tatlidede

Sönmez Kutlu kimdir? Sönmez Kutlu kitapları ve sözleri

Yazar Sönmez Kutlu hayatı araştırılıyor. Peki Sönmez Kutlu kimdir? Sönmez Kutlu aslen nerelidir? Sönmez Kutlu ne zaman, nerede doğdu? Sönmez Kutlu hayatta mı? İşte Sönmez Kutlu hayatı...
  • 27.11.2022 13:00
Sönmez Kutlu kimdir? Sönmez Kutlu kitapları ve sözleri
Yazar Sönmez Kutlu edebi kişiliği, hayat hikayesi ve eserleri merak ediliyor. Kitap severler arama motorlarında Sönmez Kutlu hakkında bilgi edinmeye çalışıyor. Sönmez Kutlu hayatını, kitaplarını, sözlerini ve alıntılarını sizler için hazırladık. İşte Sönmez Kutlu hayatı, eserleri, sözleri ve alıntıları...

Tam / Gerçek Adı: Prof.Dr.Sönmez Kutlu

Doğum Tarihi: 1963

Doğum Yeri: Refahiye

Sönmez Kutlu kimdir?

1963 yılında Refahiye’nin Aydıncık Köyü'nde doğdu.İlk Okulu Aydıncık

Köyü İlk Okulu'nda okudu.Orta Okulu Erzincan'da, İmam Hatip Lisesini

Erzurum'da bitirdi.

1987 yılında Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu.

1988 yılında Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü İslam Mezhepleri Tarihi Bilim Dalı’na Araştırma Görevlisi olarak atandı.

1990’da “Mürcie’nin Doğuşu ve İ’tikadî Görüşleri” başlıklı tezi ile Yüksek Lisans’ını tamamladı.

1992’de, alanında araştırma yapmak üzere altı ay İngiltere’de bulundu.

1993’de, alanında araştırma yapmak üzere bir yıl Mısır’da bulundu.

1994’de “Mürcie ve Horasan-Maveraünnehir’de Yayılışı” başlıklı tezi ile Doktor unvanını aldı.

1997 yılında Doçent unvanını aldı.1997-1999 yılları arasında Kırgızistan Oş Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde vekaleten Dekan Yardımcılığı yaptı ve kendi alanında dersler verdi.

2003 yılında Profesör oldu.

Halen Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Temel İslam Bilimleri Bölüm Başkan Yardımcılığı ve Fakülte Eğitim Koordinatölüğü görevini sürdürmektedir.

2001 yılından beri Din Öğretimi Genel Müdürlüğünde Program Geliştirme Komisyonunda İlk ve Orta Öğretim Programlarını geliştirme çalışmalarını devam ettirmektedir.

İngilizce, Arapça ve Kırgızca Türkçesi bilmektedir.

İslamiyat Dergisi'nde Yayın Kurulu Üyeliği, Dini Araştırmalar'da Danışma Kurulu Üyeliği ve birçok derginin Hakem kurulları üyeliği bulunmaktadır.

Yayınlanmış kitap ve pek çok makalesi bulunmaktadır.

Evli ve iki çocuk babasıdır.

Sönmez Kutlu Kitapları - Eserleri

  • Mezhepler Tarihine Giriş
  • İmam Maturidi ve Maturidilik
  • Türk Müslümanlığı Üzerine Yazılar
  • Türkler ve İslam Tasavvuru
  • Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları
  • Selefiliğin Fikri Arkaplanı
  • Tarihsel Din Söylemleri Üzerine Zihniyet Çözümlemeleri
  • Türklerin İslamlaşma Sürecinde Mürcie ve Tesirleri
  • Alevilik Bektaşilik Yazıları
  • İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçiler
  • Zahiri ve Selefi Din Yorumu
  • Güncel Dini-Siyasi Meseleler Üzerine Yazılar

