Kürtçe erkek isimleri ve anlamları

Türkiye'de popüler Kürtçe kökenli erkek bebek isimleri ve anlamlarını mardinlife.com okurları için hazırladık. İşte en çok kullanılan Kürtçe erkek bebek isimleri ve anlamları.

KÜRTÇE İSİMLER
PAYLAŞ:

İsimler hakkında detaylı bilgi için isimlerin üzerine tıklayabilirsiniz.

Beğendiğiniz veya burada bulunmayan isimleri aşağıda yorum kısmına yazabilirsiniz.

Adar: ateş

Alân: yankı

Amed: Diyarbakır'ın Kürtçe ismi

Aram: huzurlu

Ararat: ağrı dağı ismi

Ardil: yürek ateşi

Arî: kül

Armanç: amaç, hedef

Aştî: barış

Awir: görüş, bakış açısı

Azad: özgür

Bager: kasırga

Bahoz: kasırga

Bakûr: kuzey

Baran: yağmur

Bawer: inanan

Behram: mars gezegeni

Bejno: centilmen

Belengaz: fakir, garip, zavallı

Bengi: tutku, melankolik

Berken: güler yüzlü

Bervan: süt sağmaya giden erkek

Berxwedan: direnç, direniş, direnmek, dayanmak, mukavemet

Berzan: rehber, bilen, yol gösteren

Bilind: yüksek

Birîndar: yaralı

Boran: 1) affetmek, mazur görmek, geçirmek 2) geçinmek  

Brûsk: şimşek

Cano: can

Cejn: bayram

Cejno: bayram

Çekdar: silahşör

Çirûsk: kıvılcım, parıltı

Ciwan: genç

Ciwanlaw: genç erkek

Comerd: Cömert

Cotkar: çiftçi

Dara: hükümdar, kumandan

Dengdar: sesli

Derbas: geçen

Dersîm: 1) Tuncelinin Kürtçe ismi 2) gümüş kapı

Dewran: çağ, zaman

Dijvar: çetin, zor

Dilbirîn: yaralı gönül

Dildar: aşık, sevdalı

Dilxweş: memnun, gönlü hoş

Dîyar: 1) ülke, vatan 2) aydınlık, şeffaf, belli, belirgin

Egît: yiğit

Evdal: gezgin, yoksul

Evîndar: aşık

Êzdînşêr: tarihte bir Kürt beyi

Ezman: gökyüzü

Fêrat: Fırat

Ferman: buyruk, emir

Ferzan: bilgili, alim

Ferzende: erkek evlat, oğul

Firaz: şeref, onur

Gerdo: alacalı, derebeyi

Hejar: zayıf, güçsüz

Hemdem: çağdaş

Hogir: cana yakın

Hozan: ozan, şair

Huner: sanat, hüner, marifet

Jêhat: yiğit, cesur

Jîr: akıllı, zeki

Kanî: su çeşmesi

Karwan: kervan

Kawa: Demirci Kawa, Kürt mitolojisinde bir figür

Kejo: sarışın

Keko: abi, ağabey

Kendal: Eşik

Koçer: göçebe, yörük

Lewend: yakışıklı, delikanlı

Mérxas:

Mîran: mir

Neçirvan: avcı

Perwer: koruyan, besleyen, yetiştiren, seven

Qenco: eren, ermiş, aziz

Reben: zavallı

Rêber: rehber

Rênas: yol bilen, rehber

Rêzan: öncü, yol bilen

Rizgar: kurtuluş

Rûmet: haysiyet, şeref, onur

Serçiyan: dağın başı

Serdal: dal üstü

Serhad: Doğu anadolu

Şerwan: savaşçı

Şerwan: 6 harften oluşmaktadır.

