matesis
dedas

Türkiye'de IŞİD - İsmail Saymaz Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Türkiye'de IŞİD kimin eseri? Türkiye'de IŞİD kitabının yazarı kimdir? Türkiye'de IŞİD konusu ve anafikri nedir? Türkiye'de IŞİD kitabı ne anlatıyor? Türkiye'de IŞİD PDF indirme linki var mı? Türkiye'de IŞİD kitabının yazarı İsmail Saymaz kimdir? İşte Türkiye'de IŞİD kitabı özeti, sözleri, yorumları ve incelemesi...
  • 21.06.2022 18:00
Türkiye'de IŞİD - İsmail Saymaz Kitap özeti, konusu ve incelemesi

Kitap Künyesi

Yazar: İsmail Saymaz

Yayın Evi: İletişim Yayıncılık

İSBN: 9789750522758

Sayfa Sayısı: 264

Türkiye'de IŞİD Ne Anlatıyor? Konusu, Ana Fikri, Özeti

”IŞİD, Mayıs 2015’ten itibaren açıkça Türkiye’yi hedef aldı. Çıkardığı Türkçe dergiye Konstantiniyye, Gaziantepliler için kurdukları kampa ‘Konstantin’ adlarını vererek, İstanbul’u fethedeceklerini ilan etti. IŞİD’in Türkiye’ye açtığı savaş iki aşama izledi. İlk önce HDP’liler, sol görüşlüler ve Aleviler hedef alındı. İkinci aşamada, IŞİD karşıtı koalisyona verilen destek ve ‘Fırat Kalkanı Operasyonu’ sonrası, Türk devleti IŞİD’in hedefi haline geldi. Bugün tüm Türkiye namlunun ucundadır.”

IŞİD’in 2011-2015 yıllarında etkilediği, devşirdiği, eğittiği ve savaştırdığı kitle, güvenlik ve toplumsal barış açısından tehdit olmayı sürdürüyor. Peki aylarca telefonları dinlenen, takip edilen IŞİD militanları, son derece kanlı eylemleri nasıl yapabildi? Suriye sınırından cihatçı savaşçı geçişi nasıl örgütlendi? Yıllarca nasıl militan devşirdiler, Selefilik nasıl yayıldı?

İsmail Saymaz, Türkiye’de IŞİD’in örgütlenmesi ve eylemlerini, bu konuda açılmış bütün dava dosyalarını etraflı bir biçimde ve titizlikle inceleyerek, gözler önüne seriyor. Bu örgütün düzenlediği Diyarbakır, Suruç, Ankara Garı, Reina, Atatürk Havalimanı ve diğer kanlı eylemlerin toplu bir değerlendirmesini sunuyor.

