matesis
dedas

Velev ki Zerdüşt'üm!

Velev ki Zerdüşt'üm!

Sırrı Süreyya Önder’in ,kadın milletvekillerinin pantolon giyebilmesiyle ilgili düzenlemeye ilişkin verdiği “kravatsız ve başörtülü de girebilsin” önergesi akıl almaz derecede farklı yönlere çekildi. Dönüp dolaşılıp “BDP ye şöyle güzel bir çakayım” rezilliğine dönüştü.

En baştada başörtüsü nedeniyle yıllardır çekmediği kalmamış kişiler “samimi” bulmuyorum, “seçimde kaç başörtülü aday” ın vardı gibi sorularla eleştirdi. Samimi yada değil ne önemi var ki!  Bir samimiyet sorgusu yapılacak sa, bu konuda BDP değil, AKP sorgulanmalı. Bir anda AKP önergeye karşı panik atak geliştirdi, oysa “tarihi fırsat” deyip destek verebilirdi. Siyasi “rant” peşinde koşuyorlar gibi yorumlar getirildi, acaba bu işin asıl rantını kim alıyor? Başörtüsü konusunda mazlum olanlardan bazılarının, “rant” derken bile küçültüldüklerini görmeden, BDP nin samimiyetini sorgulamaları ayıp oluyor.

Radikal gazetesinde konuyla ilgili başörtülü, benimde kıymet verdiğim bir kaç bayan yazarın görüşleri alınmış. Fatma Ünsal şöyle diyor “BDP’yi yürekten kutluyorum. Bu kör noktaların, önyargıların başkasının acısını görmezden gelmenin sonuna geldiğimizin herkesin birbirine doğru adım atmasının önemli bir göstergesi”. Yıldız Ramazan “BDP’nin samimiyetine inanıyorum. Madem kıyafet konusunda bir düzenleme yapılıyor o zaman başörtüsü konusunda da yeni bir düzenlemenin ne sakıncası var? Ama AKP korkuyor. Korkak. Mağduru oynayıp milletten oy topladı ve hala bu işi düzeltmeyip “Başörtüsü yoksa oy da yok” kampanyasına “Yakışıksız” dedi. Ama birkaç gün sonra Strasbourg’ta kızı ve gelini üzerinden başörtüsü mağduriyetini oynadı”.

Her iki yazarın görüşlerine bende katılıyorum. Asıl samimiyetsiz taraf AKP dir.

Sırrı Süreyya Önder’in teklifinin geri çekilmesinden sonra Başbakan “dini anlayışı Zerdüştlük olanın böyle bir derdi olabilir mi?” dedi.  Ne olursan ol gel, Yaratılanı Yaratandan ötürü severim gibi laflar söyleyip, balkondan ben hepinizin başbakanıyım diyen birinin bu lafı etmesi nasıl bir serencamdır?

Velev ki zerdüşt'üm, bundan kime ne? Ona ne? Buna ne?

Bir dinin aşağılanıp, hakir görülmesi ve o dini yaşayanların küçültülmesi müslümanlığın hangi satırlarında var bilmiyorum? Sanal ortamda Başbakanın bu dili fazlasıyla konuşuldu ve AKP hayranlığı o kadar körleştirmiş ki insanları, yorumlar dahada ürkütücüydü. Mesala birisi şöyle diyor “Başbakanımız BDP ye oy verenler için zerdüşt dedi, AKP ye oy verenler için demedi”.

Başbakanının halkı işte!

Bu dil ve söylem barış barış diye inleyen bu topraklara kin, nefret, savaştan başka bir şey ekmez.

“Bugün için Kürtlerin ekseriyetle Müslüman olduğu bilinen bir gerçek. Zerdüştlük Mezapotomya tarihinde önemli bir yere sahip. Nasıl ki Türklerin Müslümanlık öncesi dini Şamanizm’i bir küfür nidası olarak kullanamıyorsunuz, Kürtlerin eski dinleri olan Zerdüştlük için de aynı hassasiyeti göstermek zorundasınız.”

Müslümanlık dışındaki inançları küçümseyip, aşağılamak, benim için müslümanlıkla çelişir!

BDP nin başörtüsü önergesini samimiyetten yoksun diye sorgulayanlar, öncelikle AKP nin dilini, samimiyetini, milliyetçi müslümanlığını sorgulasınlar.