Şîrwan: sütçü

Şiwan: çoban

Şîyar: uyanık

Tûjo: afacan çocuk, keskin, sivri

Welat: vatan, ülke, memleket

Xemgîn: üzgün

Yekta: yegane, benzersiz, eşi olmayan

Zinar: kaya

Bargiran: yükü ağır, dertli

Çavreş: kara gözlü

Çavşîn: mavi gözlü

Hebûn: varoluş

Hêja: değerli

Heval: arkadaş, dost, yoldaş

Jiyan: yaşam

Newroz: Nevruz

Ronahî: aydınlık

Ronî: aydınlık

Şêrîn: tatlı

Yekbûn: tek

Zana: bilge

YORUMLAR

  • BURDA TÜRK KÜRT TARTIŞMASI YAPANLAR,ÇOCUKLAR NE TÜRK NE KÜRT OLDUKLARINI BİLMEDEN DOĞARLAR,BU DURUM TAMAMEN ALLAH'IN DİLEMESİ İLE GERÇEKLEŞEN Bİ OLAY,IRK SEÇİMİMİZ,ERKEK VEYA KADIN OLUŞUMUZ,TENİMİZİN RENGİ,YAŞAM SÜREMİZ VB.. BUNLAR ALLAHIN DİLEMESİ İLE OLUR,YANİ KİMSENİN ELİNDE OLAN ŞEYLER DEĞİL.ELİMİZDE OLMAYAN SEBEPLERİN SONUÇLARI ÜZERİNDEN TARTIŞMAK GÖNÜL KIRMAK SADECE APTALLARIN İŞİDİR,
    BİR ZAMANLAR HEPPİMİZ ÇOCUKTUK,VE YANLIŞ YÖNLENDİRMELER SONUCU BU GÜN BURDA BOŞ BOŞ TARTIŞIYORUZ,
    KULLANILMAYA ,ALDATILMAYA EN MÜSAİT BEYİNLER IRKÇI BEYİNLERDİR UNUTMAYALIM

    cesitlilik esitlik ve saygi

    Altta aram adlı kürt davar eşşeğin in biri yazmış ki Bi bayana \"senin adın çok mu güzel sığır\" lan embesil sen şu adına hiç baktın mı sordun mu anana babana benim adımı neden aram koydunuz diye

    Ulan yorumdaki tüm kürtlere meydan okuyorum hain terörler sizi

    • Lan it kürtlere kurban ol sen
      Ne zararı dokundu sana kürtlerin adamsan çık meydanda söyle bu lafı seni nasıl gerim gerim gerdirir kürtler...

    • onun bunun çocuğu seni

    • olmayan beynine tukrem

    • Lan onun bunun çocuğu kürtler senin üstündemi geçti yok

    • Velet kaç yaşına bastın sen harcarlar seni

    • Kuze diyatenim

    • İsine bak lan karaktersiz

    • Kürtleri beğenmiyorsan bu sayfada ne geziyon mal kurban ol sen Kürtlere Kürtler kadar doğrucu insan varmı Kürtler degil senin gibiler böyle ortalığı karıştırarak dünyayı bozuyor senin gibileri ama biz cebimizden çıkartırız ırkçı

    aboo isimlere bak

    Çok saçma isimler en güzel türk isimleri

    • saçma olan ne biliyor musun siz Türkler

      • O zaman çık git bu ülkeden kalleş

    • Nave te nave kuciki lawemi

    • Saçma olan senin leş beynin sadece

    • Yav hehe

    • Koymasın olur biter

    Çok saçma isimler en güzel türk isimleri

    • Senin ismin çok mantıklı sanki sığır

    Oğlım şu Kürtlere fal atanlar. Mekteplerde ŞEREF dersi verilmiyor ki ŞEREFSİZLER şereflensin.
    Boş yapanlar ikilesin burdan

    • Ok senin

    çok güzel isimler. Türküm ama bu isimleri çok seviyorum

    Tu dibiji ez ji kirmancan hesnakem sane tu livir cidgere serevsız benamüs

    Ahahaha isimlere bak ben bu isimleri koysam koysam kapıdaki yatan ite koyarım

    • Barbar iti

    • Ulan ...

