tatlidede

Paul Bloom kimdir? Paul Bloom kitapları ve sözleri

Profesör Paul Bloom hayatı araştırılıyor. Peki Paul Bloom kimdir? Paul Bloom aslen nerelidir? Paul Bloom ne zaman, nerede doğdu? Paul Bloom hayatta mı? İşte Paul Bloom hayatı...
  • 03.02.2023 08:00
Paul Bloom kimdir? Paul Bloom kitapları ve sözleri
Profesör Paul Bloom edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Paul Bloom hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Paul Bloom hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Paul Bloom hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Doğum Tarihi: 24 Aralık 1963

Doğum Yeri: Montreal, Kanada

Paul Bloom kimdir?

Paul Bloom Kitapları - Eserleri

  • Hazzın Bilimi
  • Bebeklerin Ahlaki Yaşamı
  • Just Babies: The Origins of Good and Evil

Paul Bloom Alıntıları - Sözleri

  • As an example of how empathy and reason work together, consider parental behaviors that psychologist Martin Hoffman calls inductions. These occur when a child has harmed or is about to harm someone, and the parent urges the child to take the victim’s perspective, saying things like “If you throw snow on their walk they will have to clean it up all over again” or “He feels bad because he was proud of his tower and you knocked it down.” Hoffman estimates that children between the ages of two and ten receive about four thousand inductions a year. We can see these as empathetic prods, attempts to get children into the habit of taking the perspective of others. But they also serve as a repeated argument, making the point over and over again to the child: You are not morally privileged. (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • Kız çocuklar teskin etmeye erkek çocuklardan daha fazla meyillidir; bu da ortalamaya bakıldığında empati ve merhamet duygularının dişilerde daha fazla olduğunu ortaya koyan çok sayıdaki araştırmayla uyum içindedir. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • There are deontologists such as Kant, who tell us that lying is always wrong (Always wrong? Even if the Nazis are at the door, asking if there are Jews in the attic? Yes!) and utilitarians such as Bentham, who say that it’s perfectly fine to torture and kill a baby if this action increases the sum total of the world’s happiness by even a smidgen (A baby? An innocent little baby? Yes!). (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • This insensitivity holds for higher numbers as well. Imagine you were to read about the severe drought crisis in West Africa. Would it make a difference to you if you read that 80,000 people might die … or 400,000 … or 1.6 million? If you believed that 1.6 million people were at risk would you be twenty times more concerned than if you believed that there were 80,000? Twice as concerned? Most likely, the number would have no effect at all. (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • Zekice bir çalışmada, ön lisans öğrencilerinden bir düğmeye basarak kendilerine elektirik şoku vermeleri istenmiştir. Ortaya çıkan ilginç sonuca göre, makinenin başına geçmeden önce öğrencilerden hayatlarında işlemiş oldukları bir günahı ya da yaptıkları bir yanlışı hatırlamaları istendiğinde, kendilerine verdikleri şokun yoğunluğu artmıştır. (Hazzın Bilimi)
  • Çoğu dil, şarkı söylemek ve dans etmek eylemlerini tanımlayan bir tek kelimeye sahiptir ve insanlar müzik dinlerken motor korteks ve beyincik bölümleri - beynin hareketle ilgili olan kısımları- çalışır haldedir. Müzik dinlerken çoğunlukla sallanmamızın nedeni budur. (Hazzın Bilimi)
  • Önce evrim gelir. Ahlakın doğal gelişimi, etkileşim halinde olmadığımız binlerce yabancıyla bir arada yaşadığımız bir dünyada değil, aileler ve kabileler halinde yaşayan küçük insan gruplarında başlar. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • "Evrimsel bir bakış açısına göre,iffet,genetik intihardır." (Hazzın Bilimi)