Hergün evlere gelen cenazeler, iğneleyici, aşağılacı nefret, öfke dili, hukuksuzluk barışa olan umudumdan eser bırakmadı. Zira Hükümetin barıştan anladığı, tek kürt kalmayıncaya kadar tutuklamakmış. KCK adı altında seçilmiş insanları, bir sendikaya üye öğretmenleri tutuklamak hangi barışa hizmet edecek ki!  PKK nın kaçırdığı öğretmenler için bölge STK ları, halkı üzüntülerini dillendirip, öğretmenlerin bırakılmasını istediler, ve ülkedeki yazar, çizer, insan hakları savunucuları da. Ama nedense devletin güneydoğuda tutukladığı öğretmenler için aynı yazar çizer takımı sesini çıkartmadı! Bölge STK larının tutuklamara dikkati çekmelerine rağmen, o öğretmenlerin sesini nedense ülkenin diğer tarafından duyan olmadı.

Asıl bu  çifte standart hak hukuk savunuculuğu sorgulanmalı!

Yorumlar

Image
köylü memet ağa
24.10.2011 / 11:23

mesele BDP nin fırsatçılığıdır. daha önce MHP bunu yaptı ve Akp kapanmakla karşı karşıya kaldı. bu seferde Bdp bunu değerlendirmek ve AKP yi tuzağa düşürmek istedi. yani kabul esteler de etmeselerde AKP için olumsuz bir durum... Tabi adamlar, doğal olarak böykle bir öneriye karşı çıktılar, başörüsünü destekledikleri halde.

Image
köylü memet ağa
24.10.2011 / 11:21

mesele BDP nin fırsatçılığıdır. daha önce MHP bunu yaptı ve Akp kapanmakla karşı karşıya kaldı. bu seferde Bdp bunu değerlendirmek istedi. Tabi adamlar, doğal olarak böykle bir öneriye karşı çıktılar... başörüsünü destekledikleri haldı.

Image
72 BAT-MAN
20.10.2011 / 08:42

Ne oluyoruz ne demek başbakanın halkı . onun bunun halkı mı olur . eğer barış diyorsanız: barış, bütün halkları bir saymaktır.hani halkların kardeşliği söyleminiz. ayrımcılığın üst safhası olmuş bu yazı

Image
Sadettin Seyidoğlu
19.10.2011 / 10:33

Siyaset paranoya üreten bir organizma. Doğru bir fikir başkasından gelmişse mantıken doğru ancak siyaseten yanlış olarak kabul edilir.<br>Müslümanlık siyaset üstü bir kimlikle toplumda yaşamayı gerekli kılar. Müslüman doğru kimden gelirse, onu doğru olarak kabul eder. Mazlum kimliğini sorgulamaz. Bu benden, yada benden değil demez. Müslüman her işinde Allah rızasını gözetir. Vesselam.

Image
mehmet demirler
19.10.2011 / 09:15

EBU CEHİLİN HİÇ DOĞRU BİR ŞEY İSTEDİĞİ OLMUŞ MUDUR ACABA? TERÖRİSTEN GELECEK HAYIR ALLHTAN GELSİN. ZATEN ONLARDAN ŞERDEN BAŞKA BİR ŞEY GELMEZ...

Image
cenk erdem
18.10.2011 / 20:51

selam<br>sizi tanımam ama yazınızı beğendim.<br>welewki kafir olsun.doğru isteme hakkı var.<br>ayrıca bu zerdüşte sataşanlar gitsinler arap islam kaynaklarını iyi incelesinler.<br>göreceklerki zerdüştün ne olduğu.

Image
FARUK KARTAL
18.10.2011 / 12:17

doktorun sigara içip hastaya sen içme gibi bişey oydu sizin yazınız... hatırlarsanız başörtüsü konusunda bdp nin nekadar katı olduğunu hatta genel başkan o kadar illeri gittiki tsk\'yla aynı fikirdeyiz demeci teze hala yani ortaya bişey atayım mantığı yanlış bdp nin yaptığgı o samimiyet çok önemli sizin için önemsizse yazarlığınızdan şüphe ederm

Image
Ali Demirtaş
18.10.2011 / 11:36

Doğruya doğru yanlışa yanlış demek gerek. Ben 20 yıldır muhafazakar partilere oy veriyorum. BDP.nin bu çıkışından sonra kendimi sorguladım. ne kadar aldatılmışız. bu samiyetsiz müslümanlara hakkımı helal etmiyorum. Ben uyandım, bundan sonra akp.ye oy verenler düşünsün....