    • Senin o kapında ki it dediğin köpeğin düşüncesi eminimki seninki kadar kirlenip bozulmazmıştır.saygilar kız mısın erkekmisin herne kuzzulkurt isen

    • ezi ciya bawe te ga

    • Bende ...

    • Saygısız aşağılık...

    • Kapıdaki ite mı koyarsın o ismi it köpek baban da tasma ayarla o zaman annen zaten bağlı burda kopek

    • Okullarda da ŞEREF dersi yok ki ŞEREFSİZLER şereflensin.
      Mal köpek bari sadıktır belli sende de itlik var ama ilk önce sadık olmayı öğren hawlamayi değil. SALAK

    • Baba kapıda bekletme

    • Sen kimin itisin havlıyorsun

    • Kendi kendine koyarsin

    • Sanada o isimlerden verilmemiş ama sana layık görülmemiş:))

    • Sanada o isimlerden verilmemiş ama sana layık görülmemiş:)) gökçecik

      • Güzelim al sen o köpek isimlerini babana koy

    • Kapıda yatan anana koy

    • Burda orspluk yapmanın bir alemi yok git kerhanede yap

    • Kuduranlarda bugün

    • O kapidaki it de sana koysun dilerim !

    • Lan yawşak

    • Ama ben size açıyorum yazık size

    • Ulan kanı bozuk zihniyetsiz Kürtlerin bastıkları toprak bile olamazsın lan

    Olum trafik ışıkları bile sarı kırmızı yeşil
    Sen hala ne diysen burda kebrağ a wala
    IRKÇILAR SİZE DİYEM HAAA
    ANCA BÖYLE KILAVYE ERKEKLİĞİ YAPMASINI BİLİSIZ
    YÜZ YÜZE G*TÜN YİYOSA SÖYLE
    KÜRT KARDEŞLERİM BIRAKIN BEBELER KONUŞSUN
    EZ CİYA XAYİNANIM

    vszfesz

    Siz üzülmeyin asil ve aziz milletim bu hain rezil soysuz topluluk ülkeyi yıkamaz

    • kel

    Hainler bu ülkenin ekmeğini yiyosun uz sonra dağa çıkıp terör oluyorsunuz kaç ananın kaç babanın canını yaktınız kaç Mehmetçik in yuvasını dağıttınız yuvanız dağılsın inşallah defolun bu ülkedeen

    • Daha Asena iti

    • Sana o zihniyeti verenin sıfatına tüküreyim

    • İngiliz lerden yunanlılardsn kurtaralım ulkeyı kuralım sızde gelın sefasnı bızde cefasını cekelım ülkede ne hakkın var ne faydan var senın...

    • Asena siz bu ülkeye işgalci geldiniz bu ülkenin asıl sahipleri yerlileri 100 yıllardır kürtlerdir. İsrail nasılki filistini işgal ediyor. Sizde Kürt topraklarını işgal etmeye çalışıyorsunuz. Ama bunu hiçbir zaman başaramayacaksınız.

    • Lan asena misin nesin her kûrd teròrist degildir bende kûrdûm kûrd olmaktanda gurur duyuyorumm sen bizi bizim ülkemizden kovamazsin bu ülke türk kúrd zaza laz ulkesi git o ingilizleri almanlari ruslari kov oda gücün yetiyosa cumhurbaskaniniz izin verirse tabii siz bizi yargilarken Turkiye hakkinda ileri geri konusanlarin kopegi olmus insanlarskniz irkcilik yapmayin TÜRK KÛRD KARDESTİR ..

    • !! Orta Asya....

    • kürtlerin tırnağına kurban ol şerefsiz bu kadar asil bir millet yeryüzünde yok adi oğlu adi insanmısınız siz ırkçı köpekler 1 kürde kavgada 100 kişi geliyorsunuz ben sizin adamlığınıza tüküreyim yüreğinizde yok işte olmayan bir şeyi sizin gibi zihniyetlere anlatıyorum cehennem ateşiniz bol olsun.