Türkiye'de IŞİD Alıntıları - Sözleri

  • Aşkım cihat’a gidiyorum.
  • Aramızda bir aman, söz ve zimmet ahdi olmayan bir kafir, silahını bize doğrultmasa dahi, öldürülebilir ve malı ganimet alınabilir. Yani malı ve kanı Müslümanlara helaldir. Savaşıp savaşmaması, öldürülmesi açısından farklılık göstermemektedir.
  • Kurucusu Muhammed bin Abdulvehhab’tan adını alan Vehhabilik iki inançsal kökene dayanıyor. İlki Sünni islam’ın dört mezhebinden biri olan Hanbelilik. Bu mezhep; İslam Hukuku’nda Kur’an ve hadis dışında kalan, kıyas ve akli yorumları reddediyor.
  • Kur'an'da haram kılınan intihar; IŞID'in uleması tarafından çeşitli ayet ve hadisler ihtiyaca göre yorumlanarak, sözde İslamileştiriliyor.
  • İŞİD İmam Buhari’nin “cihat” kitabında Enes Bin Malik’in anlattığı bir rivayeti esas alıyor. Enes bin Malik, amcası Enes ibn-u Nadr’ın Uhud Savaşında Müslümanlar cephesinin dağılması üzerine tek başına düşmana saldırdığını rivayet ediyor. Bu rivayetin Kuran’da Azhap süresinde geçen “Müminler içinde Allah’a verdikleri sözde duran nice erler var. İşte onlardan kimi, sözünü yerine getirip o yolda canını vermiştir, kimi de şehitliğini beklemektedir.” Ayetine dayandığını savunuyor.
  • Kur'an'da haram kılınan intihar; IŞİD' in uleması tarafından çeşitli ayet ve hadisler ihtiyaca göre yorumlanarak, sözde İslâmilestiriliyor.
  • Ey bacılar! Siz Allah yolunda tüm dünyalıklarınızı feda edip İslam Devletine hicret ettiniz. Hicretinizi ve cihatınızı kemale erdirip dul bacıları kendi kocalarınızla evlendirin.
  • Vehhabiliğin bir diğer kökeni, İbn Teymiyenin fetvalarıyla ekole dönüşen Selefilik. Hazreti Muhammed’in arkadaşları (sahabe), sahabeleri görenler (tabiin) ve tabiini görenlerin (tebe-i tabiin) davranışlarını ölçü kabul edenlere Selefi deniliyor.
  • Zerkavi, Ocak 2004'te Ladin'e gönderdiği mektupta Şiiler için,"Başını uzatmış yılan, kurnaz zehirli akrep, casus düsman ve içimizdeki zehir" diyordu. Şiiliğin putperestlikten farksız olduğunu, Sünniliği yok etmek için ABD ile ahlaksız ortaklık kurduklarını savunuyor; "onlar çağlar boyunca ihanetin mezhebi oldular" diye yazıyordu.
  • Bu nasıl bir din anlayışı? Kim için savaşıyor bu çocuklar? Vatanlarını bırakıp kaçan Suriyeli Müslüman kardeşleri için mi? Neden yoksul ailelerin çocukları, niye benim ikiz kardeşlerim?
  • İçişleri Bakanlığı'nın verilerine göre IŞİD Temmuz 2017'ye kadar Türkiye'de on canlı bomba saldırısı, bir bombalı ve üç silahlı saldırı gerçekleştirdi. Bu saldırılarda 10'u polis ve biri asker olmak üzere 304 kişi can verdi. Ve 62'si polis ve yedisi asker olmak üzere 1.338 kişi yaralandı. IŞİD hilafet devleti için Türkiye'yi kana buladı. O kan hala kurumadı.
  • Afgan sığınmacıların barındığı medreselerde yetişenler Taliban'ı kurdu. Taliban'ın arkasında Pakistan, Pakistan'ın arkasında CIA ve Suudi Arabistan vardı.
  • Bugün Müslümanların zihin dünyasında Sünniliğin ve mezheplerin dar bir etkisi var. İslami amel, pratik ve inanç alanlarını mezhepler değil, modern İslamcı gruplar, cemaatler, tarikatlar ve büyük oranda Selefi düşünce doldurmaktadır.
  • Selefilik ile Cihadi Selefilik arasında da farklar bulunuyor. Selefiler inancın saflığına, Cihadi Selefiler ise eyleme öncelik veriyor. Selefilerin ilgi odağında saç, sakal ve kıyafetler ile bidatler varken; Cihadi Selefilik ise devlet, cihat ve şehadeti önemsiyor. Selefiler namaz kıldığı sürece devlet başkanına itaat ederken; Cihadi Selefiler ise başkanın karar ve icraatlarının İslami olup olmadığına bakıyor.
  • Azzam, 1989'da bombalı saldırıda ölünce *Ladin doğal lidere dönüştü. Esasen ne kahraman bir savaşçı, ne fetva makamında bir ideologdu; yetenekli bir finansördü., o kadar.

Türkiye'de IŞİD İncelemesi - Şahsi Yorumlar

İsmail Saymaz bu kitabında detaylı bir araştırma ile IŞİD' in yaptığı eylemleri tek tek anlatmıştır. IŞİD hakkında açılan davaları da dosyalarıyla beraber gözler önüne sermiştir. (Rıdvan USLU)

İsmail Saymaz doğrunun peşinde bir araştırmacı gazeteci.Cesur ve titiz bir kalem. Bu kitabı çok konuşulan bir terör örgütünün Türkiye ayağını anlatıyor.Bir anlamda güzel vatanımızın nasıl Ortadoğu bataklığına sürüklendiğinin acı örnekleri ile dolu.Dinin bağnazın elinde nasıl bir şiddete dönüştüğünün belgesi bu kitap.Ayrıca bir dönem gençliğinin bir kısmının elimizden nasıl kayıp gittiğini görüyorsunuz. Ülkemizin bir dönemine bakmamı sağlayan bu kitabı bitirirken barışın kazanması ümidimin yanında barış için çalışmam gerektiğini hissettim. (mehmet şerif susuz)

Sadece mahkeme zabıtları ve polis tutanaklarından olusturulmus bir kitap. Kitapta sahsen ısıd gibi tehlikeli bir orgutu doguran nedenlerin islenmesini, orgutun toplumdaki hangi zaafiyeti kullanarak ulkemizden eleman devsirdigi ve bu devsirilen elemanlarin nasil intihar bombacisi olmaya hazirlandigi gibi konularin derinlemesine analiz edilmesini isterdim. (Zoraki Seyyah)

Türkiye'de IŞİD PDF indirme linki var mı?