Image
josef erdem
18.10.2011 / 00:35

Zerdusluk, yahudlik, hiristiyanlik, Alevilik, suni, sia,Ezidi, Kakeyi.Bunalrin hepisi o cografyada var ve kurdlerin bir kultur mirasi, din mirasi. Onunlada ben sahsen gurur duyorum. Bunlari hebisi bizim kultur mirasimiz.Biz tek din tek devlet tek dil demiyoruz. Tek mantiga ve fikre sahip olanlar fakir ve totaliter dusunclerdir. Daha onlara cok lazim uygarlasmak icin. Biz o uygarligi, toleranti yasiyoruz. Biz tek din degil cok dinli, cok mezhepli, cok dili bir kultur var

Image
Ahmet Usta
17.10.2011 / 16:13

Kaleminize sağlık.. Son dönemde yapılan kök bulma çalışmaları hep artniyetli çalışmalar oldu malesef.. 2 nesil öteye gidemeyen bir arap köyünü suryanilikle düğümleyenlerden tutun, türkü şamana, kürdü zerdüşte iliştirenlere kadar.. artniyetli kök çalışmalarını samimi bulanların TTK başkanının "kürtlerin bir kısmını ermeniye, bir kısmını türke bağlama saçmallığını hatırlaması gerekiyor.<br>herşeyden önce bizi birbirimize bağlayan çimentoyu canlandırmamız lazım. elbette M.S 632 den öncesinde her bir ırkın bir inancı mevcuttu. bugün alevi(ali evi) türkleri kısa bir süre sonra (Alev) den geldiğini iddia edenlerin büyük bir kitleyi nerelere sistematik bir şekilde sürüklediklerini görürsek olayın vehametinide anlarız.

Image
Zerdüşt
17.10.2011 / 12:01

Zerdüştlükle itham etmek, şamanizimle övünmek. Çok yaman bir çelişki. Şamanizimle zerdüştlüğün ne farkı var? Bazı insanları zerdüşt ilan ederken, bazılarının şemanizimle övünmesine iltifat etmek, ses çıkarmamak neyin nesi? <br>Akp'ye oy veren bütün dini bütün ve muhafazakar kürtlerin bir an durup düşünmeleri lazım. Dilimi, ırkımı yok sayan insanlarla din kardeşi olsam ne olur deyip bir an tefekür etmeleri lazım. Her kürdüm diyene zertüşt diyenlere oy vermeden, destek vermeden durup düşünmeleri lazım. Zertüştlükle yakın aklabalarını suçlayanların neyle övündüklerine bir an olsun dikkat etmeleri lazım... <br>Akp başörtüsü konusunda ezelden beri samimiyetsizdi, samimiyetsizlikte ısrar ediyor, edecekte. Başörtüsü konusunda daha deniz bitmedi, kara görünmedi. Bu nedenle devam edecek Akp başörtüsü konusunda samimiyetsizliğe davam etmeye, Bdp gibi iyi niyetle önerge veren partileri samimiyetsizlikle itham etmeye...

Image
Fıtrat
17.10.2011 / 11:42

sevgili yazar kardeşim.<br>Doğru nereden gelirse doğrudur. Yanlış sa nereden gelirse yanlıştır. Bu konudan iki ders çıkarıyorum. Dini bütün ve inançlı bir muhafazakar olarak biliyorum kendimi. İlk Kez BDP'nin çok cesur bir önerisini destekledim. <br>Taktir ettim. Bu doğruydu. <br>Yanlış da şuydu.<br>Her zaman çözüm bulacak diye oy verdiğimiz Milli Selamet'in devamı olarak gördüğüm bugünkü AK Parti'nin bu doğru öneriyi telaşla yok sayması ve karşı çıkarak tarihi bir yanlışla rafa kaldırmasıdır. Bu da bana Malatya'da kurulan füze kalkanlarını hatırlattı. <br>En acısıda nedir biliyormusun sevgili yazar kızım:<br>Ak Parti'den milet vekili olarak gönderdiğimiz ve bu güne kadar ailelerinde yaşayarak aile toplantılarında bile (bunu çözmek için gidiyoruz) diyen kardeşlerimizin o konu hakkındaki samimiyetlerini test ederek öğrenmiş olduk. Bu yanlıştır. Öneriyi deteklememiz gerekiyor diyen bir tek AK Partili Abimiz kardeşimiz olmadı. BDP nin tarihi önerisi Hizipliğe kurban gitti. bundan sonrası LAF_I GÜZAR

Yorum Yaz