    Başka ülkelerle iş birliği yapacakmış gerizekalı tam olsun o ülkelere hainler soyunuz kurusun.

    Aşaşşağıda yorum bırakan zelal adlı iç savaş çıkarsa ülke bölünür diyorsun senmi çıkaracan o iç savaşı hainlik etme bu ülkenin ekmeğini yiyosun madem hainsin başka ülkelerle iş birliği yapacaksın git öteki ülkelerle iş birliği yap...

    Ulan soysuz kürtler şuraya iki isim yazdınız diye türkülerden daha önce olduğunuzu mu sandınız ulan farz et ki varsınız siz bizden önce olsanız ne olmasanız ne soluğun teki de yazıyo ki bu ülke yıkılırsa başka ülkelerle anlaşma yaparız yazmış ananı s. Senin siz böyle hainsiniz işte bu ülkenin ekmeğini yer yediğiniz tasa pislersiniz hain köpekler ama hiç tasalanmayın bu ülke iki tane itin lafıyla yıkılmaz sizin gibi itlerin çoğunu soktuk yerin dibine sıkarız da ecel Allah bizim mekanımız da bize adamlık taslamayın tekrar ediyorum tüm Türkiye adına KÜRTÇE DİYE BİR DİL YOK KÜRDİSTAN KURULAMAZ... soysuzlaaar

    • Ulan soysuz köpekler adam olsaydınız böyle boş yapmazdınız işte böyle zorunuza gider

    • Ben de kürdüm kimse kürtlere küfür edemez ez i gora ciya bave ...

    • Kürtçe diye bi dil var hepte olucak

    • ....

    • Enazindan şerefimiz var değersiz sen kendini cok önemli zanetmişsin

    • Hemen her yorumu okudum herkes "bu ülkenin ekmeğini yiyorsunuz sonra ihanet ediyorsunuz" gibi söylemlerde bulunmuş peki madem siz bu ülke için napiyorsunuz soylermisiniz türk asker var da kürt asker yok mu kürt doktor öğretmen avukat yok mu sanıyorsunuz bu ülke de ve ayrıca bu ülkeyi atalarımız birlikte kurtarmış hepiniz gelip çanakkalede savaştınız nabiyonuz bu ülke için oturup mobil oyun oynamaktan başka kürtçe diye bir dil yoksa ez ciya da gişkîva radim diyorum olmayan dilin küfrü de ananıza girsin

      • Lan fahişe madem çok iyisiniz neden yorumlarınıza başka ülkelerle anlaşma yaparız diyorsunuz

    • Madem kürtçe diye bir dil yok( ez orta zîmanên tenîm ) bakalım varmı yok mu böyle bir dil

    vallah isimler mühemmeldir bayılıyorum bu kürtlere aşığım ,

    Bu ne biçim isimler hepsi erkek gerilla ismi gibi

    • hahahahahaha SANANE Gerizekalı koyma o zaman çoçuklarına ..... -KAPAK-

    • Sana mı soracağız lan lavuk hangi ismi koyacağımızı.

    • pubg de bu isimleri bu yüzden kullanıyorlar demek ki

    • %100 daga çıqma garantili isimlerdir arqadasŞlar Tvsiye ederim vallah. bu isimleri qoymayan knidine hdpli demesin kerên dayîkên we giştan dixapînin xaxaxaxa

    Hep irkcilik yaptiginiz icin bu isimleri bulamadiniz bilemediniz nugus cuzdaninda bu isimleri istemediler cunku hep kurtce bir dil yok diye dedikleri icin ilk once kurtler vardi be sonradan gelme siniz siz bunu sizde biliyorsunuz bide kurtve bir dil yok diyorlar kurtlere kurban olun irkcilar kurtce isimleri cok anlamli dir bir bakin guzelce kurtce bir dil olmasatdi burda bu isimler olmazdi irkcilar niye buraya gelip uorum yapip gidiyonuz ki

    • Kardeşim kürtlere bir laf etmem ama kürtler yokken halen biz vardık ! DEVRİM YAPTIK ADAM OLUN !