İsmail Saymaz - Türkiye'de IŞİD kitabı için internette en çok yapılan aramalardan birisi de Türkiye'de IŞİD PDF linkidir. İnternette ücretli olarak satılan çoğu kitabın PDFleri bulunmaktadır. Ancak bu PDF'leri yasal olmayan yollarla indirmek ve kullanmak hem yasalara hem de ahlaka aykırıdır. Yayın evlerinin sitesinden PDF satılıyorsa indirebilirsiniz.

Kitabın Yazarı İsmail Saymaz Kimdir?

Rize’de, 11 Temmuz 1980’de doğdu. Halen gazetecilik üzerine yüksek lisans eğitimini sürdürdüğü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdi. Gazeteciliğe Rize’de başladı. Konya ve İstanbul’da yerel gazetecilik yaptı. Mayıs 2002’den beri Radikal gazetesinde muhabir olarak çalışıyor. İnsan hakkı ihlalleri, düşünce ve ifade hürriyeti üzerine haberlere imza atıyor. Saymaz, başta Erzincan Davası olmak üzere, haberleri nedeniyle yirmiye yakın davada yüz yılı aşkın hapis cezası istemiyle yargılandı.

Kitapları:

Postmodern Cihad / Tarikat, Siyaset, Adalet Üçgeninde Erzincan Davası (Kalkedon), Hanefi Yoldaş / Gizli Örgüt Nasıl Çökertilir? (Kalkedon), Nefret / Malatya: Bir Milli Mutabakat Cinayeti (Kalkedon), Oğlumu Öldürdünüz Arz Ederim / 12 Eylül’ün Beş Öyküsü (Postacı Yayınları)

Ödülleri:

İstanbul Tabipler Odası Basında Sağlık Ödülü (2009), Metin Göktepe Jüri Özel Ödülü (2010), Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Basın Özgürlüğü Ödülü (2010), İnsan Hakları Derneği İstanbul Şubesi Ayşenur Zarakolu Basın Özgürlüğü Ödülü (2011)i Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yılın Söyleşisi Ödülü (2012), Türkiye Yayıncılar Birliği Düşünce ve İfade Özgürlüğü Ödülü (2012).

İsmail Saymaz Kitapları - Eserleri

  • Şehvetiye Tarikatı
  • Kimsesizler Cumhuriyeti
  • Çay Güzeli
  • Tosun Bank
  • Fıtrat
  • Ali İsmail
  • Türkiye'de IŞİD
  • Balkon Sefası
  • Esas Duruşta Cinayet
  • Sözde Terörist
  • Oğlumu Öldürdünüz Arz Ederim
  • Sıfır Tolerans
  • Postmodern Cihad
  • Hanefi Yoldaş
  • Nefret

