matesis
dedas

İstikrara devam

İstikrara devam

Geçen seçimlerde AKP’nin “oy avcıları” Mardin’de evleri dolaşırken niye sorusuna bir sürü cevapları vardı. “Niye AKP?” diye sorulduğunda havadan suya onlarca gerekçe sayıyorlardı. Bu gerekçelerden biri de “istikrar” idi. Bilmeyen için yazayım. İstikrar aslında iyi bir kelime değil. Nötr kelimedir. Yani var olan durumun devamıdır. Var olan durum olumlu veya olumsuz olarak değişmemişse biz burada bir istikrardan bahsedebiliriz. Bu yüzden Mardin’deki afişlerdeki istikrar yerine getirildi. Seçimden önce ve seçimden sonra arasında şimdilik bir fark görünmüyor.

Seçimden önce Mardin’den Bakan çıksın diye Muammer Güler’e oy istendi. Olsun dedi halk. Bir Bakan olursa bu şehir belki biraz düzelir dedi. Bakan şehri olmak kolay değil, bu da bu şehrin ekmeğini yiyen herkesin kendisine çeki düzen vermesini sağlar diye düşündü. Ama seçimden sonra Muammer Güler’den haber alınamaz oldu. Aynen seçimden önce Mardin için Muammer Güler ne kadar varsa seçimden sonra da Muammer Güler o kadar var. Oysaki Mardin halkı bir milletvekili fazladan çıksın diye AKP’ye oy vermedi, bilakis bir Bakanı olsun diye oy verdi. Bu yüzden bu halk niye Bakan olamadığını merak ediyor.

Söz istikrardan açılınca istikrarı en iyi gösteren bir başka şey de bu bir türlü yenilenemeyen Yeniyol. Bir ay dediler oldu iki ay. İki ay oldu üç ay. O da oldu seçim. Seçim oldubitti bu defa da kışı beklesin üzerine geçici asfalt dökülecek, kışın hasar ve eksikler tespit edilip tekrar tamir edilip bu defa tam asfalt dökülecek. Yani gelecek yaza kadar bu caddenin bu halka yararı olmayacak. Bir yolu yapmak bu kadar zor mu? Bu işin kuralı düzeni yok mu? Günde kaç metre yol yapılıyor, bu belli değil mi? İnsanların 10 günde 15 katlı oteli bitirip faaliyete soktuğu bu devirde bir yolu iki mevsimdir bitirememek bir istikrardır. Hatta sloganı da “Seçimden önce bitiremedik, seçimden sonra da bitiremeyeceğiz” olsun.

Bu yetmezmiş gibi şimdi 1.Caddeyi yapacaklar. Sanki alınlarından tecrübe akıyor da bu defa bu şehri taşıyan 1.Caddeyi yapacaklar. Bu caddeyi yapmak park yapmaya benzemez. Melih Gökçek’in Ankara’daki jimnastik parklarını aynısını getirip burada monte etmeye benzemez. 1.Caddeyi yapmak için montaj sanayisinden biraz daha fazla tecrübeye sahip olmak gerekir. Çünkü daha Yeniyolu adam gibi yapamadıysalar 1.Caddeyi hayli hayli yapamazlar, birincilikten çıkarırlar. Her tarafı çukur olan bir cadde düşünün. Şu anda en azından bu caddeden gidilebiliyor. O zaman bu cadde de trafiğe kapanırsa ne yapacak bu halk ve esnaf ve hatta Mardin’in yeni ekmek kapısı turistler. Şu anda bile pazarın öğle sıcağında dahi iki kişi yana bu caddelerde yürüyemezken inşaat başlarsa hiç yürüyemezler. 6 aydır Yeniyol hem turizme hem de vatandaşa kapalı bunun 1.Caddenin başına gelmeyeceği ne malum? Bu belediye seçimine yatırım olmasın? Çünkü şimdi başlarlarsa yerel seçimlere ramak kala bitirmeye yakın olurlar ve sonra halktan “Ya oyun, ya yolun” şeklinde aynen Yeniyoldaki gibi halk ve esnaf tercihe zorlanacak. Bu yüzden bu yol yapılacaksa belediye her şeyi halka açıkça anlatmalı. Yol ne kadar süreyle kapalı olacağını, sürenin aşılmaması için ne tür tedbir alınacağını Mardin halkına anlatmalı.

Yorumlar

Image
KIRIK KALPLİ
17.07.2011 / 22:20

Mardin'de onlarca kurum ve kuruluş varken sadece belediyenin eleştirilmesini hayra mı şerre mi yormak lazım.Demek ki belediye bir şeyler yapıyor bir hareketlilik var.Çünkü hiçbirşey yapmayanlar eleştrilmez eleştiri varsa icraat ta var demektir.