      • Devrim mi yaptınız jshshdjdkfkdhag e hade şimdi de yapın yıkın şu diktatörlüğü

      • Kürtler yokken hala biz vardık diyen şahsiyet !! Olum hadi okumuyorsun aç bir bak tarih kitaplarına oda olmadı interneti aç bak. Bire cahil Kürtler Anadolu'nun en eski toplumudur. Ama sende haklısın bu durum size battığı için her zaman ki yaptığınız şey olan dilini, kültürünü ve tarihini yok sayıp yok etmek amacınız. Yazık size ...

      • Tarih bilmez cahil sana bunu kim söylediyse kandırmış seni Kürt daha eski bir medeniyet.

      • abesi unutma ki türkiyede iç savaş çıksa türkiye ortadan bölünür bize sıkıntı yok çünkü bize yardım eden ve sizden nefret eden bir sürü ülke var onlarla iş birliği yaparız sizi yıkarız dünyada türk diye bi şiy kalmaz ondan sonra görürüz görürüz türkle özgürlüğüne düşkündür bilmem ne siz daha diyer türk kardeşlerinize yardım edememişsiniz kendinizemi ediceksiniz ...erzurumda elazığda vanda deprem oldu hangi başkan yardım eti ama izmirde deprem oldu herkez yardımına koştu bi kürt annesi yolda bebeğiyle yürürken bi türk o kadına tokat atı bi asker bi genç kürt kızına el koydu kaç gün boyunca ona tecavüz eti ama bu nedense hiç gündeme gelmedi şimdi sana soruyorum biz ne yapalım ... devrimi yapalım yoksa siz susarmısınız ...

      • Çok boş konuşuyorsunuz beyler

      • Lütfen ırkçılık yapmayalım biz aynı ana babadan olan nankör insanlarız dünyaya gelişimizin gayesini unuttuk

      • Kürtler ne zaman yoktu da siz vardiniz mal mal konuşmayın oğlum siz yokken biz vardık şimdi bakın dewrim yapan kim yapmayan kim biraz şerefli olun oğlum öyle heryerde siyaset yaparak dewrim olmaz

      • Devrimi cwviren kimdi mal sınız hepiniz

      • Lan oğlum siz yokken bx buralardaydik git tarihini iyi araştır gel burda konus ırkçı ...

      • zelal devrimi yapsana nolur biz hiç susmayacağız sizden de kimseden de hiç korkmadık ayrılan türkiye mi olur senşn bir yerlerin mi onu da sen düşün

    • Devamke heval arkandayız

      • Kürt isimler çok güzel

      • her biji

    • tebrikler

    • Ulan sokuk sen önce klavyeyi düzgün kullan niye Türkçe yazdın madem kürtsün temiz Türkçeyi o pis ağzına alma siktir git ülkaden o zaman hain

      • evren bebe seni

    Var tabi dunyanin en guzel isimleri yusuftan iyi

    • Yusuf peygamber ismi dinsiz sen ne anlarsın. Münafık

    Bu isimleri çocuğuna koyan var mı?

    • Irkçı avel

    • var neden olmasın türkiyede bir dönem hürtçe isimler yasak olduğu için çocuklarına kimlikte kürtçe isim takamıyorlardı bunun için kürt çocuklarının çoğunun iki ismi vardır

    • Ben :) 2 aylık kızımın ismi Şoreş Heval 4 yaşında oğlumun ismi de Botan Rewî

      • Türküm ama kürt isimlerini cok seviyorum meseka botan ismi cok güzel

    • Var tabiki her dilin ayri guzel isimleri var ve coxoklarına verenlerde cok var

    • İrkçıysan ne geziyorsun bu sayfada?

Yorum Ekle