İsmail Saymaz Alıntıları - Sözleri

  • Sarı telefon bir gün olsun çalmadığı halde sehpadaki varlığını senelerce korudu. Zamanla ahizesi kırıldı, sonra tuşları çıktı, ardından kablosu koptu. Bir sabah annem sarı telefonu kömür sobasına attı.. (Balkon Sefası)
  • Aşk, satır aralarımda gizlenmişti ve belki bir imadan ibaretti. (Çay Güzeli)
  • Holdingleşen tarikat ve cemaatler dini bir sektör ve piyasa oluşturuyor: Dini ritüellerin etrafında gelişen pazardan daha fazla pay alma hırsı olmadık dinî suiistimallere yol açmaktadır. Vaaz ve hutbeler, televizyon programları ve sair araçlarla yapılan cemaat propagandalarında artık gizleme ihtiyacı duyulmadan suiistimaller yapılmaktadır . Bu aşamada, bireyin kurtuluşunun cemaat yoluyla gerçekleşeceğine dair güçlü bir inanç aşılanıyor. Tabanı, eğitimsiz ve ekonomik açıdan güçsüz müritlerden oluşan topluluklar hurafeciliğe başvuruyor. (Şehvetiye Tarikatı)
  • Üye sayısına baktık. Tatmin edici miktardaydı. Bu kadar insanın aptal olamayacağını düşündük. Katılmaya karar verdik. (Tosun Bank)
  • Banka yönetim kurulu üyesinin güreşçilerden seçildiği liyakaysiz bürokrasinin, kamu ihaleleriyle semirtilmiş işadamlarının ve partizanlaşmış memurların elinde kalan Türkiye'nin Tosuncuk Mehmetler üretmesi kaçınılmazdır. Gelir adaletsizliği, işsizlik ve yoksulluk var oldukça bir Tosuncuk gidecek, bir başka umut taciri gelecektir. (Tosun Bank)
  • Önce tarikat kıydı, sonra adalet. (Kimsesizler Cumhuriyeti)
  • “Rakamlar, bu zayiatın toplu kıyıma dönüştüğüne işaret ediyor.” (Esas Duruşta Cinayet)
  • Üye olan kullanıcılara bir tane tavuk veriyoruz. (Tosun Bank)
  • “İşkence yapıyor. Vicdan olsa, bunu bana emanet etmişler diye, elini kaldıramaz.” (Esas Duruşta Cinayet)
  • Bazen şöyle diyorlar : işçiler cahildir. öyle midir? Bu işçiler dünya güzeli gemileri yapıyor, denizde yüzdürüyor, boyasını yapıyor, elektriğini yapıyor, mobilyasını yapıyor; cahil değil. Kağıdın üstüne çizdiğin Resmi canlı hale getirip sana teslim ediyor; cahil değil. Ama elektriğe bastığında cahil! Oysa önlem almadığından, kârından vazgeçemediğinden , üç kuruş daha fazla kazanasın diye beş kuruşu harcamadığından bu cinayet oluyor. (Fıtrat)
  • Devir, toplumsal kurtuluşun değil, bireysel zaferlerin devriydi. (Tosun Bank)
  • Gölgesinde yetmiş yıl dinlendiği koca çınarın devrildiği gün, o da bu dünyadan yüz çevirdi. Kırdığı odunda, tutuşturduğu sobada ve yıkayıp soba demirine astığı çamaşırda bile dedem vardı. Onlar bir cümlenin öznesi ve yüklemiydiler. Özne düştükten sonra yüklem tüm anlamını yitirmişti. (Çay Güzeli)
  • Şimdi yaşayan bir ölüyüm. (Kimsesizler Cumhuriyeti)
  • Buluşabilseydik, gökyüzünde ipleri birbirine dolanan iki uçurtma olmayı önerecektim. (Balkon Sefası)
  • Azzam, 1989'da bombalı saldırıda ölünce *Ladin doğal lidere dönüştü. Esasen ne kahraman bir savaşçı, ne fetva makamında bir ideologdu; yetenekli bir finansördü., o kadar. (Türkiye'de IŞİD)
  • Şuan ülkemiz üzerine oynanan bazı oyunlar var. (Tosun Bank)
  • Emniyetteki gözaltı işlemi sırasında çekilen fotoğraflarının birkaç yıl sonra İnterpol'ün "en çok arananlar" sayfasında yayınlanacağını kim tahmin edebilirdi? (Tosun Bank)
  • Çünkü devrimler bir düzene karşı oluşmakta ve düzeni konuşarak, tartışarak ve nihayetinde anlaşarak değiştiren olmamıştır. Örnek olarak bir devletin rejiminden memnun değilsiniz ve fikrinizi ortaya koyup, destekçilerinizle toplanıp bunu sistemin başındakilere sunarsanız, fırtınadaki ıslık kadar etkisiz olursunuz. Sistem, düşüncelere bu kadar duyarsız kalıyorken, bir hareketlenme kaçınılmazdır. Bu durumda devrim, fiili olarak başlar.Ne bir fikrin başkanlığının ne bir düzenin ne devletin ne de hiçbir dayatma, zorbalık, mecbur kılmanın destekleyicisiyimdir. Anlattıklarım, bu görüşümün kaynağıdır. (Ali İsmail)
  • İlk yankı, Fenerbahçe taraftarlarından geldi. Ali İsmail'in Fenerbahçe formasıyla çekilmiş fotoğrafını gören Fenerbahçeli "Vamos Bien" adlı taraftar grubu, 31 Ağustos 2013 akşamında Şükrü Saraçoğlu Stadı'nda oynanan Fenerbahçe-Sivasspor maçı sonrasında polisleri görür görmez hep bir ağızdan aynı marşı söylemeye başladı: “Daha 19 yaşında Düşlerinde özgür dünyada Öptüğün çubuklu forma Yaşayacak anısında Ali Ismail Korkmaz Fenerbahçe yıkılmaz!" (Ali İsmail)
  • Raflarda fason ürünler sergilendi. (Tosun Bank)

Yorum Yaz