Image
MARDİNDE BAŞKA SORUNLAR DA VAR
16.07.2011 / 23:34

Mesela Üniversitemizde neler oluyor, yakından bir bakmak lazım. İhaleleri kimler ne şekilde alıyor; kadroları kimler, hangi aileler işgal ediyor; elemanlar hangi kriterlere göre alınıyor; kaymak nerelere gidiyor, "Mardin Menfaati" bu işin neresinde? <br>Milli Eğitim başta olmak üzere, resmi kurumlardan geçiş yapanlar nasıl yolunu buluyor da üstlere kadar tırmanıyor.<br>ŞÜphelenme değil benimkisi gerçekten şunu merak ediyorum: "Gerçekten bu işler hakkıyla oluyor mu?"<br>Bir yazarımız da bunu incelese ve bizleri de aydınlatsa, fena mı olur...

Image
DE BEN GEDEYİM ARTIK
16.07.2011 / 23:17

AKParti mi kullanmış istikrarı, bilmiyordum. Bu kelime çoktan var sanıyordum. Bir konuda + ya da - yöndeki "kontrollü, planlanan, olması istenen ölçülerdeki gidişat" olduğunu sanıyordum; <br>Yazarın "Yani var olan durumun devamıdır." lafının ise, daha çok "var olan durumun devamının istenmesi" anlamındaki STATÜKOCULUKla karıştırmışım. Bu kadar aydın okur, takipçisi olduğunu bilmiyordum. <br>Bahsettiğiniz kitapları GOOGLEdan görmeme gerek yok, inceledim de. Ama, sadece "YEZİDİLİK" konulu kitap özgün bir çalışma. Neyse, kimseye hakaret amacında değilim, siz de iyi niyetle yazıyorsunuzdur. Hepinize yürekten selamlar gönderiyorum.

Image
yolsuz kalana
16.07.2011 / 17:59

belediye bu kadar yolsuzluk yaptı sesini çıkarmadın. ama akpnin kullandığı istikrar kavramını görünce hiddetlendin. 6 aydır yeni yol kapalıydı sesin çıkmadı istikrarı görünce kendine geldin. de get. istikrarın statüko ile alakası var? istikrarlı büyüme olduğu gibi "istikrarlı küçülme" de var. "Olumlu durumların sürdürülmesi ve garanti edilmesi" istikrarlı küçülme için kullanılabilir mi? "suç sayısındaki istikrarlı yükseliş..." bu cümlenin neresini olumlayacaksın? de get. adından başka allah tek yazdığın şey eleştiri yapmak onu da bilimsel yapamıyorsun. bu yüzden yine de get. ayrıca adam diyon bizden değil, bizi takmıyor sen diyorsun ki onu takmıyorlar. bir yazmayı bilmiyorsun bari okuduğunu anlamaya çalış. bunun için de de get.

Image
boş eleştiri
16.07.2011 / 10:01

yolsuz kalan arkadaş, adamın yazısı kavramı esas almıyor, bilakis yolları ele alıyor. dolayısıyla yapacağın eleştiri yolun çerçevesinde olmalı kavramın çerçevesinde değil. kavramı eleştirmek senin haddin değil ama onun haddi, çünkü onun hukuk konusunda 2 tane sözlüğü var ve istikrarın anlamı o ne biliyorsa o dur. Nihayetinde bu yazarın kitapları ve makaleleri var, sadece dil konusunda googleden bakarsan 3-4 kitabı var. sadece türkçe değil bu adamın hem kürtçe, hem almanaca ve türkçe konusunda kitabı var. bu yüzden boş eleştiri yapıp baltayı taşa vurma. bu adamın bdpli olduğuna dair, yada bdpyi övdüğüne dair yazı gördün mü, bu adam hiç bir zaman bdpli olmadı. bu yazının tüm konusu yollar iken. eleştirine yolların durumunun ne kadar acı olduğunu yazıyorsun sonra boş yazıyorsun. utanmasan sırf eleştirmek olsun diye yolların aslında o kadar kötü olmadığını da yazacaksın. işte bu akıl georg orwel hayvanlar çiftliğini hatırlatıyor. "bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar daha eşittir".

Image
YOLUNU YAPMADILAR, YOLSUZ MU KALDIN
15.07.2011 / 20:00

O YOLLARIN DURUMU gerçekten acı. O ayrı konudur da, sait efendi kavramlara takmış kafayı ve habire yanlış açıklamalar yapıyor bu konuda. "Olumlu durumların sürdürülmesi ve garanti edilmesi" anlamında kullanılan İSTİKRAR kavramını "STATÜKONUN KORUNMASI" ile yani STATÜKOCUlukla karıştırıyor. Bir şey bildiğini ispatlamaya çalışıyor; ama, çok az kişi yutuyor.<br>Karıştırma sait efendi, doğru dürüst kullan şu kavramları.<br>AKPnin ise hayranı değiliz, ama, alternatifini söyle biz de bilelim.<br>Sakın BDP deme, bak onlara da bir türlü yaranamamışsın anlaşılan, seni takmıyorlarmışşş.