Sönmez Kutlu Alıntıları - Sözleri

  • Bundan dolayı bu dine inananlar, birbirleriyle karşılaştıklarında "Allah'ın barış ve esenliği üzerinize olsun" (Selamün Aleyküm) diyerek söze başlarlar. (Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları)
  • Mezhepler, dinle özdeşleştirilmeden ve içinde doğup geliştikleri ortamdan tecrit edilmeden ele alınmalıdır. (Selefiliğin Fikri Arkaplanı)
  • Beyler ve halk aynı sınıftan geliyordu. Belli görevler, mal ve soy ile değil; yetenek, başarı, çalışkanlık ve cesaret gibi özelliklerle elde edilirdi. (Türkler ve İslam Tasavvuru)
  • Günümüzdeki terör ve şiddet olaylarının, soykırım ve etnik temizliğin kaynaklarından birisinin de dinî ya da din adına yapılan şiddet olduğu sık sık vurgulanmaktadır. Ancak Hıristiyanlık, Yahudilik, Hinduizm gibi din mensuplarının gerçekleştirdikleri şiddet ve insan hakları ihlalleri görmezlikten gelinerek dini şiddetin asıl faturasının İslam'a ve Müslümanlara çıkarılmaya çalışıldığı gözden kaçmamaktadır. (Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları)
  • Maturidi'ye göre, amelleri terk etmek veya günah işlemek kişiyi dinden çıkarmaz, ancak kesin nasslarla haram olan bir şeye helal demek veya onun haramlığını inkar etmek dinden çıkarır. (İmam Maturidi ve Maturidilik)
  • İlim okumak ayrı, ilim yapmak ayrıdır. (İmam Maturidi ve Maturidilik)
  • Görüş ayrılıklarının insanlar arasındaki sevgiyi ve saygıyı ortadan kaldırmaması temel bir ilkedir. (Mezhepler Tarihine Giriş)
  • "Sünnîler, hep Haricîler ve Şia'yı eleştirmekle meşgul olduklarından, hâkimiyet sorunlarıyla ilgilenerek yeni bir siyâset nazariyesi geliştirememişlerdir." (Türk Müslümanlığı Üzerine Yazılar)
  • Mezhepler, - belli bir dönemin siyasi, iktisadi, sosyal ve kültürel şartları içerisinde ortaya çıkmış - siyasi/dini yapılanmalardır. (Selefiliğin Fikri Arkaplanı)
  • Maturidiye göre iman, amelin sebebidir; amel, imanın oluşmasının sebebi değildir. Sonuç, sebebin yerine konulamaz. (İmam Maturidi ve Maturidilik)
  • ..hicri 1.asırda hilafet ve bunun neticesinde gündeme gelen büyük günah ve iman problemleri etrafında Haricilik, Şia, Mürcie ve Haşviye (Şamlılar ve Mu'aviye taraftarları), hicri 2.asrın ilk çeyreğinde ise Mutezile, İslam düşüncesindeki yerlerini aldılar. (Selefiliğin Fikri Arkaplanı)
  • Kendilerinin dünyayı idare etmek üzere tanrı tarafından görevlendirildiğine inanırlardı. (Türkler ve İslam Tasavvuru)
  • İnanç ve itikat anlamına gelen din,şerîatten ayrıdır. Şerîat,ibadetler, emir ve nehiyler ile diğer dinî hükümleri içerir. (Türk Müslümanlığı Üzerine Yazılar)
  • Hanefî-Maturidî-Yesevî geleneğinde ilim öğrenmek dini bir vecibedir ve cehalet haramdır. İlim öğrenmek her erkek ve kadına farzdır. (Türk Müslümanlığı Üzerine Yazılar)
  • Eyvah, bu zilletlere sensin yine illet... Ey derd-i cehalet sana düşmekle bu millet Bir hale getirdin ki ne din kaldı ne namus! Ey sine-i İslam'a çöken kapkara kabus, Ey hasmi hakiki seni öldürmeli evvel; Sensin bize düşmanları üstün çıkaran el. (Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları)
  • Özellikle Türkiye'de tarikatlar ve cemaatler, dini önderlerinin veya liderlerinin otoriteleri ve tasallutu altında faaliyet göstermekte ve varlığını bu kişilerle sürdürmektedirler. Diğer taraftan bazıları dolaylı veya doğrudan siyasetin içinde oldukları, partileştikleri, partilerin potansiyeli ve uydusu haline geldikleri bilinmektedir. (Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları)
  • ....Tevil'e imkan tanıyabilmek içi, "Her kim Kuran hakkında kendi reyiyle bir şey söylerse ateşteki yerini hazırlasın" hadisini "Her kim kendi reyiyle Kuran'ı tefsir ederse ateşteki yerini hazırlasın" şeklinde alarak, reyle tefsir yapılamayacağını ancak tevil yapılabileceğini iddia etmiştir. (İmam Maturidi ve Maturidilik)
  • Bilge Kağan (716-734), bir ara Buda dinine temayül göstererek, halkını şehir hayatına alıştırmak için Orhon'da etrafı surlarla çevrili bir şehir kurup, içine Tao ve Buda mabetleri inşa ettirmek istemişti. Ancak Tonyukuk, Türkler'in Çinliler karşısında sayıca az olmasına rağmen Çin'e karşı hep başarı ile karşı koymalarını, onların Tao dinine girmemeleri, yerleşik hayata geçmeyerek sulak ve otlak yerlerde konar göçer hayat yaşamaları ve Türk halkının hepsinin savaş sanatı ile uğraşmaları olduğuna inandığından bu fikre karşı çıkmıştır. (Türkler ve İslam Tasavvuru)
  • İslam toplumlarındaki fikrî gelişmenin ve donukluğun seyrini takip edebilme ve yeni açılımlar sağlayabilmenin yolu düşünce tarihini ve düşüncenin dili olan mezhepleri iyi tanımaktan geçer. (Mezhepler Tarihine Giriş)
  • ...Batı, İslam ülkelerini kendi içinde veya diğer ülkelerle birbirine düşürmeye devam ederek sürekli problem çıkarmaktadır. Hatta sırf bu problemin devamı için Arap ülkelerindeki krallık yönetimlerine destek verirken, diğer taraftan özgürlük adına ortaya çıkan bir takım yeni oluşumları da "Fundamentalist", "Radikal", "Islami Kızgınlık", "Dini Aşırılık" ve benzeri olumsuz isimlendirmelerle önlemeye çalışmaktadır." Hatta bazı Batılı yazarlar eleştirilerini doğrudan Islam'a yöneltmek ve İslam'la şiddet arasında bağ kurmakla onu karalama yoluna gitmektedir. (Çağdaş İslami Akımlar ve Sorunları)

Yorum Yaz