  • Her birimiz korkunç bir suç işlemekten yalnızca birkaç tık uzaklıktayız. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • Immanuel Kant ise ahlakın özünü şöyle tarif eder: "Yalnızca evrensel bir yasa olması gerektiğine inandığın bir düstura göre hareket et." (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • Müstakbel liderlerin yeteneklerini ve hedeflerini soğukkanlı bir biçimde değerlendirebilseydik ve birilerine hayran olmaya meyil etmeseydik daha iyi bir durumda olurduk. (Hazzın Bilimi)
  • Cinsellik çok daha basit bir sebepten dolayı tiksindiricidir. Bedenlerle ilgilidir ve bedenler iğrenç olabilir. Vücut sıvılarının değiş tokuş edilmesi bize ölümlü yaratıklar olduğumuzu hatırlattığı için değil, bu sıvılar ilkel tiksinme dürtülerimizi harekete geçirdiği için problemlidir. Aşk ve şehvet gibi dürtülerimiz bu tepkileri baskılar ya da yok eder. Fakat tiksinti bizim doğal fabrika ayarımızdır. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • Emekleme çağındaki çocuklar da bazen başkalarının acısına bencilce tepkiler verebilir; bu davranışları, aslında kendilerine nasıl davranılmasını istediklerini ortaya koyar. Söz gelimi, psikolog Martin Hoffman on dört aylık bir bebeğin, ağlamakta olan bir arkadaşını çocuğun annesine değil, kendi annesine götürdüğünü anlatır. Hoffman bu kafa karışıklığının, çocukların başka bir bakış açısı edinmeye yetecek bilişsel karmaşıklığa ulaşamamış olmalarından kaynaklandığını ileri sürer. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)
  • Sex is disgusting for a much simpler reason. It involves bodies, and bodies can be disgusting. The problem with the exchange of bodily fluids isn’t that it reminds us that we are corporeal beings; it is that such fluids trigger our core disgust response. Other drives shut down or inhibit this response—including love and lust. But disgust is the natural default. (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • "Haz ve acı, organizma için sırasıyla yararlı ve zararlı olan süreçlerin öznel birlikteliği şeklinde evrimleşmiş olmalı; bu yüzden de, organizma hazzı aramak ve acıdan kaçınmak için ya da bu amaçla evrimleşmiştir." (Hazzın Bilimi)
  • Psikolog Karen Wynn ve Kiley Hamlin ile birlikte gerçekleştirdiğim bazı güncel araştırmalarda, iki yaşından küçük çocukların, başkasının topunu çalan bir kişiyi yiyeceklerini elinden alarak cezalandırdıklarını ortaya çıkardık.. (Hazzın Bilimi)
  • Geoffrey Miller gibi evrimsel psikologlar, çoğumuzun sahip olduğu lüks eşya edinme takıntısının toplumsal bir maliyeti olduğunu ve bu tür edinimler engellenirse ya da teşvik edilmezse toplumun daha iyiye gideceğini öne sürerler. (Hazzın Bilimi)
  • Moral sense is the capacity to make certain types of judgments—to distinguish between good and bad, kindness and cruelty. Adam Smith, though himself skeptical of its existence, describes the moral sense as “somewhat analogous to the external senses. As the bodies around us, by affecting these in a certain manner, appear to possess the different qualities of sound, taste, odour, colour; so the various affections of the human mind, by touching this particular faculty in a certain manner, appear to possess the different qualities of amiable and odious, of virtuous and vicious, of right and wrong.” (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • These critics are like men marveling at eyeglasses and arguing that since natural selection couldn’t have created such intricate wonders they must be the handiwork of God. They are forgetting the third option. We made them. Similarly, our enhanced morality is the product of human interaction and human ingenuity. We create the environments that can transform an only partially moral baby into a very moral adult. (Just Babies: The Origins of Good and Evil)
  • Dikkatimizi dağıtan duygular söz konusu olmadığında, doğru ve yanlış konusundaki yargılarımız, kişinin davranışı sonucunda dünyanın bundan nasıl etkileneceğine bağlı olarak değişir. (Bebeklerin Ahlaki Yaşamı)

Yorum Yaz