Image
melike çakar
15.07.2011 / 19:42

taraafsız arkdaş sen sait beyi eleştireceğini yazıyı oku ondan sonra eleştirme ye çalış ne kadar çok seviyormuş sun akp yi hani akp ne yaptı sana söyle sana yolları yapıyor insanlar açken yolları düzeltmekle uğrsşıyorlar düşüncene saygı duyuyoruz ama yanlış düşüncedesin biraz daha olgun düşünebilirsin

Image
sonuna kadar bdpliyim
15.07.2011 / 15:45

arkadaş sizin belediye başkanı çalışmıyor. işi gücü partiyle uğraşma. belediye dediğin yol yapar. şehrin yollarını yapmak belediyenin temel işlerinden biridir. bunu yapmıyorsa o belediyeden hayır gelmez. bu belediye böyle çalışmaya devam ederde gelecek seçimlerde başkanlığı bizim parti alır. bir de biz belediyeyi işletelim.

Image
mardinli
14.07.2011 / 19:44

kardeş bana göre seçimden bir ay önce biter. sonra onun kaymağını yerler. kalkıp da mütehiti suçlamaya gerek yok. ortada anlaşma var, ihale var. zaten belediye başkanı da avukat. sanki bilmiyordu.

Image
birinci cadde
13.07.2011 / 14:39

kardeş haklısın bunların birinci yapabilecek kapasitesi yok. belediye başkanı desen partiyle geziyor. işini yapmıyor. vali desen o da ilgilenmiyor. en iyisi olmasın. caddeme dokunmasınlar.

Image
esnaf
12.07.2011 / 10:07

benim 1.caddede dükkanım var. zaten bir şey kazanamıyoruz. kiralar uçuyor. bir de yolu yapacaklar. bunlar yolu yapayım derken 1 yılda çıkmazlar buradan. yeniyolda okadar dükkan olmamsına rağmen 6 aydır alnın akıyla çıkamayan bu belediye 1.caddeden hiç çıkamaz. yoldan müşteri geçmezde alışveriş te olmaz. biz nasıl kira öedyeceğiz. belediye bizim kiramızı ödeyecek mi?. hayır. bunlar bizi rezil edecekler iflas ettirecekler.

Image
Tarafsız arkadaşa
11.07.2011 / 13:34

tarafsız arkadaş evet haklısn. sait efendi oturmuş 3 büyük günahtan biri olan akp'yi eleştirmiş. üstüne üsteli ona akp diye hitap etmiş. bu yüzden allah onun allah onu bunu yaptığı için affetsin diye temmenni ettikten sonra tarafsız kardeşim hadi anladık bu adam akp düşmanı ya sen niye akp hayranısın. allah bilir evin yeni yolda değil. allah bilir partide bir akraban var. allah bilir sen de parti sayesinde bir yerlere geldin ve yerinin hakkını veriyorsun. sen bana akp yeni yolu iyi etti diye bilir misin. sen bu belediye 1.caddeyi ağzına yüzüne bulaştırmadan yapabilir diye bilir misin. ben bdp yapabili demiyorum. zaten kızıltepede ne yaptıklarını görüyoruz. zaten bu yazıda bdp kelimesi de geçmiyor. bu yüzden her akp düşmanı bdpli olmuyor.zaten yazdığın sait efendi de bdpli değil. bizimle hiçbir alakası yok. biz ne takıyor ne de kaale alıyor. bildiğim kadarıyla o sistem karşıtı. dolayısıyla hiç bir partiyle alakası yok. ama benim var.<br>benim evim yeni yolda. işin gidinceye toz altında kalıyorum. penceremi açamıyorum. arabamla gidip gelemiyorum. bir acil durum olsa rezil oluyoruz. şimdi sen bununu neresini savunacaksın. tamam sait efendiye laf at. ama bana eve geldiklerinde bakan için o isitoruz dediklerinde benin babam bu yüzden akpye o verdi. nerede bakan. yok.

Image
Tarafsız
11.07.2011 / 11:56

Şu Ak Partiye karşı olanların AKP söylemine çok gülüyorum.Zaten yazılarınızdan anlaşılıyor ne kadar karşı olduğunuz.Tüzüğünde ne yazıyo ise öle hitap edin .Akpartiye olan düşmanlığının nedenini yazsana sait efendi..

Yorum Yaz