi - Şahsi Yorumlar

Kitap, giriş bölümünden sonra genel hatlarıyla kabala, pratik kabala, dogmatik kabala, açımlanmamış kabala ve açımlanmış kabalayla devam ediyor; en sonunda Oluşum Kitabı denilen Sefer Yezirah ile son buluyor. Okült bilimine ilgi duyanlar için özellikle İbrani harfleri çerçevesinde verilen örneklerin ve çıkarılan hükümlerin ilgi uyandırıcı olabileceğini düşünüyorum. Kitapta, İbrahim Nebi ile başladığı ve Mısır Uygarlığı etrafında geliştiği söylenen kabala bilimine kısa bir girişle tanık olacaksınız. Açıkçası her sayfası gizemli okült bilgileri ile sarmalanmış bir kitap için daha fazla ne yazılabilir, bilemiyorum. Keyifli okumalar. (m sinan)

Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah PDF indirme linki var mı?

Westcott&mathers - Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı Westcott&mathers Kimdir?

Westcott&mathers Kitapları - Eserleri

  • Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah

Westcott&mathers Alıntıları - Sözleri

  • Pratik Kabala, Eski Ahit'te her cümle, kelime ve harfi inceleyerek mistik ve alegorik yorumlar getirmektedir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • "Kitab-ı Mukaddes"in elinizde sır kapılarını açacak bir anahtar olmadığı sürece belirsiz ve manasız gelen birçok ifade içerdiğini fark etmeye başlıyorlar. Bu anahtar Kabala'da verilmiştir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • ...Bazı Yahudi Kabalistler, Kabala'nın salt Yahudiliğe ait olduğu ve Yahudi olmayanların söz sahibi olmadığı görüşündedirler. Esasında her ne kadar bazı modern Hıristiyan Kabalistler konuyu yozlaştırdığı ve bazı Yahudi Kabalistlerin de kendi anlayışlarına göre Kabala'yı sağa sola çektikleri de görünmektedir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Teorik Kabalanın incelenme sebebi, belki de ilk olarak Pentatek'in [Musa'nın beş kitabının] yakından incelenmesiyle ilgili olmasıdır. Bu inceleme Pentatek'in her cümle, kelime ve harfinin İlahi İlhamdan kaynaklandığı ve tek bir nokta veya başlığın (en küçük İbrani harfi Yod'un) bile göz ardı edilmemesi gerektiği kuramına dayanır. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • "Dünyevi ve ölümlü insanın sırrı yüksek ve ölümsüz Olan'ın sırrına dayanır" ve böylece o yeryüzünde Tanrı'nın suretinde yaratılmıştır. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • [Babil sürgününden] Kudüs'e dönüşten sonra, M.Ö. 450 yılında İbranilerin Eski Ehitlerini derleyip düzeltenler, Ezra ve Nehmeniah'tı; Tevrat'ın Musa tarafından yazıldığını ve Kral Süleyman'ın hükümdarlığını inkâr edenlere göre bu kişiler Pentatek'ı yazdılar. Yenilenmiş din M.Ö. 320 yılına dek devam etti. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Monoteizm (tektanrıcılık), politeizm (çoktanrıcılık) ve panteizm (kamutanrıcılık) arasında ayırt etmeye gelince, bu farklılık İsiniye için neredeyse yoktur. Aslında tek bir Tanrı ve bölünmez bir varlık gibi birbirleriyle iç içe kenetlenmiş, hareketleri birlik içinde icra edilen ve hareketleri çoğul olan bir birliğin Yüce Güçlerinin ahengi arasında fazla fark yoktur. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • İbranice Eski Ahit bütün bu sıkıntılara [Kudüs'ün defalarca yağmalanmasına] rağmen muhafaza edildi; ancak kaçınılmaz olarak birkaç kitabında birçok değişiklik ve ilaveler olmuştur. Bir rahip sınıfı silsilesi tarafından aktarılan ve halka sunulan Eski Ahit'e dahil edilmeyen daha ezoterik öğretiler de değişik öğretmenlerin etkileriyle değişime uğramış olabilir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Dogmatik veya Teorik Kabala, Tanrı, Melekler ve insandan daha ruhani varlıklar; insan ruhu, onun çeşitli yönleri ve parçaları; doğum öncesi yaşam, reenkarnasyon ve çeşitli ince âlemler ve varlık boyutlarına dair felsefi kavramlar sunar. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Düşünen insanlar (...) tarih boyunca belki de en çok yanlış anlaşılan kitap, "Kitab-ı Mukaddes"in elinizde sır kapılarını açacak bir anahtar olmadığı sürece belirsiz ve manasız gelen birçok ifade içerdiğini fark etmeye başlıyorlar. Bu anahtar Kabala'da verilmiştir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • "Sefer Yezirah" veya "Oluşum Kitabı" en eski [Kabalacı] metindir ve dini atalardan Patriyark İbrahim'e atfedilmektedir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Kabala’da şu Eski Ahit beyanları teyit edilir: Tanrının birliği, manevi biçimi (Tesniye, bölüm iv., v. 15); ebedilik, değişmezlik, mükemmellik ve iyilik; Tanrının iradesiyle dünyanın yaratılışı; evrenin hükümranlığı ve insanın Tanrının suretinde yaratılışı. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Beşeri ruhlar şimdiki dünyamızdan önce var olan yüksek âlemde önceden vardılar. Bedenlenmemiş insan ruhları Üst Oda veya Hazine Odasında ikamet ederler. Burada her bir ruh veya egonun hangi fiziksel bedene gireceğine karar verilir. Dünyevi yaşam veya yaşamlardan sonra her bir ruh sonunda Tanrıyla birleşmek üzere arındırılır. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • İbrahim, Mısır'da sırların bir kısmının ifşa edilmesine izin vermişti. (...) Mısır bilgeliğinin tamamına vakıf olan Musa, doğduğu ülkede Kabala'ya inisiye olmuştu. Çölde inzivaya çekildiği kırk yıllık sürede bütün vaktini bu konuya vakfetmekle kalmamış, bir melekten aldığı dersler sayesinde becerilerini iyice geliştirmişti. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)
  • Tekvin Bab 1:26'da "ve Elohim dedi: Suretimizde insan yapalım..." ve yine, ancak onun çoğul olduğu işaretini farkında olmadan, değiştirmeden bıraktılar (Bab 1:27), zira eğer Elohim kendisi hem eril ve dişil değilse, Adam nasıl oluyor da Elohim suretinde dişi ve erkek olarak yaratılıyor [Tevrat, Tekvin, Bab 1:27 (...)]? Elohim kelimesi dişil tekil ALH, Eloh'e çoğul eki IM ilave ederek çoğul bir kelimedir. Ancak IM eki genelde eril çoğul bir kelimeyi sonlandırır ve burada dişil bir kelimenin sonuna eklenmiştir. (Kabalaya Giriş ve Sefer Yezirah)

Yorum Yaz